ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر ۳۳ ثانیه یک مورد ابتلا و هر ۱۳ دقیقه یک مرگ بر اثر کرونا در ایران

معاون وزیر بهداشت ایران گفته هر ۳۳ ثانیه در ایران یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود و هر ۱۳ دقیقه یک نفر به دلیل کرونا فوت می‌کند. ایرج حریرچی همچنین گفته هر نفر مبتلای بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند ۴۰۶ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کرونا مبتلا کند.

معاون وزیر بهداشت ایران گفته هر ۳۳ ثانیه در ایران یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود و هر ۱۳ دقیقه یک نفر به دلیل کرونا فوت می‌کند. ایرج حریرچی همچنین گفته هر نفر مبتلای بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند ۴۰۶ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کرونا مبتلا کند. همزمان سخنگوی وزارت بهداشت از قرمز شدن وضعیت شش استان خبر داد.

کرونا در ایران ـ عکس از مجید عسگری‌پور ـ خبرگزاری مهر

در ایران کرونا همچنان شمار زیادی را بیمار می‌کند. آمار رسمی کشته‌شدگان دوباره سه رقمی شده و برخی مناطق در «وضعیت قرمز» قرار دارند. وزیر بهداشت می‌گوید ایران پیک اول را نگذرانده‌ است. رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم معتقد است کشور هنوز نتوانسته‌ بیماری کووید-۱۹ را کنترل کند.

ایرج حریرچی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران درباره عجولانه بودن بازگشایی‌ها گفته است:

«اکنون در اکثر کشورهای دنیا برای تأمین معیشت مردم و دلایل اقتصادی، بازگشایی‌ها انجام شده است و تعطیلی طولانی ‌مدت ممکن نیست. در شرایط فعلی فعالیت اقتصادی و اجتماعی، مهم‌ترین مواردی که باعث کاهش شیوع کرونا می‌شوند، رعایت فاصله یک متری با دیگران و استفاده از پوشش محافظ چشمی و استفاده از ماسک است.»

حریرچی گفته رعایت فاصله فیزیکی یک متری ۸۲ درصد، استفاده از ماسک ۸۵ درصد و استفاده از پوشش محافظ چشمی ۷۸ درصد انتقال ویروس را کاهش می‌دهد. او همچنین اعلام کرده که از امروز پویش استفاده همگانی از ماسک با هشتگ «من-ماسک-می‌زنم» در کشور آغاز می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ایران گفته جوانان و نوجوانان و حتی کودکان به ظاهر سالم یا دارای علائم خفیف بیماری کرونا، عامل مهم انتقال بیماری به دیگران خصوصا پدر و مادرها و افراد مسن هستند.

او گفته که بنابر اعلام مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده به ازای هر نفر بیمار تشخیص داده شده کرونا ۱۰ نفر مبتلای دیگر در سطح جامعه وجود دارند که تشخیص داده نمی‌شوند.

به گفته حریرچی، در افراد زیر ۵۰ سال و خصوصا در افراد جوان احتمال ابتلا به بیماری بدون علامت و کم‌علامت بسیار زیاد است. جوانان مبتلا ناخواسته و نادانسته اطرافیان خود را به بیماری مبتلا می‌کنند که گاهی منجر به مرگ و میر و بستری طولانی‌مدت این افراد می‌شود.

او به افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند و افرادی که آنتی‌بادی آنها بر اساس آزمایش مثبت شده و تصور می‌کنند ایمن هستند، گفته که همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ چرا که هنوز بر اساس مستندات علمی نمی‌توان اعلام کرد این افراد در برابر کرونا ایمن هستند.

حریرچی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم گفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت ایران از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شده که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.