ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا بخش بزرگی از سربازان خود در آلمان را از این کشور خارج می‌کند

ترامپ اعلام کرد تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد. علت این اقدام این است که آلمان دو درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به ناتو پرداخت نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد. در حال حاضر ۳۵ هزار نظامی و ۱۷ هزار غیر نظامی وابسته به ارتش آمریکا در آلمان حضور دارند. ترامپ تعداد کل نیروهای مستقر در آلمان را ۵۲ هزار نفر اعلام کرد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا

به گزارش خبرگزاری آلمان در همایشی در کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دلیل آنکه دولت آلمان به تعهد خود برای پرداخت سهم دو درصدی از درآمد ناخالص ملی‌اش به ناتو خودداری کرده ارتش آمریکا بخشی نیروهایش را از این کشور خارج می‌کند.

بر اساس مصوبه ناتو کشورهای عضو موظف‌اند تا سال ۲۰۲۴ حداقل دو درصد از درآمد ناخالص ملی خود را برای تامین هزینه‌های دفاعی‌شان به ناتو بپردازند. تا پایان سال ۲۰۱۹ آلمان ۱.۹ درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به ناتو پرداخته است.

ترامپ در ادامه سخنانش در کاخ سفید گفت آلمان میلیاردها دلار برای تأمین انرژی به روسیه پرداخت می‌کند و در همان حال از ما انتظار دارد که از امنیت این کشور در برابر روسیه دفاع کنیم: «چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ممکن نیست.»

رئیس جمهوری امریکا به قرارداد گازی نورد استریم ۲ بین آلمان و روسیه اشاره دارد که سال گذشته تحت تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.  

 ترامپ در ادامه سخنانش در کاخ سفید گفت مبادلات تجاری آلمان با آمریکا تبعیض‌آمیز است. مذاکرات چند جانبه با اتحادیه اروپا برای تجدید نظر در مبادلات تجاری تاکنون حاصل چندانی در بر نداشته است.

امیلی هابر، سفیر آلمان در واشنگتن در مراسم مجازی که به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا برگزار شد درباره تصمیم واشنگتن به خروج بخشی از نظامیان امریکایی از آلمان گفت:

 «ما در جریان این اقدام قرار گرفته‌ایم و می‌دانیم که پنتاگون وظیفه دارد بر روی جزئیات آن کار کند.»

هابر در ادامه سخنانش ادعا کرد  که حضور آمریکا در آلمان برای دفاع از آن کشور یا دفاع از امنیت ترانس-آتلانتیک نیست بلکه برای محافظت از قدرت آمریکا در آفریقا و آسیا است و اینکه آلمان یک قطب اصلی برای مداخله در دیگر نقاط جهان محسوب می‌شود.

سفیر آلمان در واشنگتن تأکید کرد که ایالات متحده همچنان شریک برتر آلمان در خارج از اتحادیه اروپاست و آن کشور به همکاری‌های نزدیک امنیتی و نظامی خود  با ایالات متحده ادامه می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    قشنگ مثل مستعمره هاشون با اروپا برخورد می کنند.