ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف در نشست شورای امنیت درباره تحریم تسلیحاتی ایران شرکت دارد

رایزنی با امیر قطر نیز در دستور کار قرار گرفته است. سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد متن قراداد ۲۵ ساله با چسین نیز محرمانه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که محمد جواد ظریف در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شرکت می‌کند. رایزنی با وزیر خارجه قطر نیز در دستور کار قرار دارد.

وزارت خارجه ایران

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۱۰ تیر در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی فردا، سه‌شنبه به شکل ویدیو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره گزارش دبیرخانه این سازمان در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل شرکت خواهد کرد و سخنرانی می‌کند.

ایالات متحده آمریکا دوشنبه ۲۲ ژوئن/ ۲ تیر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داده که بر اساس آن خرید و فروش سلاح با ایران  زیر نظر شورای امنیت قرار می‌گیرد. این طرح نخستین بار چهارشنبه ۲۴ ژوئن/ ۴ تیر در شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته به بحث گذاشته شد.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد تأمین، فروش و انتقال سامانه‌های موشکی، خودروهای زرهی، توپخانه سنگین، بالگردهای تهاجمی، هواپیماهای جنگنده‌، و ناو به ایران ممنوع است. همچنین بر اساس این قطعنامه ارائه آموزش‌های فنی یا تأمین قطعات یدکی یاد شده نیز منع شده است. این محدودیت‌ها پنج سال بعد از برجام در اکتبر سال جاری (اواخر مهر) از میان برداشته می‌شوند.

به گفته سید عباس موسوی، ظریف احتمالاً امروز بعد ازظهر نیز به صورت ویدیو کنفرانس با همتای قطری خود رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد. هفته گذشته نیز چنین جلسه‌ای با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان برگزار شده بود.

در پاسخ به انتقاد احمدی‌‌نژاد از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرده بود که پیش‌نویس نهایی قرارداد ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین آماده شده است. خرید تسلیحات زرهی و هواپیماهای جنگنده فقط بخشی از این قرارداد محرمانه است. توسعه منابع نفت و گاز و زیرساخت‌های جاده‌ای ایران هم در دستور کار قرار دارد.

 محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه ۷ تیر  ۹۹ در دیدار با جمعی از مردم استان گیلان  نسبت به این قرارداد هشدار داد و گفت:

هر قراردادی که مخفیانه و بدون درنظر گرفتن خواست و اراده ملت ایران با طرف‌های خارجی منعقد شود و برخلاف منافع کشور و ملت باشد، معتبر نیست و ملت ایران آن را به رسمیت نخواهد شناخت. مگر شما مالک کشور هستید که بدون اطلاع ملت و از کیسه ملت به دیگران می‌بخشید.»   

سید عباس موسوی در نشست خبری روز دوشنبه خود بدون اشاره به محمود احمدی‌نژاد گفت:

« اگر این سند نهایی شود می‌توان متن آن را منتشر کرد. این سند موضوع جدیدی نیست و در سفر رئیس‌جمهور خلق چین به تهران توافق شد که دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های جامع این سند را به امضا برسانند.ما این آمادگی را داریم که با دیگر کشورهایی که روابط دوستانه داریم بر اساس منافع متقابل این گونه سندها را امضا کنیم.من گمانه‌زنی‌ها در این زمینه را رد می‌کند و این گمانه‌زنی‌ها اشتباه است.»

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.