ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی از وضعیت پیام درفشان و فرخ فروزان کرمانی، وکیلان دادگستری در بند

برنامه‌ نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از «ناپدید‌سازی قهری» پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و یک وکیل دیگر به ‌نام فرخ فروزان کرمانی توسط نهادهای امنیتی در ایران ابراز نگرانی کرده است.

برنامه‌ نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از «ناپدید‌سازی قهری» پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و یک وکیل دیگر به ‌نام فرخ فروزان کرمانی توسط نهادهای امنیتی در ایران ابراز نگرانی کرده است.

پیام درفشان

در این بیانیه با اشاره به تداوم آزار قضایی این دو وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر آمده است:

«برنامه‌ نظارت نگرانی شدید خود را از ناپدید کردن قهری آقای پیام درفشان و تداوم آزار قضایی علیه او و آقای فرخ فروزان کرمانی ابراز می‌کند. به نظر می‌رسد این آزار برای مجازات فعالیت‌های به ‌حق حقوق بشری آنهاست.»

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود از مقام‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است تا «فوری و بدون قید و شرط» درباره‌ وضعیت و محل بازداشت پیام درفشان شفاف‌سازی کرده و به هر گونه اقدام آزاردهنده، از جمله در سطح قضایی، علیه او و فرخ فروزان کرمانی و نیز کلیه‌ مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند.

پیام درفشان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر روز ۲۰ خرداد ماه در تهران توسط نیروهای امنیتی و بر اساس حکم «دادسرای امنیت» بازداشت شده است.

این وکیل دادگستری اوایل خرداد ماه جاری از سوی دادگاه تجدید نظر استان البرز به یک سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

درفشان پیش‌تر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس محکوم شده بود.

    سعید دهقان، وکیل مدافع پیام درفشان در خصوص بازداشت موکلش اعلام کرده بود بازداشت این وکیل دادگستری از بابت «یک پرونده جدید» است.

    فرخ فروزان کرمانی، وکیل دادگستری هم پیش‌تر و در اوایل شهریور ماه ۱۳۹۷ در جریان ملاقات با خانواده‌ آرش کیخسروی، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی پیشین، ‌همراه پیام درفشان در کرج بازداشت شد.

    او پس از یک هفته بازداشت در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۹۷ با تودیع وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی به ‌صورت موقت آزاد شده بود.

    برنامه‌ نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر که برنامه‌ مشترک «فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است از فعالان حقوق بشر خواسته تا با ارسال نامه به مسئولان دولتی در ایران آنها را وادار کنند تا در هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی پیام درفشان و فرخ فروزان کرمانی و کلیه‌ مدافعان حقوق بشر دیگر در ایران را تضمین کنند.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.