ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی حمایت خامنه‌ای، صادق لاریجانی خود را پیشرو در مبارزه با فساد توصیف کرد

بعد از دفاع علی خامنه‌ای از آملی لاریجانی، او یادش رفت که اتهامات اکبر طبری را «کذب محض» و «پروژه تخریب» خودش خوانده بود و بابت این حمایت از رهبر تشکر کرد و مدعی شد هیچ‌گاه از هیچ فرد فاسدی حمایت نکرده است.

همزمان با برگزاری ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون صادق لاریجانی در قوه قضاییه، رئیس پیشین دستگاه قضایی خود را «پیشرو در مبارزه با فساد» توصیف کرد.

اکبر اتباعی طبری (سمت چپ با کت و شلوار مشکی)، معاون اجرایی صادق لاریجانی در قوه قضاییه به اتهام فساد مالی و ارتشاء محاکمه می‌شود. لاریجانی پیش از این اتهامات او را «کذب محض» و «پروژه تخریب» خودش خوانده بود. حالا هم مدعی شد؛ «هیچگاه از هیچ فرد فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد».

یک روز پس از آنکه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی آغاز «مبارزه با فساد» را به دوره ریاست صادق آملی لاریجانی در دستگاه قضایی نسبت داد، آملی لاریجانی در نامه‌ای به خامنه‌ای از « از بیانات حکیمانه و الطاف کریمانه» او نسبت به خودش تشکر کرد و نوشت: « در هر دو دوره قبلی قوه قضاییه مبارزه با فساد را «با قاطعیت تمام» دنبال کرده است.

او که هم‌اکنون معاون اجرایی دوران ریاستش و چند قاضی و بازپرس قوه قضاییه به اتهام فساد و ارتشاء محاکمه می‌شوند، انتقادها به عملکرد خودش را به « همه کسانی که از قاطعیت دستگاه قضایی و تصمیمات انقلابی آن در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ضربه خورده بودند» نسبت داد و مدعی شد « هیچگاه از هیچ فرد فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد».

دفتر آملی لاریجانی، تیر سال گذشته فساد مالی اکبر طبری را «کذب محض»، «توهین به دو رئیس قوه قضاییه» و «پروژه تخریب صادق لاریجانی» خوانده و مدعی شده بود که اتهامات طبری «قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود».

خامنه‌ای دیروز (شنبه هفتم تیر) گفته بود: «حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌ خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد.»

این سخنان در حالی بیان شد که نه فقط منتقدان رهبر جمهوری اسلامی بلکه برخی از «اصول‌گرایان» هم خواستار رسیدگی به نقش صادق آملی لاریجانی در فساد و ارتشاء در قوه قضاییه شده‌اند.

علاوه بر این ماجرای حساب‌های بانکی قوه قضاییه نیز در سال‌های گذشته خبر ساز شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تمدن

    آقای خامنه ای اگر اندک طرفداری هم بود با این سخنان پر دادید. یک قدری حیا آخر! یکی لاریجانی پاک دست است، یکی بابک زنجانی، یکی شهرام جزایری یکی هم داروغه ناتینگهام و پرنس جان/ خودتان متوجه هستید چکار دارید می کنید؟

  • سارق لاری جانی

    پیشنماز وقتی ...... ، صادق هم ابوعطا میخونه .