ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: اوضاع خراب است

معاون ستاد کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌های اجتماعی به تهران خبر داد. تنها در بیمارستان مسیح دانشوری ۵۰ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

بودجه و اراده کافی برای اعمال محدودیت‌های اجتماعی وجود ندارد. همه‌گیری ویروس جدید کرونا در ایران مجدداً بیداد می‌کند. وضع در برخی از شهرها به ویژه در تهران بحرانی است. معاون ستاد کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌های اجتماعی به تهران خبر داد. رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان این بیمارستان به کویید ۱۹ خبر داد. به گفته پیام طبرسی، روزی ۱۰ نفر از بخش کرونای این بیمارستان مرجع در تهران مرخص می‌شوند اما ۳۰۰ نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند. به گفته او: اوضاع خراب است.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری روزی ۱۰ نفر از بخش کرونا مرخص می‌شوند اما ۳۰۰ نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند. (عکس بخش کرونای بیمارستان مسیح دانشوری)

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه ۱۸ تیر اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته  بر اساس معیارهای قطعی تشخیص بیماری کووید ۱۹، دو هزار و ۶۹۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. دو سوم این بیماران به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند. بر همین اساس در مجموع از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید. روز گذشته این تعداد ۲۰۰ نفر بود که رکورد زد. در کمتر از یک ماه تعداد کسانی که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایران جان باخته‌اند ۱۳۲ درصد افزایش یافته است. سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته است: اعداد و ارقام دفن‌شدگان در بهشت زهرا در ۷۵ روز گذشته بی‌سابقه بوده.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

شکنندگی اوضاع در تهران در کلام سه مقام مسئول

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: «در صورتی که تهران به وضعیت قرمز برسد، کنترل شرایط در آن سخت می شود. سیاست‌های ستاد کرونای استان تهران این است که هیچ چیز را عادی فرض نکنیم.»
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز اعلام کرد: «وضعیت بسیار شکننده‌ای در تهران حاکم است. آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته سیر صعودی دارد.»
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت:
«حالا دولت نمی‌تواند محدودیت ایجاد کند، اما خود ما که می‌توانیم محدودیت ایجاد کنیم. به همکارانم گفتم اگر خود ما مریض شویم هیچ تختی برای بستری شدنمان نیست چون اگر کسی بخواهد بستری شود باید یک نفر ترخیص شود و راه دیگری وجود ندارد.»

تنها ملاک معتبر تشخیص اوضاع: تخت‌های بیمارستانی

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری رسماً اعلام کرد که در این بیمارستان مرجع برای درمان مبتلایان به قدر کافی تخت خالی وجود ندارد. پیام طبرسی گفت:

«حدوداً روزی ۱۰ نفر از بخش کرونای بیمارستان مرخص می‌شوند، در حالی که ۳۰۰ نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند که از این تعداد اگر ۱۰ درصد هم نیاز به بستری داشته باشند، ۳۰ نفر کاندیدای بستری شدن است، اما از این ۳۰ نفر فقط ۱۰ نفر می‌توانند بستری شوند، چون فقط ۱۰ تخت خالی شده است و بقیه بدون تخت می‌مانند.»

طبرسی در ادامه سخنانش از ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان به کووید ۱۹ خبر داد:

«در حال حاضر ۵۰ نیروی ما به دلیل اینکه کرونا گرفتند در مرخصی استعلاجی هستند، وقتی این بیماری زیاد می‌شود در پرسنل درمان هم زیاد خواهد شد، از این ۵۰ نفر یا در بیمارستان بستری هستند و یا به خانه رفتند چون جواب تست‌شان مثبت شده است.»

علی ماهر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی احتمال داد که از شنبه آینده محدودیت‌های اجتماعی به پایتخت بازگردند. ماهر با اشاره به افزایش آمار ابتلا، درباره درصد اشغال تخت‌ها گفت:

«اگر همین روند ادامه داشته باشد ظرف کمتر از ۱۰ روز آینده دو برابر میزان فعلی تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شود و با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.»

ماهر در ادامه این مصاحبه صاحبان اصناف و مردم را به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئول بالا گرفتن شیوع بیماری جلوه داد و کار را به آنجا کشاند که خواهان برخورد نیروی انتظامی با متخلفان شد. مشکلات اما عمیق‌تر از رعایت یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. طرح غربالگری اجتماعی به دلیل نبود کیت‌های تشخیص متوقف شده است. بنابراین نمی‌توان ناقلان بدون علامت بیماری را تشخیص داد. رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری مشکل را به این شکل بیان کرد:

«امکانات آزمایشگاهی ما اجازه نمی‌دهد تا از همه تست بگیریم. گاهی تا ۵۰ درصد از افرادی که تست دادند باید بستری شوند. به نظر من ملاک باید پر شدن بیمارستان‌ها باشد، چون وقتی بیمارستان‌ها پر می‌شود یعنی اوضاع خراب است.»

در بسیاری از شهرهای ایران بیمارستان‌ها پر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    نتنها اوضاع کرونا خراب است بلکه اوضاع تهیه دارو وکمبودهای اقلام داروئی هم بشدت خراب است ...برای افراد دیبابتی یافتن انسولین به مشکل برخورده است سابقا" انسولین ازفرنسه وارد میشده که دیگر برای مردم وجود ندارد و انسولین ایرانی ساز را جایگزینش کردند ولی داروخانه ها دردان تعداد امپول آنسولین که دکتر ها برای بیماران نوشته سرباز می زنند اگر دکتر پنچ امپول انسولین را درنسخه نوشته باشد به بیمار فقط یک آمپول انسولین میدهند ومابقی را بری خودشان برمیدارند واگر هم بیماردیابتی خواهان دریافت همان پنچ آمپول باشد بوی می گویند اصلا" امپول انسولین برای شما نداریم !!!حکومت عجم تباروعجم پرست آخوندی فاشیست بدون فرستادن ایرانی ها به جنگ آنها را می کشد و آنهم میلیونی و بدون هزینه وحتی درآمدهای آنچنانی ازآنها دارد زیراکه درمان کرونا وبیمارستان مجانی نبوده ونیست ... ا!نکار سربازان چینی درقالب ویروس کرونا درایران به کشتارو محو ونابودکردن نسل مردم ایران مشغولند وهمچنین خالی کردن ایران برای ورود هزاران چینی به ایران هستند ...ازقدیم وندیم می گفتند که سگ وگرگ بهم سازند وبنیاد گله را براندازند....حکومت اخوندی وچین وروسیه بهم سازند وبنیاد نسل ایرانی را براندازند ...حکومت اخوندی وروسیه وبشاراسد بهم سازند وبنیاد مردم سوریه را براندازند ...