ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله نوری همدانی: وضعیت معیشت مردم نگران‌کننده است، خصوصا طلاب

این مرجع تقلید در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه گفت مردم روحانیون حکومتی را که می‌بینند گمان می‌برند طلبه‌ها وضع اقتصادی خوبی دارند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی، یکی از مراجع تقلید در قم اعلام کرد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و به ویژه طلاب نگران‌کننده است.

حسین نوری همدانی، مرجع تقلید

به گزارش حوزه‌نیوز، نوری همدانی دوشنبه ۱۶ تیر در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت:

 «ما در حد توان [به طلبه‌های نیازمند] کمک می‌کنیم، ولی باید مشکل اساسی حل شود، مردم عده‌ای از روحانیون را می بینند که مشغول کارحکومتی و اداری هستند و وضع تقریبا مناسبی دارند، اینگونه تلقی می‌شود، اوضاع اقتصادی همه طلبه‌ها آنگونه است در حالی که اکثر طلاب وضع اقتصادی مناسب ندارند.»

ماه گذشته ابوالفضل شکری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در مصاحبه با رسانه‌های داخلی گفته بود:

« فقط حدود سه درصد از روحانیون از انقلاب منتفع شده‌اند و بقیه به سختی امور خود را می‌گذرانند. حقوق یک روحانی – البته اگر در رتبه اول قرار داشته باشد – حداکثر ۶۰۰ هزار تومان است که معلوم است چقدر کم است. البته در ماه‌های محرم و رمضان در شهرها و بعضاً روستاها منبر می‌روند و مردم آنجا کمک‌هایی می‌کنند که اگر این هم نباشد روحانیون نابود می‌شوند. مردم فقط آخوندهایی را که مثلاً قاضی هستند یا در فلان نهاد نظامی یا نظارتی حضور دارند می‌بینند و همین باعث می‌شود قضاوت غلطی از درآمد و نوع زندگی روحانیون داشته باشند.»

 وحید هروآبادی، روحانی حامی محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته در پیامی در توییتر خبر داد که پرونده‌اش به دادگاه ارجاع شده و یکی از اتهام‌هایش «رعایت نکردن شئونات روحانیت به دلیل دستفروشی» است.

هروآبادی در توییتر خود نوشت:

«امروز از شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت تماس گرفتند، بازپرس عدم رعایت شئونات روحانیت به دلیل دستفروشی را تبدیل به کیفرخواست کرده و ۲۶ مرداد ۹۹ هم وقت رسیدگی گذاشته‌اند.»

نهادهای وابسته به حوزه علمیه قم  سال گذشته در ردیف‌های مختلف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از خزانه کشور دریافت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    کارگران وزحمت کشان و کشاورزان درایران درحقیقت با بازو هایشان نان بخور نمیری درمیاورند و آنهم اگربیکاروبیمارباشند گرسنکی وفقر را برای خوردن دارند ولی آخوندها وطلبه ها درتمامی دوران اسلام چه درحکومت پهلوی وچه درحکومت آخوندی فاشیستی نان وکباب شان از گرداندن زبان دردهان هایشان وداستان سرائی های تخلیلی درمیاوردند و درمی آورند کار مثمرآنها درساخت وسازوتولید چه بوده است وچه می باشد وچه خواهد بود که انها شایسته دریافت حتی یک تومانی بوده وهستند ؟ آخوندی 600هزارتومان ماهیانه فقط برای دولاوراست شدن نماز خواندن و داستان سرائی دریافت می کند وهمزمان درشهرستان ها ودهات ها مردم آب نوشیدنی ندارد خلاف فهم وشعور وخلاف قانون مفت خور پرورش دادن است ؟ فقط بنابه اطلاعات حکومتی بیش ازدویست هزار طلبه چینی و دیگرکشورها ازجیب مردم ایران مفت ومسلم می خورندو فقط کتوب مذهبی ونماز می خوانند و نه رانندگی اتوبوسی را بعهده دارند ونه مسافرکش هستند ونه خدمات سازنده اقتصادی وتولیدی وصنعتی به مردم ارائه داده اند ودرحقیقت زالوهائی بوده وهستند که برپیکر کشور ومردمان ایران چسبیده اند و ل کن هم نبوده ونیستند ....اگر اینقدر خدا به اخوندها و مردم مسلمان حامی انها اردات داشته ودارد چرا مردم ایران ازگزند ویروس کرونا درامان نگذاشت ؟ حالا این اخوند که رتبه آنچنانی عزمت واحترام وارانه آیت الله وآنهم با این شکل وشمایل برخود چسبانده است نمی داند که باعث وبانی بهران بدبختی وفقر ومعیشت مردم همان آخوند آیت الله نمای فاشیست ضد مردم ایران خامنه ای است ؟