ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همزمان با اوج دوباره شیوع کرونا، دفن زباله‌های بیمارستانی در آرادکوه افزایش یافت

روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در آرادکوه دفن می‌شود که درست تفکیک‌ نشده و سلامت کارکنان شهرداری را به خطر می‌اندازد.

بار دیگر بر میزان زباله‌های بیمارستانی که روزانه در آرادکوه دفن می‌شوند افزوده شد. به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، همزمان با موج دوم شیوع کرونا زباله‌های دفن شده در آرادکوه بار دیگر افزایش یافته و دست کم ۱۰ درصد بیشتر از حالت عادی است.

زباله‌های عفونی بیمارستانی در آرادکوه کهریزک دفن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفته است که قبل از شیوع کرونا در ایران، روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن زباله بیمارستانی در آرادکوه دفن می‌شد، اما مقدار آن در اسفند و فروردین به روزانه ۱۲۰ تن افزایش یافت و با کاهش بیماری کرونا به ۸۰ تن رسید. اکنون با شیوع موج دوم کرونا روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در آرادکوه دفن می‌شود.

صدرالدین علیپور در عین حال خبر داد: «برخی بیمارستان‌ها پسماند خانگی بیمارستان را با  زباله‌های عفونی و شیمیایی مخلوط و به آرادکوه می‌فرستند.»

به گفته این مقام مسئول، در شهرداری تهران عدم تفکیک زباله سلامت کارکنان شهرداری را به خطر می‌اندازد.

علیپور با ذکر اینکه شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی ندارد، مسئولیت نظارت بر تفکیک زباله‌های بیمارستانی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده وزارت بهداشت و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست دانست.

او از اداره محیط زیست خواست که با گماشتن گشت‌های ویژه در بیمارستان‌ها، «پروتکل‌های بهداشتی پسماندهای بیمارستانی» را در مبدا تولید آن رصد کنند تا از درهم آمیختگی پسماندهای بیمارستانی جلوگیری شود.

فاطمه اکبرپور، رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران، فروردین امسال اعلام کرده بود که زباله‌های بیمارستانی کرونا در محل ویژه‌ای از آرادکوه کهریزک دفن «بهداشتی» می‌شود. اکبرپور گفته بود که ضوابطی برای جداسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی تهیه و در حال اجراست، و پسماندهای عفونی پس از جداسازی در آرادکوه دفن می‌شوند.

این در حالی است که روزانه شش تا هفت هزار تن زباله دیگر شهری برای دفن به آرادکوه برده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای دفن موثرتر زباله‌های بیمارستانی باید کار زیرساختی انجام می‌شد و در این راستا ۴۰ دستگاه خودرو مکانیزه مجهز به مخزن و سیستم جمع‌آوری در هفته آینده رونمایی می‌شود. علیپور در عین حال شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت خودرو را یک مانع برای تجهیز سازمان پسماند شهرداری دانسته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    دراروپا ذباله های بیمارستانی را درکوره های مخصوص و فیلتر دار می سوزانند بله اروپاست وچه ربطی به کشورهای جهان سوم و بویژه ایران دارد ؟ اروپا هم مردمانش تحت هیچ شرایطی اجازه پنهان کردن ذباله های بیمارستانی نمی دهند ونه حکومت گران آنها ...چندی پیش ذباله های شیمیائی ایتالیا دربشکه هائی در مناطقی ازکشورهای افریقائی پیداشد که بشکه ها صدمه دیده و باز شده بودند ..بله ایتالیا به اقشارحکومتی کشور افریقا روشوه داد و ذباله ها برای انها با کشتی فرستاد ...اروپا با معضل بسیار هزینه داری طرف است که ذباله های اتمی باشند که جمع اوری و انبارکردن و محافظت آنها هزینه های نجومی را بالغ میشود بدون شک حکومت اخوندی که نقب زدن وتونل سازی مهارت دارد برای دریافت میلیونها دلار ماهانه ذباله های اتمی اروپا را هم به سرنوشت ذباله های بیمارستانی دچار نکند جای شکرش باقیست ...ذباله های اتمی ایران کجا دفن شده ومیشوند نه روسیه ونه چین انها را تحویل می گیرند؟ فقط نگاهی به رودخانه ها وجویبارها درتهران وحومه اش بیندازید که مملو ازذباله همه شکل وفرمی است وبرای مردم هم عادی شده است فقط جلوی درب منزلشان ذباله انبار نشود ...رودخانه وجویبارهمگانی و خدادادیست ....آقا چرا ذبله هات رو تو رودخانه خالی میکنی ؟ بتو چه مربوط ؟ ماموری ؟ رودخانه مال پدرته ؟ ذبله می ریزم بازم می ریزم قلدری بیا جلو !!!آب رونه ذباله ها رو با خودش می بره چرا دخالت می کنی ؟