ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"عامل سوء قصد به جان رئیس امنیت ملی افغانستان یک زندانی سابق طالبان بود"

<p>رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می&zwnj;گوید حمله&zwnj;کننده انتحاری که هفته گذشته اسدالله خالد، رئیس این اداره را مورد حمله قرار داد، یک عضو طالبان بود که از زندان آزاد شده بود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>این فرد که گفته می&zwnj;شود &quot;پیام&zwnj;آور طالبان&quot; بود پنج&zwnj;شنبه گذشته هنگام دیدار با اسدالله خالد، رئیس امنیت ملی در کابل، بمبی را که به کمر بسته بود، منفجر کرد که بر اثر آن خالد زخمی شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئیس&zwnj;جمهور افغانستان پس از این رویداد گفت این حمله انتحاری در شهر کویته پاکستان طراحی شده بود و دولت مصمم است این موضوع را با جدیت پیگری کند و از پاکستان در این مورد خواستار توضیح خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اکنون اما امرالله صالح، رئیس پیشین این اداره می&zwnj;گوید بر پایه اطلاعات به&zwnj;دست آمده عامل این رویداد یک عضو طالبان بود که از قبل در مورد او شناخت کافی وجود داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان سیاست عفو طالبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت مشخص نیست این&zwnj;گونه افراد بر اساس چه ضمانتی از زندان آزاد می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>وی به تلویزیون خصوصی طلوع در کابل گفت: &quot;اطلاعات به&zwnj;دست آمده نشان می&zwnj;دهد که فرد انتحارکننده که از اعضای طالبان بود و در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد پس از آن&zwnj;که از سوی دولت مورد عفو قرار گرفت به شهر کویته رفت و در آن&zwnj;جا به کمک شورای طالبان در کویته این حمله را طراحی کرد.&quot;</p> <p>صالح در این زمینه جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما سیاست عفو طالبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت مشخص نیست این&zwnj;گونه افراد بر اساس چه ضمانتی از زندان آزاد می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این مقام پیشین امنیت ملی افغانستان گفت که از برنامه دولت که خواهان توضیح پاکستان در این زمینه شده است استقبال می&zwnj;کند اما در همين حال خواستار تحقیقات بیشتر در مورد &quot;ریشه&zwnj;ها&quot;ی این حمله در درون امنیت ملی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خالد در حال حاضر در بیمارستان نظامی بگرام تحت درمان قرار دارد و وضعیت وی خوب توصیف شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اسدالله خالد از جمله مقام&zwnj;های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل علیه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی&zwnj;اس&zwnj;آی) بود؛ این سازمان از سوی افغانستان و دولت آمریکا متهم شده است که به طالبان پناه داده و از آنان به&zwnj;خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمایت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی که در حال حاضر برای انجام گفت&zwnj;وگوهای سه&zwnj;جانبه با رئیس&zwnj;جمهور ترکیه و رئیس جمهور پاکستان در آنکارا به&zwnj;سر می&zwnj;برد نگرانی عمیق افغانستان در مورد قضیه سوء قصد به جان رئیس امنیت ملی این کشور را با همتای پاکستانی خود در میان گذاشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گفته می&zwnj;شود که کرزی &quot;شواهد&quot; به&zwnj;دست آمده در مورد این حمله و ارتباط این حمله به شورای طالبان در شهر کویته پاکستان، را در اختیار آصف علی زرداری، رئیس&zwnj;جمهور پاکستان قرار داده و خواستار همکاری در این زمینه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید حمله‌کننده انتحاری که هفته گذشته اسدالله خالد، رئیس این اداره را مورد حمله قرار داد، یک عضو طالبان بود که از زندان آزاد شده بود.

این فرد که گفته می‌شود "پیام‌آور طالبان" بود پنج‌شنبه گذشته هنگام دیدار با اسدالله خالد، رئیس امنیت ملی در کابل، بمبی را که به کمر بسته بود، منفجر کرد که بر اثر آن خالد زخمی شد.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان پس از این رویداد گفت این حمله انتحاری در شهر کویته پاکستان طراحی شده بود و دولت مصمم است این موضوع را با جدیت پیگری کند و از پاکستان در این مورد خواستار توضیح خواهد شد.

اکنون اما امرالله صالح، رئیس پیشین این اداره می‌گوید بر پایه اطلاعات به‌دست آمده عامل این رویداد یک عضو طالبان بود که از قبل در مورد او شناخت کافی وجود داشت.

امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان سیاست عفو طالبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت مشخص نیست این‌گونه افراد بر اساس چه ضمانتی از زندان آزاد می‌شود

وی به تلویزیون خصوصی طلوع در کابل گفت: "اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که فرد انتحارکننده که از اعضای طالبان بود و در زندان به‌سر می‌برد پس از آن‌که از سوی دولت مورد عفو قرار گرفت به شهر کویته رفت و در آن‌جا به کمک شورای طالبان در کویته این حمله را طراحی کرد."

صالح در این زمینه جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما سیاست عفو طالبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت مشخص نیست این‌گونه افراد بر اساس چه ضمانتی از زندان آزاد می‌شود.

این مقام پیشین امنیت ملی افغانستان گفت که از برنامه دولت که خواهان توضیح پاکستان در این زمینه شده است استقبال می‌کند اما در همين حال خواستار تحقیقات بیشتر در مورد "ریشه‌ها"ی این حمله در درون امنیت ملی است.

خالد در حال حاضر در بیمارستان نظامی بگرام تحت درمان قرار دارد و وضعیت وی خوب توصیف شده است.

اسدالله خالد از جمله مقام‌های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل علیه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) بود؛ این سازمان از سوی افغانستان و دولت آمریکا متهم شده است که به طالبان پناه داده و از آنان به‌خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمایت می‌کند.

حامد کرزی که در حال حاضر برای انجام گفت‌وگوهای سه‌جانبه با رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس جمهور پاکستان در آنکارا به‌سر می‌برد نگرانی عمیق افغانستان در مورد قضیه سوء قصد به جان رئیس امنیت ملی این کشور را با همتای پاکستانی خود در میان گذاشته است.

گفته می‌شود که کرزی "شواهد" به‌دست آمده در مورد این حمله و ارتباط این حمله به شورای طالبان در شهر کویته پاکستان، را در اختیار آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان قرار داده و خواستار همکاری در این زمینه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    توبه گرگ مرگه

  • haghighatgo

    ای بی فرهنگ ها بیاد از ایران نشین ها یاد بگیرید ....حاضرن سی و چند سال زجر بکشن ولی دست به این کارهای ناشایست نمی زنن ... خیلی نجیبن ..خیلی متینن ...خیلی با وقارن ...اصلا" و ابدا" سوء قصد به حکومت کنندکان نازیننشون نمی کنن..اصلا بلد نیستند با یه تیرکمون هم شده دماغ یه پاسدارچی رو خون بندازن ....!!!