ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید برخی از آتش‌سوزی‌های اخیر عمدی بود

آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در یک ماه گذشته بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع را از بین برد. فرمانده پلیس ایران می‌گوید: بخشی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی بود.

آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در یک ماه گذشته بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع زاگرس، خایئز و دنا را از بین برد. در تهران نیز پارک جنگلی چیتگر آتش گرفت. فرمانده پلیس ایران می‌گوید: بخشی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی بود.

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خائیز ـ عکس از خبرگزاری مهر

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران صبح یکشنبه ۲۵ خرداد در رابطه با آتش‌سوزی‌های یک ماه گذشته که بخشی از منابع طبیعی ایران را از بین برد، گفت: «بخشی از این اتفاقات غیرعمدی بوده و در مواردی عمدا صورت گرفته است».

او جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد و تنها از «شناسایی و دستگیری تعدادی» در این رابطه خبر داد و تنها به این بسنده کرد که: «بررسی‌ها ادامه دارد» و «بزودی نتایج تحقیقات، بررسی‌ها و اقدامات پلیس اعلام می‌شود».

در یک ماه گذشته بخش‌های از جنگل‌ها و مراتع زاگرس در گچساران، دنا و خائیز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر و همچنین پارک جنگلی چیتگر در تهران آتش گرفت.

مقام‌های محلی در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این آتش‌سوزی خائیز و گچساران را ناشی از «اختلاف‌های دو فرد» دانسته و آتش‌سوزی در دنا را به «ِیک موتورسورا که برای شکار به کوه رفته بود» نسبت داده بودند.

براساس گزارش رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران آتش نزدیک به ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های خائیز و گچساران را از بین برده است. مهار آتش در این دو منطقه به دلیل پرداخت نشدن بدهی سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی به وزارت دفاع و اعزام نشدن بالگرد تا چند روز طول کشید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    مگر نمیگویید ۴۰ درصد جامعه ایران مشکلات روانی دارد؟ روانی شدید نه دین میشناسه و نه میهن.

  • hamid

    زورپرست گفتارش دروغ، توهین، تهمت و تهدید است، کردارش زورگویی و زورپذیری است، خود ساسنوری روش او است، با حقوق بشر حقوق شهروندی ، حقوق طبیعت، حقوق ملی بیگانه است! کسانی که باعث نابودی طبیعت ایران میشوند همجنسان زورپرستان حاکم هستند. شاد باشید. حمید رفیع