ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موسوی خوئینی‌ها به خامنه‌ای: وضعیت فعلی محصول شیوه مدیریت در بالاترین سطح است

محمد موسوی خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ضمن دعا برای «دوام عمر و سلامتی آن حضرت»، به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و نوشته است «اوضاع غیرقابل دوام امروز» محصول «شیوه مدیریت در بالاترین سطح» است. 

محمد موسوی خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ضمن دعا برای «دوام عمر و سلامتی آن حضرت»، به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرده و نوشته است «اوضاع غیرقابل دوام امروز» محصول «شیوه مدیریت در بالاترین سطح» است.

محمد موسوی خوئینی‌‌ها

در این نامه که روز شنبه هفتم تیر ماه در کانال تلگرام آقای موسوی خوئینی‌ها منتشر شده، آمده است که تورم روزافزون، همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده، نه ‌تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری‌های طاقت‌فرسا کرده که ناهنجاری در درون بسیاری از خانواده‌ها را گسترش داده و آنان را نگران آینده نامعلوم خود و فرزندانشان ساخته است:

«علاوه بر این، مردم گرفتار در تلاطم زندگی و مشکلات طاقت‌سوز معیشتی، بسیارند انسان‌های ناراضی از اوضاع فرهنگی و سیاسی که گرفتار بی‌عدالتی‌های غیرقابل‌ انکار شده‌اند.»

خوئینی‌ها از کسانی یاد کرده که اصلاحِ امور و تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند و وضعیت فعلی را «نه معلول تصمیم مدیرانی که می‌آیند و می‌روند»، بلکه محصول «شیوه مدیریت در بالاترین سطح و قدرت نافذ آن» می‌دانند که «نقش‌آفرینِ اصلی در تمام یا اکثر مهام امور کشور» است.

این چهره انقلابی که از او به عنوان رهبر معنوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران یاد می‌شود، با تکرار کلید‌واژه‌های آشنا در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی همچون باور مردم به «کینه‌توزی دشمنان انقلاب» و مشکلات حاصل از جنگ ایران و عراق نوشته است:

«اما همین مردم بر این باورند که مدیریت کشور به‌ ویژه عالی‌ترین سطح آن باید با ملاحظه همین مشکلات و چالش‌ها شیوه‌ای در مدیریت امور به کار می‌بست که امروز گرفتار این آشفتگی‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … نمی‌شدیم.»

محمد موسوی خوئینی‌ها در پایان نامه‌اش خطاب به خامنه‌ای نوشته است:

«اگر شیوه‌ای که تاکنون به کار رفته است نتیجه محاسبات متعارف و بر اساس آرا و تحلیل‌های شناخته ‌شده در حکمرانی است، پس هستند پرشمار صاحب‌نظرانی که حق دارند و باید مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد بگشایند و درست و نادرست این روش را تذکر دهند و اصلاح آن را با تأکید درخواست کنند و نگران پیامدهای ناگوار بهره‌مندی از این حق طبیعی و الهی نباشند. اما اگر مبنای تصمیمات این چند دهه دانسته‌هایی از مبادی غیرمتعارف است که تنها در اختیار خواصی از بندگان خدای متعال است که بنده و امثال بنده هیچ حظّی از آن نداریم و در نتیجه آنچه بر کشور و مردم و جمهوری اسلامی می‌گذرد سرنوشتی محتوم و گریزناپذیر است، پس همگان تسلیم امر محتوم و مشیت الهی خواهیم بود.»

موسوی خوئینی‌ها از جمله چهره‌ها و سیاستمداران شاخص جمهوری اسلامی به‌خصوص در دهه اول آن و زمان رهبری روح‌الله خمینی است. او در سال ۱۳۶۸ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را تأسیس کرد. در سال ۱۳۶۹ در حالی ‌که نماینده دوره اول مجلس خبرگان رهبری بود، همراه عده زیاد دیگری از اعضای مجمع روحانیون مبارز برای نمایندگی در دوره دوم مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شد.

نام او اما با روزنامه سلام و نقش او و این روزنامه در پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ پیوند خورده است.

روزنامه سلام در سال ۱۳۷۸ به دنبال انتشار نامه محرمانه سعید امامی به قربانعلی دری نجف آبادی، وزیر اطلاعات، برای تهدید مطبوعات توقیف شد و موسوی خوئینی‌ها در دادگاه ویژه روحانیت به جرم انتشار اسناد محرمانه کشور به محاکمه کشیده شد.

اعتراض دانشجویان به توقیف روزنامه سلام هم آغازگر حمله به کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و حوادث روزهای پس از آن شد.

در پی استعفای مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴ از مجمع روحانیون مبارز، خوئینی‌ها به عنوان دبیر این مجمع برگزیده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حجت

    قابل توجه آقای موسوی خوئینی! قطعاً دانسته‌هایی از مبادی غیرمتعارف هستند که فقط و فقط در اختیار خواصی از بندگان خدای متعال (در کاخ کرملین و کاخ ملکه انگلستان) است! بنابراین چنین سرنوشتی برای مردم ایران محتوم و گریزناپذیر است، و همگان باید تسلیم امر محتوم و مشیت الهی و و جانشینان آنها در زمین (در بالا ذکر شد!) باشید. و خفه شوید وگرنه به لقاء الله پیوند خواهید خورد، همچنانکه "اکبر" را پیوند داده شد! البته "اربابان"، کم به شما نمک به حرام ها خوبی و محبت نکرده اند! این نمکدان شکستن ها دیگر چیست؟!