ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته در آتش‌سوزی در یک کلینیک درمانی در تهران

کلینیک درمانی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. تاکنون دست‌کم ١٩ نفر در جریان این حادثه جان باخته‌اند.

شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر کلینیک درمانی ''سینا" واقع در خیابان شریعتی تهران در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان‌باختن دست‌کم ١٩ نفر درجریان این حادثه خبر داد.

تصویری از کلینیک سینا اطهر در حال آتش سوزی

طبق گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، کلینیک درمانی سینا اطهر شامگاه سه‌شنبه ساعت ٢٠:۵۶ دچار حریق شد. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، جان باختن ١٩ نفر در جریان حادثه انفجار و آتش‌سوزی در این کلینک درمانی را تایید کرد.

جلال ملکی درباره قربانیان این حادثه گفت:

«در ادامه عملیات جست‌وجو در بخش‌های دیگر ساختمان، آتش‌نشانان توانستند شش تن را پیدا کنند که وضعیت وخیمی داشتند و تقریبا علایم حیاتی نداشتند. تعداد کشته‌های حادثه به ۱۹ نفر و مصدومان به ۶ نفر رسید. با تلاش آتش‌نشانان ۲۰ نفر از افرادی که در زمان وقوع حادثه در داخل ساختمان حضور داشتند، نجات یافتند و مصدومان نیز به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. فنظر نهایی توسط عوامل اورژانس اعلام خواهد شد.»

طبق گفته ملکی ۱۵ نفر از جان‌باختگان زن و چهار نفر مرد هستند.

پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد تاکنون شش نفر نیز مصدوم شده‌اند که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

تصویری از لحظه انفجار در کلینیک درمانی سینا - شبکه‌های اجتماعی

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بعد از گذشت دو ساعت از این حادثه، جلال ملکی از مهار آتش‌سوزی در این مرکز درمانی وجستجو برای یافتن افراد خبر داد:

«با اطفای آتش‌سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق‌های این کلینیک آغاز شده است. محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه بوده و در طبقه منفی دو، صدای انفجار شدید که ظاهراً ناشی از انفجار سیلندر بود، به گوش رسیده است.»

طبق گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، همه جان‌باختگان آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا در اتاق‌های عمل بودند:

«این افراد احتمالا به دلیل نفوذ دود و حرارت جانشان را از دست داده‌اند. این مرکز درمانی پنج طبقه است که حادثه در طبقه منفی دو رخ داد.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

عملیات جستجو برای یافتن قربانیان همچنان ادامه دارد. سیدرضا معتمدی، معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفته با توجه به این که سازمان پزشکی قانونی متولی امر فوتی‌ها است، آمار نهایی حادثه کلینیک سینا پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی از پیگیرِی رسیدگی کامل درمانی به بازماندگان و همچنین ارائه گزارش دقیق از علل و ابعاد این سانحه دلخراش توسط مسئولان امر و گزارش شفاف آن به مردم خبر داد.

هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست، اما رئیس مرکز اورژانس تهران گفته به احتمال زیاد علت این واقعه آتش‌سوزی، انفجار کپسول گاز بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • badralsadat madani

    فاشیست حا کم بر ایران دیگر باید به چه زبانی بگوید که مردم ایران در دست او گروگان هستند و هر زمان که امریکا و اسرائیل به او ضربه ای بزنند تلافی اش سر مردم بیدفاع و مظلوم ایران در خوا هد آورد انتقام سخت قاسم سلیمانی شلیک به هواپیمای اوکراینی بود با صد و هفتاد و هفت بیگناه نخبه و خواهان ارزش های غربی . سایت پرچین به هوا میرود بیمارستان سینا منفجر میشود باز هم منتظر نمونه های بیشتری هستید ؟؟

  • حقیقتگو

    همنطور که سپاهیون حزب الله درلبنان بیمارستان ها و مدارس و مساجد را برای انبارکردن مهمات وجنگ افزاروموشک مورد استفاده قرارداده ومیدهند که برای رد گم کردن درتجهمات اسرائیل درامان بماند که این مورد بدون شک وشبهی ازطرف قشون سپاه خامنه ای به حزب الله لبنان پیشنهاد شده وعملی شده است درایران چنین است ...سپاه برای دسترسی سریع به مهمات که حمل ونقل ان زمان بر است آنها را همچون حزب الله لبنان درچنین مناطقی وحتی درنقاطی که حتی مردم هم نمی توانند تصور را بکنند چه زیرزمین های ویلاهای آنچنانی وچه در باغات تصاحب کرده حکومتی باشد انجام داده است ...که حالا درزیرزمین درمانگاه وآنهم متلق به شپاه درتجریش منفجر شده است فعل وانفعلات تولیدات فله ای مواد منفجر سپاه که فاقد هرگونه تحلیل انفعلات مواد شیمیائی مواد منفجر است سبب انفجار شده است ...حالا برای رد گم کردن ازماهیت اصل قضیه بی مبالاتی صاحبان درمانگاه برچسب میزنند .وآنها را مجرم انفجار وکشته شدن افرادی میدانند ...یادمان نرود که هدف قراردادن عمدی هواپیمای اوکراین را انکارکرده بود ندوبه نقض فنی هواپیما برچسب زده بودند ...تابهال درکدام درمانگاه درکشورهای جهان خبری ازانفجارمنتشر شده است ؟