ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میلیون‌ها کودک یمنی در جنگ و همه‌گیری کرونا گرسنگی می‌کشند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) برای تأمین مواد غذایی کودکان یمنی در معرض سوء تغذیه، بودجه کافی ندارد. همه‌گیری کرونا وضعیت این کشور جنگ‌زده را تشدید می‌کند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره گسترش قحطی در یمن هشدار داد. به دلیل کمبود بودجه برای کمک‌های بشردوستانه، بر شمار کودکان یمنی گرسنه و در معرض سوء تغذیه حاد، هزاران نفر افزوده خواهد شد.

کودکان یمنی در معرض گرسنگی قرار دارند ـ عکس از آرشیو

یونیسف در گزارش پنج ساله خود از وضعیت جنگ یمن که جمعه ۶ تیر / ۲۶ ژوئن منتشر شده، گفته است که کمبود بودجه این سازمان موجب خواهد شد که در شش ماه آینده ۳۰ هزار کودک دیگر در معرض سوء تغذیه حاد قرار بگیرند و تا پایان سال شمار کودکان گرسنه می‌تواند به بیش از ۲,۴ میلیون نفر افزایش یابد.

به‌گفته یونیسف، همه‌گیری ویروس جدید کرونا در حال تشدید فاجعه انسانی در یمن است. نظام بهداشتی و زیرساخت‌های آن تحت الشعاع چنین وضعیتی قرار گرفته و عملاً در حال فروپاشی است.

سارا بیسولوو نیاتی، مسئول بخش یمن در یونیسف گفت: «نمی‌توان ابعاد این بدترین بحران انسانی در جهان را نادیده گرفت. در حالی‌که ویروس کووید ۱۹ به این کشور وارد می‌شود، کودکان برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.»

بر اساس آمار رسمی در یمن بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۲۷۵ مورد مرگ بر اثر این ویروس ثبت شده است، با این حال، اعتقاد بر این است که آمار واقعی بسیار بیشتر است زیرا قابلیت‌های تست کرونا به شدت محدود است.

یونیسف می‌گوید گسترش سریع ویروس کووید ۱۹ همچنین با نبود امکانات بهداشتی همراه است و حدود ۱۰ میلیون کودک دسترسی ناچیزی به آب پاکیزه دارند. مدارس نیز تعطیل هستند به همین دلیل خطر کار کودکان و ازدواج اجباری یا استخدام افراد زیر سن قانونی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

براساس گزارش یونیسف، تا ماه اوت سال جاری به ۵۵ میلیون دلار برای کمک‌های بهداشتی و درمانی در یمن نیاز است، در غیر این صورت دیگر نمی‌توان از فاجعه انسانی جلوگیری کرد. سارا بیسولوو نیاتی می‌گوید: «بدین ترتیب جامعه بین‌المللی این پیام را می‌دهد که زندگی کودکان در کشوری که بر اثر درگیری‌های نظامی، بیماری‌ و فروپاشی اقتصادی از بین رفته‌اند، اهمیتی ندارد.»

سازمان ملل می‌گوید حدود ۲۴ میلیون یمنی، یعنی بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور به نوعی به کمک‌های بشردوستانه یا کمک‌های حفاظتی برای بقا نیاز دارند. بیش از سه میلیون نفر آواره‌اند و بسیاری به‌ویژه در اردوگاه‌ها در معرض بیماری قرار دارند.

در جنگ یمن، عربستان سعودی و متحدانش از دولت عبد ربه منصور هادی حمایت می‌کنند و ایران از شیعیان حوثی. جنگ یمن را جنگ نیابتی عربستان سعودی و ایران نیز می‌نامند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.