ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت

محمدعلی کشاورز بازیگر با سابقه تئاتر و سینما ایران درگذشت.در کارنامه او بازی در فیلم‌های مادر، رگبار، صادق کرده و سریال‌های هزاردستان، افسانه سلطان و شبان و سربداران به چشم می‌خورد.

محمدعلی کشاورز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۰ سالگی درگذشت. او بازیگر چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی ماندگار در ایران بود.

محمدعلی کشاورز در سن نود سالگی درگذشت.

کشاورز از جمله بازیگران باسابقه ایران بود که در چندین فیلم پر بیننده و ماندگار سینمایی و سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش کرده بود.

او در مجموعه‌های تلویزیونی پس از انقلاب ۱۳۵۷ از جمله سربداران، سلطان و شبان، پدرسالار و هزار دستان بازی کرد. شعبان استخوانی در هزار دستان، خوابگزار اعظم در افسانه سلطان شبان و اسدالله در پدرسالار از جمله نقش‌های ماندگار او در تلویزیون به شمار می‌آیند.

کشاورز که از سال ۱۳۴۷ در تلویزیون ملی وقت کارش را آغاز کرده بود، در بیش از ۵۰ سریال تلویزیونی و تله‌تئاتر بازی کرد. در کارنامه او بازیگری در ۴۷ فیلم سینمای در دوران پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ به چشم می‌خورد.

محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و جمشید مشایخی در تصویری از سریال هزاردستان

محمدعلی کشاورز در سال ۱۳۶۸ برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سینمای ایران شد. رگبار (ساخته بهرام بیضایی)، آقای هالو (داریوش مهرجویی)، خشت و آیینه (ابراهیم گلستان)، صادق کرده (ناصر تقوایی) از جمله فیلم‌هایی هستند که کشاورز پیش از انقلاب در آن‌ها نقش ایفا کرده است.

او پس از انقلاب ۵۷ نیز به بازیگری ادامه داد و در دل‌شدگان، جعفرخان از فرنگ برگشته، مادر، کمال‌الملک، کمیته مجازات و تهران روزگار نو به کارگردانی علی حاتمی، زیر درختان زیتون (عباس کیارستمی) و ناصرالدین شاه آکتور سینما (محسن مخملباف) بازی کرد. آخرین کار سینمایی کشاورز نیز بازی در فیلم «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی بود که زندگی روح‌الله خمینی را روایت می‌کند.

او زاده فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان بود و از سال ۱۳۳۹ با بازی در یک تئاتر به کارگردانی علی نصریان به دنیای بازیگری وارد شد. کشاورز در سال ۱۳۹۱ نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران را از رئیس جمهوری وقت ایران دریافت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خواننده همیشگی زمانه

    با سلام و درود گِلِه ای دارم‌ از تحریریهء محترم رادیو زمانه ؛ خبر درگذشت برتولوچی ایتالیایی را با شرح و تفصیل چاپ کردید ، حتی به آن صحنهء کره نیز اشاره کرده بودید . ماریا اشنایدر که زندگی اش پس از آخرین تانگو تباه شد بارها از برتولوچی با صفاتی همچون هیولا و خبیث یاد کرده بود . آقای کشاورز هم در نظام پهلوی و هم در نظام‌ خمینی از مقربین بودند و در هردو نظام مفتخر به دریافت القاب و نشان های افتخار گردیدند . شاید خودِ این امر نشانگر تبحر ایشان در بازیگری باشد! در راستای اطلاع رسانی و جریان آزاد اطلاعات شاید هیچ نقدی به دو مورد فوق وارد نباشد . اما در مورد درگذشت خانم صافی ضمیر(مرجان) حتی در حد یک جمله نیز اشاره ای نکردید . بازنشر این کامنت با تصمیم خود شماست . با احترام و سپاس همیشگی