ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاخت و تاز دلار در بازارهای ایران همچنان ادامه دارد

جمعه ۳۰ خرداد قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. این نرخ بالاترین قیمت دلار از مهر ۹۷ تاکنون است.

تاخت و تاز دلار در بازارهای ایران همچنان ادامه دارد. جمعه ۳۰ خرداد قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. این نرخ بالاترین قیمت دلار از مهر ۹۷ تاکنون است.

تصویری از اسکناس دلار و ریال
تاخت و تاز دلار در بازارهای ایران همچنان ادامه دارد (عکس: شاتر استاک)

بر اساس اطلاعاتی که در سایت‌های ارز و طلا منتشر شده، جمعه ۳۰ خرداد هر دلار آمریکا به قیمت ۱۸۸۲۰ تومان به فروش رسید. بر همین اساس قیمت یورو به ۲۱۰۹۵ تومان و قیمت هر پوند به ۲۳۴۱۰ تومان رسید. سکه بهار آزادی هم به قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تهران معامله شد.

با همه‌گیری ویروس کرونا و انسداد مرزها صادرات ایران به کشورهای همسایه کاهش چشمگیر یافت. نرخ بالای تورم و همینطور پیش‌بینی کاهش هرچه بیشتر ارزش ریال، ممکن است عامل رشد مجدد قیمت دلار آمریکا در بازارهای ایران باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی پنجشنبه ۲۹ خرداد در جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به مشکلات ایران در دسترسی به ذخایر ارزی خود در کشورهای دیگر گفت:

«نباید اجازه دهیم فشار تحریم برای تامین ارز باعث افزایش قیمت نیازمندی های ضروری مردم شود.»

اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرده که میزان دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی بین ۵ تا ۹ میلیارد دلار است.

روحانی در ادامه سخنانش گفت:

«مسئولان سیاست خارجی و بانک مرکزی در تلاش هستند تا از طریق رایزنی‌های چندجانبه طلب‌های ارزی ایران در دیگر کشورها را آزاد کنند تا با این اقدام بازار ارز کشور از التهاب های احتمالی مصون بماند.»

با خروج آمریکا از برجام، قیمت دلار در بازارهای ایران به کانال ۲۰ هزار تومان هم نزدیک شد اما بعد قیمت‌ها در اثر سیاست‌های تازه بانک مرکزی ایران کاهش یافت. در طی سه ماه گذشته قیمت دلار در ایران بیش از ۲۸۰۰ تومان افزایش یافته است. در آغاز سال جاری قیمت دلار  حدود ۱۶ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    آقای خامنه‌ای بسه دیگه پس کی میخوای صلح امام حسن بکنی. دیر بجنبی ملت ترتیب نظامت رو میدن