ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار است اعدام کنند؛ هنوز قرار نیست اعدام کنند

منبع خبر تکذیب خبر تأیید حکم اعدام میرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی یک "مقام آگاه" است. خبر تأیید و تکذیب حکم اعدام سه تن مثل خبری عادی منتشر می‌شود. ممکن است در آینده روشن شود که چه طرحی با تأیید و تکذیب دنبال شده است.

"باشگاه خبرگزاران جوان" خبری را منتشر کرده که در سایت‌های مختلفی در داخل بازنشر یافته است. در این خبر گفته شده که دیوان عالی کشور خبر منتشر شده در صبح امروز درباره تأیید احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه در دیوان عالی کشور را تکذیب کرده است.

منبع خبر "باشگاه خبرگزاران جوان" یک "مقام آگاه" در "دیوان عدالت کشور" است. خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی مثل همیشه درباره هویت "مقام آگاه"، اصل خبر و چگونگی طرح آن اطلاعی نمی‌دهند. خبر اعدام سه تن مثل خبری عادی منتشر می‌شود. ممکن است در آینده روشن شود که چه طرحی با این تأیید و تکذیب دنبال شده است.

همزمان وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به شبکه فعالان حقوق بشر ایران پس از انتشار این تکذیبیه در باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که با منابع مطلع دیگری از این پرونده از جمله یکی از وکیلان برای بررسی موضوع تماس گرفته و این منابع خبر تأیید حکم اعدام را بار دیگر تصدیق کرده‌اند. یکی از این منابع به هرانا گفته است که این پرونده شرایط خاصی دارد و وکیلان از اطلاع‌رسانی منع شده‌اند و امیدوارند «با کاستن از حساسیت‌ها در مرحله واخواهی تغییری در این حکم ایجاد کنند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • badralsadat madani

    به عنوان زندانی سیاسی دهه شصت که خود حس و اضطراب در انتظار حکم اعدام بودن را تجربه کرده و در بسیاری از زندانیان در اون سالهای وحشت و مرگ و کشتار دیده ام هق هق هق ........ با یادشهدای راه آزادی پروانه امام فرزانه سلطانی احترام کارگر جمیله صادقی معصومه عمومی زهره اطلس چیان گیتی نیک بخت و دهها زندانی دیگر که بدست جلادان خمینی در عنفوان جوانی پر پر شدند از همه مجامع بین المللی حامی حقوق بشر درخواست میکنم نه تنها رژیم خونخوار ایران را برای توقف صدور احکام اعدام تحت فشار قرار دهند بلکه این زندانیان باید در اسرع وقت آزاد گردند یا حداقل حکم زندانی آنها به خودشان و خانواده ایشان ابلاغ گردد چرا که هر روز بلاتکلیفی یعنی هر ثانیه زندگی را با شکنجه سپری کردن مخصوصا برای خانواده هایشان عاجزانه تمنا میکنم کمپین نه به حکم اعدام را مجددا راه اندازی و جنایات چهار دهه رژیم ایران را افشا کنیم بارها عرض کرده ام تا این جانیان بدون مجازات هنوز بر عرصه قدرت سوارند این چرخه خشونت در حال باز تولید خواهد ما ند اراده ای قوی جهانی برای توقف این ماشین کشتارلازم هست