ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رامتین موثق، دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران در بازداشت است

رامتین موثق، فعال دانشجویی و دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی تهران روز شنبه ۱۴ تیر از سوی مأموران امنیتی در منزل پدری خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

رامتین موثق، فعال دانشجویی و دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی تهران روز شنبه ۱۴ تیر از سوی مأموران امنیتی در منزل پدری خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

رامتین موثق

رامتین موثق پیش‌تر و به ‌دنبال شرکت در تجمعات دی ‌ماه ۹۸ که در اعتراض به شلیک پدافند موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی تشکیل شده بود، از سوی مأموران امنیتی بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد شده بود.

منابع نزدیک به این فعال دانشجویی به زمانه گفته‌اند در تماس تلفنی او با خانواده‌اش در روز یک‌شنبه ۱۵ تیر، خانواده موثق «از پیش شماره تلفن» متوجه شده‌اند که او توسط مأموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به «بند ۲ الف» در زندان اوین منتقل شده است.

این منابع همچنین گفته‌اند زمانی که مادر این فعال دانشجویی در این تماس تلفنی کوتاه از او درباره محل بازداشتش پرسیده، یک مأمور امنیتی با عصبانیت از رامتین خواسته تا مکان بازداشتش را اعلام نکند.

خانواده رامتین موثق یک روز پس از بازداشت این فعال دانشجویی برای پیگیری وضعیت فرزندشان به ‌دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند اما مسئولان زندان و دادسرا از حضور رامتین در زندان اوین اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

دوستان این فعال دانشجویی هم گفته‌اند که مأموران امنیتی در حین بازداشت او، موبایل و لپ‌تاپش را نیز ضبط کرده و با خود برده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلیل یا دلایل بازداشت رامتین موثق اطلاعی در دست نیست.

از روز ۲۱ دی‌ ماه ۹۸ و پس از اینکه مشخص شد پدافند موشکی سپاه پاسداران عامل ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی بوده، در اعتراض به این موضوع، سلسله تجمعات دانشجویی و مردمی در تهران و چند شهر دیگر از جمله، شیراز، اصفهان، کرمان، همدان، رشت، ساری، بابل و ارومیه شکل گرفت.

شرکت کنندگان در این تجمعات با سر دادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، خواستار محاکمه سران سپاه و عاملان و آمران شلیک به هواپیمای اوکراینی شدند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه اما روز ۲۴ دی ‌ماه از بازداشت دست‌کم ۳۰ نفر از تجمع‌کنندگان خبر داد و گفت:

«اجازه نمی‌دهیم امنیت کشور مخدوش شود.»

بنا بر آمار غیررسمی اما شمار بازداشت‌شدگان در این تجمعات بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه بوده است.

بسیاری از بازداشت‌شدگان مرتبط با این تجمعات اعتراضی در ماه‌های بعد با احکام زندان و مجازات‌های دیگر روبه‌رو شدند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.