ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزییات مگو از زندگی خصوصی ترامپ در کتاب مری ترامپ

مری ترامپ، یک روانشناس و برادرزاده دونالد ترامپ در کتاب «بیش از حد و همیشه ناکافی» رئیس‌جمهوری آمریکا را فردی خودشیفته و متقلب معرفی می‌کند. این کتاب فردا روانه بازار می‌شود.

جلد کتاب
بسیار زیاد و هرگز کافی نیست: چطور خانواده من خطرناک‌ترین مرد جهان را بوجود آوردند- انتشارات سایمون و شوستر، ۲۰۲۰

مری ترامپ در دیباچه کتاب :«بیش از حد و همیشه ناکافی: چطور خانواده من خطرناک‌ترین مرد جهان را به‌وجود آوردند» می‌نویسد:
«رسانه‌ها به این نکته توجه نکردند که حتی یک نفر از خانواده دونالد، به جز فرزندانش، داماد و همسر فعلی‌اش در دوران مبارزات انتخاباتی کلمه‌ای درحمایت از او نگفتند. معنایش این نبود که نظری ندارند.»
 کتاب مری ال ترامپ  توسط انتشارات  سایمون و شوستر از چهاردهم ژوئیه سال ۲۰۲۰ (۲۴ تیرماه  ۱۳۹۹) روانه  بازار می‌شود. این کتاب جنجال برانگیز حاوی جزییاتی از زندگی خصوصی و خانوادگی دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکاست.
مری ترامپ که روانشناس بالینی است، در این کتاب عمویش را مردی خودشیفته (در واقع به لحاظ بالینی، نارسیسیت) و تهدیدی برای هر آمریکایی توصیف می‌کند.
در زیر بخش‌هایی از جزئیات فاش‌شده در این کتاب را مرور می‌کنیم.

متقلب دانشگاهی

مری ادعا می‌کند که عمویش به دوستی مبلغی پرداخت کرده تا به جای او امتحان ست SAT را بدهد. ( آزمون SAT یک، امتحان استاندارد برای گرفتن پذیرش در دانشگاه است)، مری می‌گوید ترامپ نگران آن بوده که نتواند نمره لازم را کسب کند و پذیرشش در دانشگاه با مشکل مواجه شود.

«او یک بچه باهوش را که شهرت داشت در امتحان‌ها نمره خوب می‌آورد برای‌ این‌که به جایش امتحان دهد استخدام کرد. دونالد که هیچ وقت از نظر پول نقد در مضیقه نبود، به رفیقش پول خوبی داد.»

دونالد ترامپ تحصیلاتش را ازدانشگاه فوردهام در شهر نیویورک آغاز کرد، اما بعد خود را به مدرسه بیزینس وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا منتقل کرد.

ترامپ در مصاحبه‌هایش بارها به تحصیل در مدرسه  وارتون مباهات کرده و از آن به عنوان بهترین مدرسه جهان که مخصوص فوق نابغه هاست، یاد کرده است.

کاخ سفید این ادعا را که رئیس جمهوری در امتحان ورودی دانشگاه تقلب کرده، رد کرده است.

فراتر از خودشیفتگی

مری ترامپ در این کتاب می گوید که برای عمویش هیچ‌وقت هیچ‌چیز کافی نیست، و تمام خصوصیات یک فرد خوشیفته را دارد.

مری ترامپ  ۵۵ ساله که دکترای روانشناسی بالینی دارد می‌نویسد:

«این بسیار فراتر از یک مورد نارسیسیم عادی است »، «ترامپ نه تنها ضعیف است بلکه خودپسندی و غروری  شکننده دارد  که هرلحظه باید او را راضی کرد، زیرا که در اعماق وجودش می‌داند که آن کسی که ادعا می‌کند نیست.»

خاطراتی از پدربزرگ و رابطه دونالد با پدر

مری ترامپ دختر فرد ترامپ جونیور (برادر دونالد) و نوه فرد ترامپ سنیور ( پدر ترامپ) است. تخصص او در روانشناسی قربانیان تعقیب بیمارگونه (استاکینگ) و شیزوفرنی است. فرد ترامپ جونیور، پدر مری، سال ۱۹۸۱  در سن ۴۲ سالگی بر اثر حمله قلبی ناشی از اعتیاد به الکل  درگذشت.

پس از مرگ پدر مری و برادرش ( فرد سوم) به دادگاه شکایت بردند و مدعی شدند پدربزرگشان که از زوال عقل رنج می‌برد تحت تاثیر دیگر فرزندان ( دونالد، مری‌آن و رابرت) حق ارث آنها را درست نداده است.

مری، ترامپ بزرگ را از نظر روانشناسی سوسیوپت (یا اجتماع‌ستیز) می‌داند و معتقد است او به سلامت روان فرزندانش صدمه زده است.  

مری، فرد ترامپ سنیور را مردی به‌شدت خشن نسبت به پسر ارشدش (فرد جونیور،‌ پدر خود مری) توصیف می‌کند. قرار بوده فرد کنترل کسب و کار معاملات املاکش را در دست گیرد اما با اعتیادش به الکل و مرگ زودهنگام نهایتاً این مسئولیت به فرزند پسر دومش (دونالد) سپرده می‌شود، اما از این انتخاب شادمان نبوده.

کاخ سفید این ادعا را کاملا رد کرده و گفته است که روابط دونالد ترامپ و پدرش بسیار گرم و خوب بوده است.

مری معتقد است رفتار پدر ترامپ از رئیس‌جمهوری فعالی ایالات متحده در بزرگسالی شخصیتی قلدرمآب و ستیزه‌جو ساخته تا نقابی باشد بر ضعیف‌های شخصیتی درونش.

مری، فرد ترامپ سنیور را دلیل اصلی آنچه او اختلال خانوادگی ترامپ خوانده، عنوان می‌کند و می‌گوید: «فرد با محدود کردن دسترسی دونالد به احساسات درونی‌اش و غیرقابل قبول دانستن آنها، درک پسرش از جهان را از مسیر درست منحرف کرد وبه توانایی‌اش برای زندگی در این جهان صدمه زد.» او می‌گوید که از نظر پدربزرگش نرمش و انعطاف و عذرخواهی بابت خطا غیرقابل تصور بود .

فرد ترامپ
فرد ترامپ( دوم از راست) و مشاوران املاک ۱۹۳۹

دراین کتاب مری همچنین به شرح موقعیت دونالد ترامپ در دنیای بسیار ثروتمند و پرآوازه امپراطوری معاملات املاک نیویورک پرداخته و نقش آن را در شکل گرفتن شخصیت ترامپ تحلیل کرده است. مری ترامپ می گوید که «رفتار نابهنجار» دونالد از فرهنگ معاملات ملکی ناشی می‌شود که مردم را «به صورت پول» می بیند، و «کلک زدن را به عنوان روش زندگی».

مشکل با زنان

مری می‌نویسد که عمویش از او خواسته بود تا کتابی به اسم ترامپ با عنوان «هنر بازگشت» بنویسد. او برای محتوای کتاب زنانی را که دعوت او برای رابطه و مصاحبت را رد کرده بودند، زنانی زشت و بد و چاق و شلخته تصویر می‌کرد.

مری البته بعدها اخراج شد و آنگونه که مدعی است هرگز هم دستمزدی دریافت نکرد.

مری و اظهارنامه مالیاتی ترامپ

خانم ترامپ در کتابش فاش می‌کند که مدارک مالیاتی ترامپ را او در اختیار روزنامه نیویورک تایمز قرار داده بود. نیویورک تایمز بر اساس این مدارک یک مقاله تحقیقی ۱۴ هزار کلمه‌ای منتشر کرد . این مقاله در مورد اظهارنامه مشکوک مالیاتی ترامپ در سال‌های دهه ۱۹۹۰ بود.

مری ترامپ لحظه‌ای را که  ۱۹ جعبه حاوی مدارک و اسناد قانونی در مورد ترامپ را به خبرنگاران داد، لحظه‌ای شاد توصیف می‌کند.

بدون هیچ پرنسیب و اصولی

مری ادعا می‌کند که در آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ، مری‌آن ترامپ بری ــ خواهر رئیس‌جمهوری ایالات متحده ــ که یک قاضی بازنشسته دادگاه فرجام‌خواهی فدرال است، در رابطه با مناسب بودن دونالد برای مقام ریاست جمهوری تردید جدی داشت.

او جمله‌ای را که از عمه‌اش هنگام صرف ناهار خانوادگی سال ۲۰۱۵ شنیده بود، نقل می‌کند و به نقل از مری‌آن می‌نویسد: «او یک دلقک است؛ چنین چیزی هرگز اتفاق نمی‌افتد.»

مری‌آن همچنین به طور خاص از حمایت مسیحیان پیروی کلیسای تبشیری از ترامپ شگفت زده بوده و گفته است: «دونالد  تنها وقتی به کلیسا می‌رفته که دوربین آنجا بوده» ، «شگفت‌آوراست، اما  همه این‌‌ها به خاطر پایگاهش است. او هیچ پرنسیبی ندارد، هیچ!»

کریسمس با ترامپ

مری در بخشی از این کتاب به خاطرات کریسمس با دونالد پرداخته  و به هدایای نه چندان دست و دلبازانه کریسمس ترامپ اشاره می‌کند.

یک سال ایوانا و دونالد به عنوان هدیه کریسمس به مری لنگه کفشی می‌دهند که داخلش آب‌نبات بوده. یا سال ۱۹۷۷ وقتی ۱۲ سال داشته یک بسته لباس زیر ۱۲ دلاری و برادرش یک سر رسید جلد چرمی که تاریخ آن مال دو سال پیش بوده از ترامپ و ایوانا (همسر اولش) هدیه می‌گیرند.

کمی بعد مری یک سبد هدیه دریافت می کند که در آن زیتون و سالامی بوده با  یک جای خالی در بسته که احتمالا حاوی  خاویار بوده و پیش از فرستادن برای مری از داخل سبد هدیه درآورده شده.  

خانواده ترامپ
ترامپ در مراسم تحلیف ریاست جمهوری همراه با همسر و فرزندانش. از چپ به راست: دونالد ترامپ، ملانیا، دان جونیور، بارون، ایوانکا، اریک و تیفانی، و قاضی دیوان عالی جان رابرتز

تاریخ انتشار

این کتاب ابتدا قرار بود روز یازدهم اوت منتشر شود، اما به‌دنبال پیش‌فروش خارج از انتظار کتاب در سایت آمازون، سایمون و شوستر تصمیم گرفت تاریخ انتشار را جلوتر بیندازد و روز ۲۸ ژوئیه  را در نظر گرفت.  اما اوایل ماه ژوئیه  ناشر اعلام کرد به دلیل استقبال بی‌سابقه و تقاضای زیاد انتشار کتاب را به چهاردهم ژوئیه تغییر می‌دهد. از این انتشارات به تازگی  کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید منتشر شده است. خانواده ترامپ پیش از این خواسته بودند مانع انتشار این کتاب شود، اما شکایت حقوقی شان راه به جایی نبرد.

کایلی مکانانی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد این کتاب گفت: «من این کتاب را هنوز ندیده‌ام ، اما سراسر دروغ است»

تعدادی از کسانی که در دولت ترامپ در این تقریبا ۴ سال خدمت کرده ‌اند ، پس از اخراج یا استعفا دست به نگارش خاطرات خود زده‌اند، مری ترامپ اما نخستین عضو خانواده ترامپ است که کتابی در مورد دونالد ترامپ منتشر می‌کند.

مری ترامپ در مورد دلیل نگارش این کتاب چنین گفته است:« دونالد، راه پدربزرگ من را پیش گرفته، و با همدستی و سکوت و بی عملی خواهر و برادرش، زندگی پدر من را نابود کردند. من نمی‌توانم بگذارم که او کشورم را نابود کند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهبهانی

    اصولاً سیاست کثیف است. یک قدیس هرگز نمی‌تواند یک سیاستمدار موفق باشد. کلک زدن یکی از اصول سیاست است. کدامیک از رهبران سابق دنیا انسانهای صاف و ساده‌ای بودند. همین خمینی مگر کم دروغ گفت، کم کلک زد؟ اگر خمینی همخوابگی با نوزاد 9 ماهه را جایز می‌دانست، ترامپ که هرگز در تصورش چنین کاری نمی‌گنجد! خلاف آنچه که گفته می‌شود ترامپ نه تنها خطرناک نبوده بلکه از امثال جرج بوش پسر هم برای دنیا کم خطرتر بوده است. سیاستهای بازاری مآب ترامپ بهرحال ضررهایی را متوجه غرب و آمریکا کرد، که بنظر می‌رسد به نفع اتحادیه اروپا تمام شد. اروپاییها باید روزی روی پاهای خود بایستند (هرچند این مبحث بسیار طولانی است). آنچه که به ما و ایران مربوط می‌شود یک سیاست کلی است که فرقی نمی‌کند رئیس جمهور در آمریکا چه کسی باشد، سیاست آنها در قبال ایران یکی است. عملکرد سپاه کاری کرد که ظریف در یکی از صحبتهایش گفته بود حتی اگر هیلاری کلینتون هم بر سر کار می‌آمد آمریکا از برجام خارج می‌شد!

  • زور بیخود نزنید

    دیگو مارادونا ستاره فوتبال آرژانتین به یک دوجین زذایل اخلاقی آراسته است! اعتیاد داشت. دوپینیگ میکرد. با دست به انگلیس گل زد. با همه اینها فوتبالی‌ها خیلی خیلی دوستش دارند. چرا؟