ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران نیشکر هفت‌تپه در هفتمین روز اعتصاب خواستار خلع ید فوری از مالکان اختلاسگر شدند

کارگران هفت‌تپه برای هفتمین روز پیاپی به اعتصاب ادامه دادند و اعلام کردند خواستار خلع ید فوری از بخش خصوصی و مالکان کنونی شرکت هستند.

 کارگران نیشکر هفت‌تپه در ادامه اعتراضات خود صبح یکم تیر مقابل ساختمان مدیریت شرکت، در محوطه کارخانه تجمع و اعتصاب و اعلام کردند: خواستار خلع ید فوری از مالک بخش خصوصی هستند.

عکس: آرشیو

شنبه ۳۱ خرداد کارگران دو گروه شده بودند؛ یک گروه بیرون از کارخانه و مقابل ساختمان فرمانداری و یک گروه هم در درون کارخانه. کارگرانی که مقابل ساختمان فرمانداری رفته بودند به «کرخه‌نیوز» گفتند فرماندار گفته تا شش ماه آینده هم از پرداخت حقوق خبری نیست.

دستمزد کارگران از آغاز سال جاری پرداخت نشده است. پرداخت نشدن حق بیمه هم تمدید دفترچه درمانی کارگران را با مشکل روبرو کرده است. مطالبات کارگران اما تنها به حقوق معوق محدود نیست. آنها خواستار خلع ید از مالکان بخش خصوصی که به اتهام اختلاس محاکمه می‎شوند، پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی، بازگشت به کار کارگران اخراج شده و بازگرداندن ثروت‌های اختلاس شده هستند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه گزارش کرد: کارگران صبح امروز «با حضور در سنگر به سخنرانی و تبادل نظر در باره چگونگی روند اعتصاب و خواست و‌مطالبات خود پرداختند. در نهایت کارگران به  این‌نتیجه رسیدند که روند و چگونگی اعتصاب باید با تصمیم جمعی و بصورت شورائی سازماندهی شود. همچنین کارگران نیشکر هفت‌تپه مجددا تصمیم گرفتند که خلع ید شرکت از بخش خصوصی، باید به‌عنوان یکی از خواست‌های مشترک کارگران هفت‌تپه در کنار سایر مطالبات بطور جدی پیگیری شود».

همزمان با هفتمین روز اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه فرماندار شوش در گفت‌وگو با «کرخه نیوز» پرداخت نشدن دستمزد کارگران تا شش ماه آینده را تکذیب کرد و گفت که  برای رفع انسداد از برخی حساب‌های بانکی مالکان شرکت رایزنی کرده تا امکان پرداخت دستمزد معوقه کارگران فراهم شود.

دو مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه به اختلاس ارزی متهم‌اند و تا به حال نُه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها برگزار شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.