ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران بی‌آبی در خوزستان؛ معترضان چند ساعت جاده قدیم اهواز − خرمشهر را مسدود کردند

مسئولان فرمانداری اهواز قرار است امروز شنبه هفتم تیر در خصوص حل مشکل کم آبی در منطقه‌ ام التمیر با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان جلسه‌ای برگزار کنند.

شامگاه جمعه ششم تیر ماه شماری از شهروندان معترض به بی‌آبی در خوزستان، برای ساعاتی جاده قدیم اهواز به خرمشهر را در منطقه «‌ام التمیر» (ام الطمیر) مسدود کردند.

اعتراضات به بی‌آبی در منطقه ام‌ التمیر (ام الطمیر ) خوزستان

این تجمع اعتراضی با دخالت یگان ویژه پلیس و حضور بخشدار این منطقه پس از ساعاتی پایان یافته است.

بر پایه گزارش شاهدان عینی، مسئولان فرمانداری اهواز قرار است امروز شنبه هفتم تیر در خصوص حل مشکل کم آبی در منطقه‌ ام التمیر با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان جلسه‌ای برگزار کنند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته با شروع فصل گرما، بسیاری از شهرها و روستاهای استان خوزستان با بحران بی‌آبی و قطعی کامل آب یا افت شدید فشار آب مواجه شده‌اند.

بحران آبی که در چند سال گذشته به صورت جدی خود را در برخی از استان‌های ایران از جمله خوزستان نشان داده حاصل سال‌ها سوء مدیریت، تغییرات آب و هوایی منطقه، عدم استفاده صحیح از منابع آبی توسط دولت و عوارض ناشی از پروژه‌های انتقال آب سدها و رودخانه‌ها به نقاط دیگر بوده است.

پس از آب‌گیری سد گتوند در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۹۲ معضل شوری آب همواره به ‌عنوان یکی از مشکلات اصلی در زمینه بحران آب در خوزستان مطرح بوده است.

در تازه‌ترین اقدامات دولت برای حل بحران آب در خوزستان، هیأت وزیران در جلسه هفدهم شهریور ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه با تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از وقوع بحران‌های پیش‌آمده درخصوص آب در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در استان خوزستان و شور شدن آب رودخانه بهمنشیر به عنوان تنها منبع تأمین آب نخیلات و نیز خسارات وارده به کشاورزان در بخش‌های زراعی، باغی و نخیلات، موافقت کرد.

با وجود این طرح‌ها و برنامه‌ها اما مشکل بی‌آبی در خوزستان همچنان پا برجاست.

حدود یک‌ ماه پیش و در روز سوم خرداد ماه، اعتراض مردم به قطعی آب آشامیدنی در غیزانیه، بزرگ‌ترین منطقه نفتی اهواز با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به سمت معترضان و دستگیری دو معترض سرکوب شد.

ساکنان غیزانیه جاده اهواز-رامهرمز-امیدیه را در اعتراض به سال‌ها نادیده گرفته ‌شدن حق و حقوقشان در دسترسی به آب آشامیدنی، بسته بودند.

نیروهای امنیتی اما به معترضان یورش برده و با شلیک گلوله به سمت معترضان تعدادی از آنها را زخمی کردند.

محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز با «غیرقانونی» توصیف کردن اعتراض شهروندان خوزستانی به قطعی آب آشامیدنی، مدعی شد که تجمع‌کنندگان با سنگ و چوب به مأموران حمله کرده‌اند و دو مامور پلیس زخمی شده‌اند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • غارت شده

      فعلا دارند با کرونای چینی جمعیت را کم میکنند تا مشکل کم ابی حل شود. قدر چین را خیلی باید بدانند.