ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جان افغان‌ها اهمیت دارد»

گردهمایی اعتراضی افغانستانی‌های مقیم فرانسه روبروی سفارت ایران در این کشور

۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ مصادف با روز جهانی پناهندگان، گروهی از افغانستانی‌های مقیم فرانسه با فراخوان بیش از ده سازمان و انجمن، روبه‌روی سفارت ایران در پاریس گرد هم آمدند تا اعتراض خود را علیه نژادپرستی و تبعیض نظام‌مند دولت ایران نسبت به پناهجویان و مهاجران افغانستانی اعلام کنند.

این گردهمایی اعتراضی، واکنشی است به حوادث اخیر که در جریان آنها تعدادی از پناهجویان افغان کشته شدند. از جمله شکنجه ۵۵ تن از مهاجران افغانستانی و غرق شدن ۱۶ نفر از آنها در رود هیرمند به دست مرزبانان ایران؛ حادثه‌ای دلخراش که به‌رغم وجود شواهد و شاهدان عینی از سوی مقامات ایران انکار شد و این خشم شهروندان افغانستانی را برانگیخت. هنوز بررسی پرونده غرق شدن پناهجویان به نتیجه نرسیده بود که خودرویی حامل تعدادی از مهاجران افغان در ایران به آتش کشیده شد، و در جریان آن ، سه نفر جان خود را از دست دادند.

معترضان در گردهمایی پاریس قبل از هرچیز خواستار این هستند که جمهوری اسلامی ایران مسئولیت رویدادهای اخیر را بپذیرد.

[sliderpro id="1027"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.