ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات همزمان ترکیه و ایران به مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق

ایران با توپخانه و ترکیه با حملات هوایی به منطقه حاجی عمران واقع در مرز اقلیم کردستان عراق با ایران حمله کردند. مقام‌های محلی می‌گویند ایران و ترکیه هماهنگ عمل کرده‌اند.

مقامات محلی منطقه حاجی عمران اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که توپخانه ایران همزمان با حملات هوایی ترکیه، این منطقه را بمباران کردند. در این حملات روستای آلانا مورد هدف قرار گرفت. جمهوری اسلامی کردهای ایرانی را هدف قرار داد.

حمله توپخانه‌ای ایران به خاک اقلیم کردستان عراق ـ عکس از فیلم‌های رووداو

به‌گزارش خبرگزاری کردی رووداو، عبدالله حسین، رئیس دولت محلی سه‌شنبه ۲۷ خرداد / ۱۶ ژوئن گفت: «در حملات هوایی ترکیه ارتفاعات باراسكان در روستای آلانا هدف قرار گرفت و خسارت جانی در پی نداشته است.»

به گفته فرزنگ احمد، شهردار حاجی عمران، پیش از حملات هوایی ترکیه، این منطقه هدف توپخانه‌های ایران قرار گرفته بود. این حملات گروه‌های مخالف کرد ایرانی را که در منطقه مرزی مستقر بودند، هدف قرار داده بود

فرزنگ احمد گفت: «ما فکر می‌کنیم که دو کشور در این حملات هماهنگ عمل کرده‌اند زیرا این نخستین بار است که ترکیه به این منطقه حمله می‌کند.»

شهردار حاجی عمران همچنین افزود: «این منطقه به‌طور منظم هر سال مورد حملات توپخانه‌ای ایران قرار می‌گیرد. ایران گروه‌های مخالف کرد را هدف قرار می‌دهد.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجە ایران و همتای ترکیه‌ای او مولود چاووش اوغلو دوشنبه ۲۶ خرداد در آنکارا بر همکاری مشترک دو کشور علیە احزاب مخالف تأکید کردند.

پنج‌شنبه‌ گذشتە نیز هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیە در بغداد با مقامات عراقی دیدار کرد. در پی این دیدار، هواپیماهای جنگنده ترکیه یکشنبه شب ۲۵ خرداد / ۱۴ ژوئن از پایگاه‌های هوایی مختلف این کشور به‌ویژه از دو شهر دیاربکر و ملطیه در جنوب شرق این کشور به پرواز درآمدند و به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق حمله کردند.

اربیل و بغداد بارها از ترکیه خواسته‌اند به حملات خود به خاک عراق پایان دهد و از نیروهای پ‌ک‌ک نیز خواسته‌اند از مناطق اقلیم کردستان خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزاد

    ای قوم شقی (دولتهای ایران و ترکیه)، تا کی می‌خواهید هر صدای آزادی طلبی را خفه کنید؟ این چه راه و روشی برای پاسخ به حق طلبی و آزادی خواهی است. دنیا را هم اگر به آتش بکشید، دوباره جوانه‌های آزادی از زمین خواهند رویید و ندای آزادی سر خواهند داد. از کشورهای پیشرفته یادبگیرید که چگونه با اقلیتهای خود کنار می‌آیند، حق و حقوق کل مردم خود را در قانون لحاظ می‌کنند و به قانونشان احترام می‌گذارند. شما قوم ظالم به قوانین خود نیز پایبند نبوده و نیستید. تابحال نتوانستید صدای حق طلبی مردم را خاموش کنید، از این به بعد هم نخواهید توانست. این آرزوی جلادان بوده که صداهای آزادیخواهی را خفه کنند، اما یکی پس از دیگری با آن آرزو به گور رفتند.