ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مستند «ماسک»

مستند «ماسک» به کارگردانی زانیار عمرانی: پرتره‌ای از ملال، دلهره، عدم‌امنیت شغلی و تنهایی زنی دانشجو در حومه پاریس و در روزهای قرنطیه به خاطر ویروس کرونا

بیماری کووید-۱۹ زندگی میلیاردها نفر را در سراسر جهان به‌هم ریخته است. سارا امین یکی از آنهاست، دانشجویی ساکن حومه پاریس که زانیار عمرانی، کارگران کرد ایرانی به سراغ او رفته و زندگی او را در روزهای قرنطینه به تصویر کشیده است. 

«ماسک» مستندی است خوش‌ساخت از ملال، دلهره، عدم‌امنیت شغلی و تنهایی زنی جوان که در شرایط قرنطینه، روزهایش کش امده است، و بر ترس‌ها و نگرانی‌هایش افزوده شده است. دوربین هیچ‌گاه چهره او را از روبه‌رو نشان می‌دهد، اما زندگی متزلزل او را به خوبی بازنمایی می‌کند.

در پس زمینه تکرار و ملال زندگی روزمره یک دانشجوی جوان، مستند «ماسک» در عین حال، داستان دیگری را نیز روایت می‌کند؛ ماجرای کمبود ماسک، وعده‌های توخالی دولت و تناقضات برملا شده نظام اجتماعی حاکم را.

مستند ماسک را اینجا ببیند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

موسیقی و میکس صدای مستند «ماسک» اثر روزبه مصلح، آهنگساز فیلم ساکن برلین است.

از دیگر مستندهایی که پیش‌ از این زانیار عمرانی ساخته ، می‌توان اشاره کرد به مستندی در مورد جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه و هم‌چنین مستند «نشستن خوب نیست» در مورد جنگجویان خارجی جنگ داخلی سوریه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.