ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰ تا ۱۰۰هزار معتاد «متجاهر» در ایران وجود دارد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفته دولت به تنهایی نمی تواند از عهده آسیب‌های مربوط به اعتیاد برآید و به همین دلیل بسیاری از مراکز نگهداری از معتادان، صفر تا صد از سوی سازمان های مردم‌نهاد اداره می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید ۶۰ تا ۱۰۰هزار معتاد «متجاه»ر در ایران وجود دارد. اسکندر مومنی گفته که حدود ۱۵ هزار نفر از این معتادان در تهران هستند و در رتبه های بعدی مشهد، اصفهان بیشترین تعداد معتاد را دارند.

معتادان به مواد مخدر - اعتیاد - معتادان متجاهر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته «معتادان متجاهر» در فصل‌های مختلف مهاجرت می‌کنند و مثلاً فصل سرما که نقاط سردسیر وجود دارد به نقاط گرمسیر می روند، یعنی مهاجرت به سمت جنوب می کنند و استان هایی که به ندرت دیده می شوند.

او گفته دولت به تنهایی نمی تواند از عهده آسیب‌های مربوط به اعتیاد برآید و به همین دلیل بسیاری از مراکز نگهداری از معتادان، صفر تا صد از سوی سازمان های مردم‌نهاد اداره می‌شود.

مومنی همچنین با اشاره به شایعاتی مربوط به اینکه معتادان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، با رد این شایعه گفته از روزهای ابتدایی اسفند، علی رغم این که در اعتبارات پیش بینی نشده بود، ۱۰۰ میلیارد ریال به وزارت بهداشت و هم سازمان بهزیستی برای پیشگیری، مراقبت و کنترل معتادان در مقرها به ویژه معتادان «متجاهر» در خیابان ها اختصاص داده شد و آمار کم مبتلایان در خیابان‌ها در میان معتادان نه به خاطر آن شایعه بلکه به دلیل این تصمیم و اقدامات موثر دستگاه ها، پلیس، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.