ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی را اعلام کرد. پوتین حق شرکت در دو دوره دیگر انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی را اعلام کرد. پوتین حق شرکت در دو دوره دیگر انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه

به گزارش خبرگزاری آلمان صبح پنجشنبه ۲ ژوئیه/ ۱۲ تیر کمیسسون مرکزی انتخابات روسیه بعد از شمارش بیش از ۹۰ درصد از آرای ماخوذه اعلام کرد ۷۸ درصد از رای‌دهندگان با تغییر قانون اساسی موافق و ۲۲ درصد با تغییرات مخالف بودند. ۱۱۰ میلیون نفر واجد شرکت در همه‌‌پرسی تغییر قانون اساس بودند.

قانون اساسی جدید برای پوتین این امکان را فراهم می‌کند که مجددا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند و در نهایت تا سال ۲۰۳۶ در مقام خود باقی بماند. قوانین جدید اختیارات رئیس دولت را گسترش می‌دهد، اما همچنین شامل برخی امور اجتماعی مانند تعدیل بازنشستگی سالانه و محدودیت حقوق همجنسگرایان است.

در قانون اساسی جدید باور به خدا، مصونیت قضایی رئیسان جمهوری روسیه، ازدواج در مفهوم پیوند بین زن و مرد به عنوان یک الزام طرح شده. بر طبق قانون اساسی جدید،‌ دولت باید حداقل دستمزد را بالاتر از خط فقر رسمی تعیین کند و به علاوه، مستمری بازنشستگان را بر اساس تورم به طور منظم افزایش دهد. روسیه می‌تواند حکم‌های صادرشده در دادگاه‌های بین‌المللی را که بر خلاف قانون اساسی جدیدش ارزیابی می‌شوند، نادیده بگیرد. همچنین قانون اساسی جدید واگذاری هر قلمرویی از روسیه به هر قدرت خارجی را غیرقانونی اعلام می‌کند.

همه‌پرسی تغییر قانون اساسی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در روسیه برگزار شد. نرخ مشارکت در این انتخابات مهم بود و به همین‌سبب مشوق‌هایی مانند شرکت در بخت‌آزمایی با چشم‌انداز جوایزی مانند وسایل خانگی مورد نیاز مردم و انواع خودروها برای برندگان در نظر گرفته شده بود. منتقدان می‌گویند پوتین با این ترفندها در صدد بسیج مردم و آوردن آن‌ها پای صندوق‌های رأی بود و به همین سبب انتخابات تحریف‌شده است.  

کمیسسون مرکزی انتخابات روسیه نرخ مشارکت را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرده است.   حداقل میزان مشارکت برای رسمیت یافتن نتایج این همه‌پرسی ۵۰ درصد تعیین شده بود.

آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان در روسیه از یک «دروغ عظیم» سخن گفت و اعلام کرد که نتایج همه‌پرسی جعلی است و هیچ ربطی به نظر شهروندان واقعی روسیه ندارد. محبوبیت پوتین در بین مردم از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.