ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله راکتی به هلمند افغانستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

مقام‌های محلی در ولایت هلمند می‌گویند حمله‌ راکتی به شهرستان سنگین در این ولایت دست‌کم ۲۵ کشته و ۲۰ زخمی داشت. مسئولان دولتی، طالبان، و طالبان نیروهای دولتی را مسئول این حمله می‌دانند.

در یک حمله راکتی به شهرستان سنگین در ولایت هلمند افغانستان دست‌کم ۲۵ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. مسئولان محلی می‌گویند طالبان عامل این حمله بوده‌اند و طالبان نیروهای ارتش را عامل این حمله می‌دانند.

درگیری‌های خونین در افغانستان ـ عکس از آرشیو

روح‌الله باسط، شهردار شهرستان سنگین دوشنبه ۹ تیر / ۲۹ ژوئن اعلام کرد که این حمله به بازار کهنه این شهرستان انجام شد و قربانیان آن غیرنظامیان بودند.

باسط می‌گوید راکت‌ها از سوی نیروهای طالبان شلیک شده و عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفته است راکت‌ها از منطقه تحت کنترل طالبان پرتاب شده است.

دفتر والی هلمند نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که گروه طالبان ابتدا چهار راکت به بازار شهرستان سنگین شلیک کرده و سپس یک خودرو بمب‌گذاری‌شده را منفجر کرده است. به‌گفته دفتر والی هلمند، در این رویداد دو عضو گروه طالبان نیز کشته شدند. همچنین چندین رأس از حیوانات محلی نیز تلف شدند.

گروه طالبان نیروهای ارتش را مسئول حمله‌ راکتی دانسته است اما ارتش افغانستان مستقر در ولایت هلمند ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که نیروهای ارتش در این منطقه هیچ‌گونه تحرک نظامی نداشته و راکتی هم شلیک نکرده‌اند.

هلمند در جنوب افغانستان از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود. در دو روز گذشته، این دومین رویداد از این دست است که غیرنظامیان هلمند در آن قربانی می‌شوند.

روز گذشته، یکشنبه ۸ تیر / ۲۸ ژوئن انفجار یک مین کنار جاده‌ای در منطقه شهرستان واشیر این ولایت، شش غیرنظامی، شامل سه مرد، دو کودک و یک زن را کشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بدون هیچ شک وشبهی باید بدانیم که اگرحکومت پهلوی سماچت کرده بود وایران را ترک نکرده بود ویا بجای حکومت اسلامی خمینی حکومت مردمی تشکلیل شده بود همان هائی که با طلیبان والقاعده پول واسحله وجنگ افزاروبمب وراکت داده ومیدهند درایران هم چنین گروهائی برپا کرده بودند وکشتارمردم ایران هم درست شباهت به کشتارمردم افغانستان می توانست داشته باشد ...درحقیقت مردم ایران انچه پسندیدند که امپریالیست ها برایشان رقم زده بودند که همین حکومت اسلامی خمینی بوده است و ازکشتارها طالیبان واقاعده واردرامان ماندند...مهال ممکن است که امپریالیست هائی که برحسب منافعشان خواهان حکومت اسلامی طالیبانی والقاعده ای درافغانستان هستند بگذرارند حکومت فعلی افغانستان به کارش ادامه دهد وکشتارها بی وقفه ادامه خواهد داشت ...دیگرچه علنی تر که تروریست های طالیبان حمایت امریکا را هم دارند...