ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵ کشته در دو حمله هوایی به مقر نیروهای وابسته به ایران در سوریه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از دو حمله هوایی به مقر نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در نزدیکی مرز با عراق و کشته شدن ۱۵ تن از این نیروها خبر داد. طبق اعلام این سازمان اسرائیل مسئول احتمالی این حملات است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از رصد دو حمله هوایی به مقر نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در نزدیکی مرز با عراق و کشته شدن ۱۵ تن از این نیروها خبر داد. طبق اعلام این سازمان اسرائیل مسئول احتمالی این حملات است.

جنگنده‌های اف-۱۵ اسرائیلی - سازمان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است: جت‌های جنگی که در ۲۴ ساعت گذشته دوبار به مقر نیروهای بشار اسد و سپاه قدس در شرق سوریه حمله کرده‌اند، احتمالا اسرائیلی‌اند. (عکس از JACK GUEZ / AFP)

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد نظارتی مستقر در لندن یکشنبه ۲۸ ژوئن/۸ تیر اعلام کرد نیروهای رژیم اسد به همراه شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران) در سوریه، دو بار در ۲۴ ساعت گذشته هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد: «به‌ نظر می‌رسد» اسرائیل مسئول این حملات باشد.

براساس این گزارش جنگنده‌های اسرائیلی در حمله نخست به مقر سپاه قدس در ابوکمال، در حومه شرقی دیرالزور، ۶ نفر از نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی از جمله چهار سوری را کشته‌اند. پس از حمله اول این نیروها در دیرالزور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. ۴ تن از آن‌ها نیز توسط نیروهای ایران جدا شده و به جاسوسی برای اسرائیل متهم شده‌اند.

حمله هوایی یکشنبه ۲۸ ژوئن/۸ تیر نیز که در آن مقر نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در نزدیکی مرز عراق هدف قرار گرفته، ۹ کشته بر‌ جا گذاشته است. به گفته رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بیشتر کشته‌شدگان در حمله روز یکشنبه ملیت عراقی داشته‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه ۲۳ ژوئن/۳ تیر نیز از حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به شبه‌نظامیان سپاه قدس و نیروهای تحت حمایتشان در دیرالزور و کشته شدن پنج مرد شبه‌نظامی خبر داده بود. این حمله را منابع دیگر نیز تایید کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.