ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: اگر شخصی رعایت نکرد و ماسک نزد، خدمات به او ارائه نشود

حسن روحانی از رؤسای اداره‌ها و نهادهای دولتی خواست تا اگر کارمندی بدون‌ ماسک به اداره می‌رود، برای او غیبت بزنند و راهش ندهند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز شنبه ۱۴ تیر در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع روز افزون ویروس کرونا در کشور از الزامی شدن زدن ماسک از فردا خبر داد و خطاب به نهادهای دولتی از آنها خواست تا «اگر شخصی رعایت نکرد و ماسک نزد، خدمات به او ارائه نشود.» روحانی همچنین از رؤسای ادارات و نهادهای دولتی خواست تا «اگر کارمندی بدون‌ ماسک به اداره می‌رود، برای او غیبت بزنند و راهش ندهند.»

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

حسن روحانی در جلسه امروز خود با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و اداری گفت:

«باید در ادارات دولتی مثل بانک‌ها و شهرداری‌ها الزام شود افراد از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک در مترو که شلوغ است، باید اجباری شود. نباید بگذاریم افرادی که ماسک ندارند سوار شوند.»

او گفت اصناف باید به میدان بیایند و بر رعایت پروتکل‌ها در بازارها و مراکز خرید نظارت داشته باشند.

روحانی همچنین از قوه قضاییه خواست تا برای الزام شهروندان به استفاده از ماسک به دولت کمک کند.

تأکید رئیس جمهوری ایران بر استفاده اجباری شهروندان از ماسک در حالی‌ست که در ماه‌های پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و در سایه عدم حمایت دولت از شهروندان و همچنین به‌ دلیل عدم نظارت صحیح نهادهای دولتی بر تولید و توزیع اقلام بهداشتی، کالاهای ضروری مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده ضمن افزایش قیمت چند برابری، کمیاب شده و این مساله قشر آسیب‌پذیر جامعه را در تنگنا قرار داده است.

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اواسط اردیبهشت ‌ماه امسال با انتقاد از عملکرد دولت در تهیه و توزیع ماسک برای داروخانه‌ها گفته بود:

«در دنیا داروخانه‌ها را به عنوان مرکز تأمین اقلام و مواد حفاظتی در نظر گرفته‌اند، اما در ایران اولین اقدام این بود که بخشنامه‌ای را صادر کردند مبنی بر اینکه داروخانه‌ها این اقلام را نفروشند.»

به ‌گفته فاطمی، در ابتدای نایاب شدن اقلام حفاظتی و بهداشتی در کشور، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده و پخش ‌کننده، قیمت‌هایشان را افزایش دادند و ماسک و دستکش را با قیمت گران به داروخانه‌ها عرضه ‌کردند.

اما تأکید بر رعایت «فاصله گذاری اجتماعی» در اماکن عمومی و دولتی از دیگر محورهای مدنظر روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

او در این جلسه گفت:

«در همین جلسه ستاد ملی مبارزه باز هم گفته شد مسأله فاصله‌گذاری و مسأله نرفتن در اجتماع مانند مراسمات عروسی و عزا بسیار مهم است که برای نرفتن به آن تاکید شد، امروز هم می‌گویم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مهم است.»

روحانی همچنین گفت:

«یک‌سری از مناطق از اول سفید بودند که اتفاقا امروز در معرض خطر هستند و ما باید در این مراکز بیشتر حواسمان باشد. در حال حاضر قاعده ما این است. مواردی که قبلا جزو لیست ۳ و ۴ ما بود مانند رستوران‌ها، سالن‌های همایش، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی و مساجد را به ستادهای استانی اعلام کردیم اگر شرایط و پروتکل‌ها را رعایت نکردند، ممنوعیت برایشان اعمال شود.»

رئیس جمهوری ایران با اشاره به شیوع مجدد کرونا در کشور و ورود برخی از استان‌ها به وضعیت قرمز گفت:

«به مراکز استان‌ها هم اعلام کردیم هر کجا شرایطشان قرمز بود، حداقل برای یک هفته ممنوعیت برگردد.»

او از کمیته بهداشت، ایمنی و کمیته اجتماعی، امنیتی و مجلس خواست «تا طرحی ارائه کنند که مخفی کردن بیماری، تجاوز به حقوق دیگران تلقی شود.»

لحن دستوری رئیس جمهوری ایران و مقصر جلوه دادن شهروندان در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در حالی‌ست که دولت او متهم است با ندادن اطلاعات به موقع و درست به مردم و همچنین عدم حمایت مالی کافی از اقشار آسیب‌پذیر از جمله کارگران، پیامدهای فاجعه‌باری را برای کشور رقم زده است.

در همین راستا اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مجلس یازدهم، اواخر اسفند ماه ۹۸ در نامه‌ای به روحانی دولت را ناتوان از مهار بحران کرونا در کشور توصیف کرد و از او خواست تا مهار این بیماری را در شورای عالی امنیت ملی به بررسی بگذارد.

این نماینده مجلس یازدهم در نامه خود به نمونه‌های متعددی از عدم توانایی تصمیم‌گیری و بی‌برنامگی دولت از جمله «تغییر ساعت کار ادارات تا تعطیلی‌ها و در نهایت هم بی‌نظمی و بی‌برنامگی اساسی در ماجرای ممنوعیت سفرها» اشاره کرده و عدم حمایت جدی نهادهای دولتی از مردم در ماه‌های پس از شیوع کرونا را «اشتباه فاحش مدیریتی» خوانده بود.

حسن روحانی اما در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار برخورد امنیتی با شهروندان برای استفاده از ماسک شد و اعلام کرد:

«از وزیر کشور و شهرداری‌های سراسر کشور می‌خواهم تلاش خود را به کار گیرند تا هر جا لازم بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده شود تا از فردا که الزامی‌ست، افراد در یک مکان سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • حقیقتگو

      تصورش بویزه برای دختران وخانم ها باگرمای سرسام آور دردرون حجاب اسلامی و با ماسک زدن ودستکش تنش آور وجنون آور میشود ...ماسک مجانی نیست باید برای آن پول پرداخت کرد با وجودیکه بیش سی صد تن کالاهای بهداشتی وماسک ودستکش ازتمامی کشورها چه چین وچه ترکیه وچه روسیه وچه امارات واتحادیه اروپا وچه ازسازمان بهداشت جهانی باشد مجانا" تحویل حکومت آخوندی شده است و حکومت اخوندی آنها را به مردم می فروشد !!!بله دستوردادن آخوند روحانی که مردم باید چنین وچنان کنند وهزینه اش را خودشان بپردازند امری ساده است ....این همان آخوندیست که می گفت ازداخل اتومبیل به نظاره چهره های مردم می پرداخته است وتشخیص میداده که مردم دررفاه وآزادی هستند !!!!