ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازسازی مجسمه بدقواره قاسم سلیمانی در جیرفت

ساخت تندیس سلیمانی در اصفهان پنج ماه به درازا کشیده است. حاصل چنگی به دل نمی‌زند. در جیرفت ۱۶۲ روستا فاقد آب آشامیدنی‌اند.

در یکی از میدان‌های جیرفت مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی نصب شده. این مجسمه بدساخت و بدقواره است و بیشتر به یک کاریکاتور شباهت دارد. شهردار جیرفت از اصلاح تندیس سردار سلیمانی در روزهای آینده خبر داد. در جیرفت ۱۶۲ روستا فاقد آب آشامیدنی‌اند و ۲۷۰ مدرسه غیر مقاوم وجود دارد.

مجسمه بدقواره قاسم سلیمانی در جیرفت
مجسمه بدقواره قاسم سلیمانی در جیرفت

ساخت تندیس سلیمانی در اصفهان پنج ماه به درازا کشیده است. حاصل کار به یک کاریکاتور شباهت پیدا کرده و سبب انتقاداتی شده است. نعمت‌الله حسین‌زاده، شهردار جیرفت سه‌شنبه ۲۷ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

«با توجه به انتقادات در خصوص تمثال اجرا شده در میدان سردار سلیمانی، ایرادات طرح با بهره‌گیری از نظرات متخصصین امر جمع‌آوری و به اطلاع پیمانکار پروژه رسانده شده است.»

برای درک «ایرادات طرح» کافی است که شهروندان نگاهی به مجسمه «سردار دل‌ها» بیندازند. از هزینه ساخت این مجسمه بدقواره اطلاعاتی در دست نیست. شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. نرخ بیکاری در جیرفت بین ۹ تا ۱۳ درصد اعلام شده است.

فرماندار جیرفت رسما اعلام کرده است که بیش از ۱۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب و بهداشتی سالم در این شهرستان وجود دارد که این روند سبب مهاجرت پی در پی روستاییان به شهر، خالی شدن روستاهای مستعد تولید از جمعیت و ایجاد بحران‌هایی شده است.

فرماندار جیرفت همچنین از وجود ۲۷۰ مدرسه غیر مقاوم با عمر بالا در این شهرستان خبر داده و گفته بود: «در صورت تامین نشدن اعتبار بازسازی و مقاوم سازی این فضاها همچنان به عنوان مناطق پر خطر برای قشر دانش آموزان باقی خواهند ماند.»

آیا میسر نبود که بخشی از اعتبار اختصاص یافته به مجسمه قاسم سلیمانی خرج بازسازی این مدارس شود؟  

۱۹ خرداد فرمانده انتظامی جیرفت اعلام کرد ۱۴ تن شیر خشک قاچاق که در این شهرستان کشف و ضبط شده بود در میان نیازمندان و تهیدستان این شهرستان توزیع می‌شود.

پیش از این رحیم زارع نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داده بود. ۲۰۰ نماینده این طرح را امضا کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غضنفر

    جمهوری اسلامی ولایت فقیه پیرو دجال گور پوسیده هزار ساله، همه ارکانش همانند آن مجسمه مضحکه و مسخره است. این یک نمایش عینی از باطن حاکمیتی است که سعی می کند چهره خون آلود و کثیفش را بپوشاند، اما هر بار بدتر و رسواتر می‌شود.

  • محمد علی سیفی

    مگر در اسلام مجسمه حرام نیست؟ این دیگر چگونه اسلامی استکه در آن مجسمه سازی حلال شده؟ این بدعت است و مرتکبین آن باید قصاص شوند. این دستور صریح اسلام است.

  • ‌ مانکن لباس

    بر اساس شنیده ها شهرداری جیرفت بیش از ۴۵۰‌ میلیون تومان برای این مجسمه فاکتور کرده‌‌ ، یعنی همان چپاول بیت المال . اما برای سود هرچه بیشتر با تبانی با پیمانکار یک‌ مانکن لباس خریده اند و‌ با اندکی بزک آنرا به عنوان مجسمه قالب کرده اند !!!

  • امیر

    پیام شهروندی….. ▪️در انزلی در شرایط قرنطینه و با وجود اعلام وضعیت قرمز، مضحکه ای راه انداختند برای سردار با این مجسمه زشت و کریه ‏قاسممم مكعبيييیييييى اگه برای فوتبال‌دستی‌تون بازیکن خواستین سردار هست. اومدن رو مجسمه قاسم سلیمانی بازیکن فوتبال دستی پلاستیک کشیدن که مردم مسخره ش نکنن بدترش کردن شبیه کاندوم شده!