ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در تهران: بی‌اطلاعی وزارت نیرو، تکذیب فرماندار قدس

در پی انفجار در غرب تهران، سخنان اولیه مسئولان متناقض است. فرماندار قدس قطعی برق را مربوط یک بیمارستان دانست و وزارت نیرو گفت قطعی برق به‌دلیل «مانور» بوده است.

در پی انفجار در حوالی شهر قدس و منطقه گرمدره تهران و قطع برق، اولین واکنش‌های مسئولان متناقض است. فرماندار قدس می‌گوید انفجاری رخ نداده و قطعی برق کوتاه و مربوط به یک بیمارستان بود. دفتر پدافند غیرعامل وزارت نیرو می‌گوید قطعی برق به‌دلیل یک «مانور» متداول بود و از انفجار اطلاعی ندارد.

منطقه گرمدره در بین شهر تهران و کرج در شب - عکس از آرشیو

خبر انفجار در حوالی شهر قدس و منطقه گرمدره در غرب تهران در نخستین ساعات بامداد جمعه ۲۰ تیر / ۱۰ ژوئیه ابتدا از سوی برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد سپس خبرگزاری صدا و سیما صبح جمعه نوشت که برخی کاربران فضای مجازی از شنیده شدن صدای انفجار در غرب استان تهران در مناطق گرمدره و شهر قدس خبر می‌دهند.

برق شهر قدس و چند منطقه دیگر بین تهران و کرج هم قطع شد و در برخی از مناطق مجدداً بازگشت.

میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نیرو صبح جمعه گفت: «قطعی گذرای برق شب گذشته در شهر قدس مربوط به مانور بهره‌برداری بوده که با توجه به تعدد مانورها در شبکه برق، امکان این موضوع وجود دارد. در حال حاضر نیز شبکه در شرایط کاملاً نرمال در حال بهره‌برداری است.»

او تأکید کرد که این مانورها هر چند وقت یک بار ممکن است انجام شود.

جعفرزاده در مورد وقوع انفجار گفت: «این‌که اتفاق افتاده یا خیر اطلاعی ندارم، اما قطعی برق ربطی به انفجار نداشته است.»

این در حالی است که لیلا واثقی فرماندار قدس روز جمعه خبرهای منتشرشده درباره انفجار را «شایعه» دانست و در این‌باره گفت: «هیچ انفجاری در شهرقدس و حتی گرمدره کرج اتفاق نیفتاده و قطعی برق مربوط به روبه‌روی بیمارستان ۱۲ بهمن در ساعت ۲۲ شب گذشته به مدت ۵ دقیقه بوده است.»

به‌گفته واثقی هیچ یک از نهادهای امنیتی صدای انفجار در قدس و گرمدره را تأیید نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد: «تصویری که به‌عنوان انفجار غرب تهران در فضای مجازی در حال انتشار است مربوط به بمباران رژیم صهیونیستی (اسرائیل) در غزه است.»

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کرده‌اند که انفجار‌ها مرتبط به مقرهای سپاه پاسداران در بین گرمدره و شهر قدس باشد:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

با این حال هنوز مشخص نیست که منبع صدای این انفجار یا انفجارها کجاست.

هفته گذشته در بامداد پنج‌شنبه ۱۲ تیر / ۲ ژوئیه نیز بخشی از تأسیسات روزمینی سایت هسته‌ای نطنز دچار آتش‌سوزی شد. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران سه روز بعد از این رویداد اعلام کرد حادثه در سیلویی اتفاق افتاد که در آن سانتریفیوژهای نسل جدید برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی‌شده بر اساس دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تولید می‌‌شد. شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده که به دلایل حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز پی برده اما آن را فعلاً به سبب ملاحظات امنیتی اعلام نمی‌کند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» آمریکا دوشنبه ۱۶ تیر / ۶ ژوئیه به نقل از یک مسئول اطلاعاتی مطلع در خاورمیانه که نام او افشا نشد نوشت، تل‌آویو مسئول «انفجار» در نطنز است و این «انفجار» به وسیله کار گذاشتن یک بمب انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • این انفجار برعهده اسرائیل بوده

    روزنامه "نیویورک تایمز" روز جمعه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) با انتشار یک گزارش اختصاصی به نقل از دو منبع اطلاعاتی اعلام کرده است که انفجار در تاسیسات اتمی نطنز و در بخش تولید سانتریفوژهای پیشرفته این تاسیسات مدت‌ها پیش طراحی شده است. در این گزارش آمده است که مسئولیت این انفجار برعهده اسرائیل بوده و این کشور با اطلاع آمریکا اقدام به آن کرده است. نویسندگان این گزارش با اشاره به ارزیابی کارشناسان از تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرده‌اند که شدت انفجار و میزان آسیب دیدگی این تاسیسات به‌مراتب بیشتر از آنچه بوده که در گزارش‌های نخستین اعلام شده بود.

  • Sattar bheshti

    - ۲۳۱ میلیون تومان به جیب هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ کارگران سرگردانِ دریافت حقوق حداقلی! - مسوولان مدرسه «سلام» در شهرستان کرج از ثبت‌نام یک دانش‌آموز ۱۵ ساله بهایی خودداری کردند!. یکی از نزدیکان ادیب ولی گفت از آن جا که این دانش‌آموز در فرم ثبت‌نام، دین خود را بهایی اعلام کرده است، مدیران این مدرسه با ثبت‌نامش مخالفت کرده‌اند. محرومیت از تحصیل این دانش‌آموز در حالی رخ می‌دهد که طی سال‌های گذشته ادیب ولی در مقاطع مختلف تحصیلی، از دبستان و راهنمایی، موفق به کسب مقام اول در مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی شده است. - زیبا کلام ا ستمرار طلب در واکنش به قرارداد سری 25 ساله حکومت ایران و چین :برخلاف مسئولان، بسیاری از اقشار و لایه‌های تحصیلکرده جامعه ایران، هیچ حسن ظنی نسبت به پکن و مسکو ندارند و به آنها بی‌اعتمادند. «چندین دلیل برای حساسیتها وجود دارد، اولین و مهمترین آنها بی‌اعتمادی به مسئولان میباشد». آنقدر سطح اعتماد عمومی نسبت به مسئولین در جامعه ایران سقوط کرده که اگر مسئولین وسط روز بگویند روز است، بسیاری حتی آن را هم باور نخواهند کرد!.

  • Sattar bheshti

    محمدرضا محبوب‌فر عضو ستاد حکومتی کرونا اعتراف کرد که رژیم در وحشت از تکرار قیامهای ۹۶ و ۹۸ سیاست مجرمانه «ایمنی گله ای» را در پیش گرفت و مردم را به قربانگاه کرونا فرستاد. وی گفت: «ایران به مرگبارترین روزهای کرونا رسید و آمار مرگهای دولتی رکورد شکست... دولت به دنبال جلوگیری از تجدید اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸، از پس بحران اقتصادی و کاهش ارزش قیمت ریال در میانه تحریم و کرونا، با اتخاذ راه‌کار دولتی «ایمنی گله‌ای» نسبت به‌بازگشایی‌های گسترده در سطح کشور و رفع محدودیتها و ممنوعیتها تعجیل کرد و مردم را با کرونا تنها گذاشت». (جهان صنعت ۱۹تیر۹۹)

  • Pouya Bakhtiari

    ۱۰ پاسداریکه که به خاطر کشتارمردم در جنگ‌های سوریه و عراق نشان نظامی دریافت کردند! - نشان ذوالفقار به قاسم سلیمانی. - ۱۶ فرمانده ارشد سپاه که دخالت نظامی در سوریه نقش داشتند: سرتیپ حسن همدانی، نشان فتح یک. به دلیل کشته شدن او در اطراف حلب! در سال ۱۳۹۴ این نشان به خانواده او داده شد. - سرتیپ عبد‌الله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه؛ نشان فتح دو. بعلت هدایت میدانی واحدهای عمل‌کننده سپاه و نیروهای غیرایرانی در نبرد حلب در سوریه !. - سرتیپ جواد عظیمی‌فر، معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه؛ نشان نصر یک - سرتیپ محمود چهارباغی، فرمانده سابق توپخانه نیروی زمینی سپاه؛ نشان نصر یک: محمود چهارباغی که در نبرد حلب هدایت آتشبارهای توپخانه برای بازپس‌گیری این شهر از مردم سوریه در شمال سوریه را داشت! - سرتیپ هامون محمدی، فرمانده سپاه استانی گیلان؛ نشان فتح سه: سرتیپ هامون محمدی فرمانده سپاه استانی گیلان است که لشکر ۱۶ قدس هم از زیرمجموعه‌های آن است و نیروهای آن در جنگ سوریه حاضر بوده‌اند. - سرتیپ محمدعلی حق‌بین، نشان فتح سه: فرمانده لشکر ۱۶ قدس، ارتقای مقام نیز یافت و با انتقال به تهران به فرماندهی قرارگاه امام حسین سپاه منصوب شد! - سرتیپ عوض شهابی‌فر، فرمانده سپاه استانی کهگیلویه و بویراحمد؛ نشان فتح دو. او در جریان جنگ سوریه به‌شدت زخمی شد. او در جنگ سوریه، فرمانده قرارگاه محمد رسول‌الله سپاه بوده! - سرتیپ مجید ارجمندی‌فر، جانشین فرمانده قرارگاه حمزه، نشان فتح سه: از فرماندهان ارشد قرارگاه حمزه سپاه است که قرارگاه نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غربی ایران محسوب می‌شود که در دو استان آذربایجان غربی و کردستان فعال است. به خاطر حضور در نبردهای سوریه و عراق این نشان را دریافت کرده؟! - سرتیپ حسن شاه‌صفی، فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش؛ نشان نصر: بخاطر بمباران سکنان حلب در مهر ۱۳۹۷! او مسئول هماهنگی با روسیه در مورد عبور بمب‌افکن‌های سنگین «توپولوف ۲۲ام» روسی از آسمان ایران به سوریه بود. هواپیماهای روسی با استفاده از پایگاه سوم شکاری نوژه در همدان، وظیفه بمباران‌های سنگین مخالفان بشار اسد در سوریه به‌ویژه حلب را بر عهده داشتند و شمار زیادی از غیرنظامیان در بمباران‌های آن‌ها کشته و زخمی شدند. در ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ با حضور محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، علاوه بر فرماندهان مزبور به شمار دیگری از فرماندهان نیروهای مسلح و سپاه در رده‌های سرتیپی و سرهنگی نیز نشان‌های فتح و نصر داده شد که اسامی آنها هنوز اعلام نشده است!؟.

  • امیر ارسلان

    هیچ کس جز اسرائیل توانایی انجام این سری خرابکاری های سیستماتیک و اساسی را ندارد. به قول یکی از دوستان اسرائیل هر شب شلوار سپاه در سوریه را پایین می کشید و سپاه هیچ غلطی نمی توانست بکند. حالا اسرائیل در داخل ایران هر شب شلوار سپاه را پایین میکشد و سپاه کماکان هیچ غلطی نمی تواند بکند. اصولا سپاه به جز مردم عادی غیر مسلح زورش به هیچ کس دیگر نمی رسد. آقای رضا علیجانی چند سال پیش یکی, دو مقاله در مورد نفوذی های اسرائیل در سپاه (خصوصا دفتر ضد اطلاعات سپاه) داشت. نظام حکم بر ایران آنچنان فاسد است و رشوه دادن چنان رایج شده است که در ایران با یکی دو میلیون دلار رشوه دادن به راحتی میتوان هر غلطی کرد . برای اسرائیل این انفجارها تلافی حملات سایبری ج.ا. به زیر تاسیسات و سیستم آبرسانی اسرائیل بود. اسرائیل لزوما نه برای کمک به مردم ایران دست به چنین حملاتی زده است, اما تضعیف نظامی سپاه در داخل کشور, انهم به چنین سرعت و گستردگی مسلما کمکی عینی به مردم ایران است.

  • کیمیا از کرج

    ازهاری میگفت نواره! مردم میگفتند : نوار که پا نداره! اینا میگن کپسول گازه. مردم میگن کپسول که گاز نداره! درستش رو پاسدار سابق نوشته.

  • Sattar bheshti

    -«علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکومت ایران در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی توافق امضا کردند!! جولای ۷ -۲۰۲۰ . - - روسیه و چین روز سه شنبه 7 ژوئیه علیه تمدید سازوکار کنونی ارسال کمک‌های بین‌المللی از طریق ترکیه به مردم مستقر در شمال سوریه از حق وتو در شورای امنیت استفاده کردند!. - هزاران عراقی روز چهارشنبه 8 ژوئیه در واکنش به ترور کارشناس امنیتی ومحقق سیاسی عراق ، هشام الهاشمی، که شامگاه دوشنبه توسط افراد مسلح در مقابل خانه ‌اش در بغداد کشته شد، با تجمع در میدان التحریر عراق در وسط بغداد ضمن ابراز خشم و انزجار خود از دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورشان شعار «خامنه‌ای قاتل است» را سر دادند. تظاهرکنندگان با بلندکردن تصاویری از هشام الهاشمی و بنرهایی از خامنه‌ای در حالی که از دندانهایش خون می‌چکد شعار :«خامنه ای قاتل است و شبه نظامیانش اهل باطل‌اند» را سر دادند.

  • ایمان

    خیلی زشته بخوری و ندونی از کجا خوردی. تنها چاره تکذیب و توسل به کپسول گاز است.

  • پاسدار سابق از ایران

    با سلام باید متوجه بود که اینهائی که این کارها را می کنند اغلب در بالاترین سطح سپاه پاسداران هستند و به نظر من که پاسدار ۳۳ سال خدمتم اصلا هم اینها جاسوس نیستند. اینان شاهد نه تنها شکنجه تجاوز و کشتار مردم از زن و مرد و دختر و پسر بوده اند بلکه شاهد کشتار شکنجه و سربه نیست کردن دوستان بسیار نزدیک خود نیز بوده اند. به نظر من و هم نظر آنها باید هر طور شده ایران را از دست مشتی آخوند و مداح و طلبه برای همیشه نجات داد. این مردان سلحشور بزودی کارهای مهم دیگری نیز خواهند کرد. بنا بر این اگر ناگهان فردا کسانی در حد بالاترین رده فرماندهان سپا و نزدیکترین مردان به رهبری به نام ایران و برای ایران قیام کردند و یا حتا رهبر را به فوت رساندند اصلا تعجب نکنید. چرا که کار بسیار پیچیده است. منتظر باشید

  • جبار

    کپسولهای گاز چه جاهای باحالی منفجر می شن. اگر همینجوری کپسولها منفجر بشن شاید بزودی چند تاش تو بیت آغا منفجر بشه و ۸۰ میلیون اسیر به فقر و فلاکت کشیده شده را نجات بده. از کپسولهای محترم گاز به خاطر درک بالای خود که در کجا باید منفجر بشن کمال تشکر را داریم. لطفا ادامه بدید و پشت سر هم منفجر بشید.

  • علی

    کپسول گاز بوده اینبار آوردن اینجا تا حالا بیش از ۷ کپسول منفجر شده کپسولهای بعدی هم منفجر میشن