ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیویورک تایمز: روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی به طالبان پاداش داده

بر اساس اطلاعات رسیده به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، واحدی از ارتش روسیه در اقدامی دیگر برای بی‌ثبات کردن کشورهای غربی در ازای ترورهای موفق اقدام به پرداخت پاداش کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به‌ نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داده است ارتش روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان به شبه نظامیان گروه افراطی طالبان، پاداش مالی پرداخت کرده.

هراس‌افکنان طالب - عکس از آرشیو

به ‌نوشته این منبع، طبق اطلاعاتی که ماه‌ها قبل به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا رسیده، یک واحد از ارتش روسیه در اقدامی دیگر برای بی‌ثبات کردن کشورهای غربی در ازای ترورهای موفق اقدام به پرداخت پاداش کرده است.

پیش از این ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز ۱۸ ژوئن/ ۲۹ خرداد اعلام کرده بود که ناتو قصد دارد در نحوه حضور نظامی خود در افغانستان تغییراتی انجام دهد.

او با «بی‌ثبات کننده و خطرناک» توصیف کردن رفتار روسیه در جهان، گفته بود وزیران دفاع ناتو بر سر یک بسته متعادل سیاسی و نظامی برای مقابله با خطرات ناشی از روسیه به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش تازه نیویورک تایمز، گروه‌های اسلام‌گرای افراطی که با ارتش روسیه در ارتباط هستند، پاداش‌هایی را برای پیشبرد اقدامات تروریستی خود از این کشور دریافت کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، در سال گذشته میلادی دست‌کم ۲۱ آمریکایی در جریان درگیری‌های مسلحانه در افغانستان کشته شده‌اند و پاداش دادن احتمالی  روسیه به چنین رخدادهایی، می‌تواند در روند صلح در افغانستان اخلال ایجاد کند.

مقامات امنیتی آمریکا اما در واکنش به این اقدام روسیه اعلام کرده‌اند اطلاعات مربوط به پرداخت پاداش توسط روسیه به شبه‌نظامیان طالبان و دیگر مهره‌های مسلح جنایتکار، به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور ارائه شده و شورای امنیت ملی ایالات متحده در جلسه بین سازمانی در اواخر ماه مارس/ اسفند ماه، در مورد این مسأله تصمیم‌گیری کرده است.

این مقامات همچنین گفته‌اند طرحی حاوی گزینه‌های بالقوه -از شکایت دیپلماتیک به مسکو تا یک سری افزایش تحریم‌ها و دیگر واکنش‌های احتمالی- تهیه شده که هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

از سوی دیگر، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در کتابی که به تازگی منتشر کرده، در بخش مربوط به اقدامات مقامات دولتی آمریکا در رابطه با موضوع صلح افغانستان نوشته:

«ترامپ در عین حال در پذیرش مسئولیت برخی تصمیم‌های خود مشکل داشته و به جایش جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق دولتش را مقصر شکست‌های رخ داده در افغانستان می‌دانسته است.»

با همه این اوصاف روند صلح در افغانستان با رایزنی میان شبه نظامیان طالبان و مقامات ارتش آمریکا از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و ادامه یافته است.

در ۲۹ فوریه /۱۰ اسفند ماه، ایالات متحده آمریکا یک توافق مشروط با طالبان منعقد کرد که به موجب آن در صورت پای‌بندی طالبان به تعهداتش، نیروهای خارجی طی ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • سید مصطفی

      این اسلام تبدیل به بازیچه دست این قدرتها شده است، این مقام دولتی کشور اتریش درست می گوید که اسلام از کرونا خطرناکتر است. اسلام در دستان کرملین تبدیل به ابزار کشتار می‌شود (البته در ابتدا آمریکا و انگلیس طالبان را برای کشتن سربازان روسیه که به افغانستان تجاوز کرده بودند، ساختند!)، در دستان رژیم ولایت فقیه، اسلام تبدیل به ابزار انسان کُش شده است، در دستان اردوغان به همین ترتیب. پس سخنان این شخص را می توان اینگونه تفسیر کرد؛ که اسلام سیاسی در دستان این دلقکهای سیاسی از کرونا هزاران بار خطرناکتر است. خمینی و رهبر داعش چند انسان را با نام اسلام به کام مرگ کشاندند؟ صد؟ هزار؟ ده هزار؟ صد هزار؟ یک میلیون؟؟؟ تنها در جنگی که خمینی به راه انداخت بیش از یک میلیون کشته در ایران به جای ماند. نتیجه کار داعش چه بود؟ واین طالبان چه تعداد مسلمان و غیر مسلمان کشته؟ بدی این اسلام سیاسی در این است که فقط زورشان به مسلمانان و بدبختها می رسد، و بیشترین تعداد مسلمان بدست آنها کشته می شوند. و بازیچه دست بی خداترین قدرتها می شوند. اسلام سیاسی در دستان پلید سیاسیون از هر چیز دیگری خطرناکتر است!