ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

السیسی دخالت در لیبی را حق مشروع مصر می‌داند

رئیس جمهوری مصر به نظامیان کشورش دستور داد برای انجام عملیات نظامی در داخل و خارج از مرزهای این کشور آماده باشند. دولت لیبی اظهارات او را جنگ علیه مردم این کشور دانست.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر مداخله در لیبی را «حق مشروع» کشورش دانست و به مخالفان ژنرال حفتر هشدار داد: از خط قرمز سیرت عبور نکنند. دولت لیبی این اظهارات را جنگ علیه مردم این کشور دانست.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر

السیسی که شامگاه شنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۱ خرداد در یک پایگاه هوایی در نزدیکی لیبی و برای نظامیان و گروهی از نمایندگان قبایل لیبی سخنرانی می‌کرد، خطاب به خلبانان و پرسنل نظامی مصر گفت: «آماده باشید تا هر ماموریتی را انجام دهید، چه در داخل و چه اگر لازم باشد در خارج از مرزها».

او در حالیکه مدعی بود «مصر نمی‌خواهد در لیبی دخالت کند و طرفدار راه‌حل سیاسی است»، گفت: «اما اکنون وضعیت فرق می‌کند».

السیسی شهر «سیرت» که در حال حاضر در کنترل نیروهای ژنرال حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی است را «خط قرمز» مصر اعلام کرد و افزود: «اگر مردم لیبی از ما خواستند که مداخله کنیم، این یک پیام به جهانیان خواهد بود که مصر و لیبی یک کشور هستند».

دولت وفاق ملی در لیبی که طی یک ماه گذشته با حمایت ترکیه پیشروی داشته و توانسته برخی مناطق را از دست نیروهای حفتر خارج کند، سخنان سیسی را «جنگ علیه مردم لیبی» دانست و اعلام کرد: هیچ خط قرمزی در درون مرزهای لیبی وجود ندارد.

علاوه بر مصر، اردن، امارات متحده عربی و روسیه نیز از ژنرال حفتر که در روزهای گذشته هدف حملات دولت وفاق ملی با پشتیبانی ترکیه قرار گرفت، حمایت می‌کنند.

ترکیه روز شنبه از نیروهای حفتر خواست به منظور برقراری آتش‌بس پایدار دو منطقه «سیرت» و «الجفره» را تخلیه کنند.

لیبی پس از سقوط دولت معمر قذافی که با مداخله نظامی ناتو صورت گرفت، محل درگیری گروه‌های مختلف بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.