ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعضای جمعیت امام علی با شکایت قرارگاه ثارالله بازداشت شدند

از محل نگهداری بازداشتی‌ها اطلاعی در دست نیست و مسئولان قوه قضائیه هم وکیل پیشنهادی را رد کرده‌اند.

روابط عمومی جمعیت امام علی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو گروه از نیروهای ضابط قضایی به شکایت قرارگاه ثارالله سپاه به صورت موازی به خانه شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت و مرتضی کی‌منش از اعضای جمعیت وارد شدند و آن‌ها را بازداشت کردند. از محل نگهداری بازداشتی‌ها اطلاعی در دست نیست و مسئولان قوه قضائیه هم وکیل پیشنهادی را رد کرده‌اند.

شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی
شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی

شارمین میمندی‌نژاد، بنیان‌گذار جمعیت امام علی متهم است به توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوزی اسلامی و مرتضی کی‌منش و کتایون افرازه، از اعضای هیأت مدیره جمعیت نیز به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی جمعیت امام علی مأموران امنیتی بیش از چهار ساعت در حال تفتیش منزل میمندی‌نژاد بودند و همه وسایل الکترونیکی و دست‌نوشته‌های او را ضبط کردند و با خود بردند.

بر همبن اساس، مأموران همراه با بنیانگذار جمعیت امام علی به دفتر جمعیت رفتند و آن محل را هم به طور کامل بازرسی و تفتیش کردند، دوربین‌ها را از کار انداختند و همه مدارک مالی و اداری را به همراه کامپیوترها و سرورها با خود بردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در زمان ورود به خانه کی‌منش، از اعضای هیأت مدیره جمعیت  مأموران امنیتی به ضرب و شتم متوسل شدند. آن‌ها از کی‌منش خواسته بودند با نامزدش کتایون افرازه تماس بگیرد اما او خودداری کرد. کتایون افرازه که نگران نامزدش شده بود همراه با خواهرش خود به خانه کی‌منش مراجعه کرد که بازداشت شد.  

جمعیت امام علی به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در سال ۱۳۷۸ اولین دفتر خود را با مجوز رسمی وزارت کشور در دانشگاه  شریف و دانشگاه تهران به راه انداخت و به زودی موفق شد با بیش از ۱۰ هزار نفر عضو به یک نهاد مردم‌نهاد مرجع در ایران تبدیل شود. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گمان برده‌اند که یکی از دلایل تهاجم امنیتی به این انجمن خیریه نفوذی است که در اقشار فرودست و آسیب‌پذیر جامعه دارد.

روابط عمومی جمعیت امام علی می‌گوید تنها بهانه برای ورود به خانه اعضای جمعیت و دفتر آن «جمع‌آوری اطلاعات است تا بر پایه این اطلاعات احتمالی، اتهام‌های بعدی پایه‌ریزی شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.