ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی: تصویرهایی از قم و کرمان

سازمان ملل ۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد را روز مبارزه با بیابان‌زایی نام‌گذاری کرده است. هدف از این کار افزایش آگاهی عمومی نسبت به پدیده رو به گسترش بیابان‌زایی و فرسایش خاک در جهان است. بیابان‌زایی به معنی گسترش اکوسیستم‌های خشک و بیابانی به دلیل فعالیت‌های انسانی یا عوامل طبیعی است. این پدیده یکی از اصلی‌ترین چالش‌های محیط زیستی دوران ماست اما عموم مردم اطلاعات کمی از آن دارند. عکس: سجاد یحیی‌پور / مهلا جنابی

سازمان ملل ۱۷ ژوئن / ۲۷ خرداد را روز مبارزه با بیابان‌زایی نام‌گذاری کرده است. هدف از این کار افزایش آگاهی عمومی نسبت به پدیده رو به گسترش بیابان‌زایی و فرسایش خاک در جهان است.

بیابان‌زایی به معنی گسترش اکوسیستم‌های خشک و بیابانی به دلیل فعالیت‌های انسانی یا عوامل طبیعی است. این پدیده یکی از اصلی‌ترین چالش‌های محیط زیستی دوران ماست اما عموم مردم اطلاعات کمی از آن دارند.
افزایش دمای هوا و خشکسالی‌های پی‌ در پی، مدیریت نادرست منابع آبی، از بین بردن پوشش گیاهی، جنگل‌زدایی، شیوه‌های نادرست کشاورزی و حفر چاه‌های غیرمجاز از عوامل بیابان‌زایی در ایران بوده‌اند.

[sliderpro id="1024"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.