ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در جهان رکورد زد

مهم‌ترین کانون‌های شیوع کرونا در جهان در آمریکای شمالی و جنوبی قرار دارند. آفریقای جنوبی، هند و روسیه نیز درگیرند.

مهم‌ترین کانون‌های شیوع کرونا در جهان در آمریکای شمالی و جنوبی قرار دارند. آفریقای جنوبی هند و روسیه نیز درگیرند. در خاورمیانه، ایران موج دوم کرونا از سر می‌گذراند. اوضاع در لبنان و اسرائیل هم خوب نیست.  سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا پایان یکشنبه ۱۳ ژوئیه/۲۳ تیر ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در سراسر جهان شناسایی شده و به این ترتیب تعداد مبتلایان در یک روز رکورد زده است.

هند با ۲۹ هزار و ۱۰۸ مورد ابتلای قطعی در تنها یک روز در جایگاه سوم جهان قرار دارد. آمار واقعی مبتلایان ممکن است دست‌کم ۱۵ برابر آمار رسمی باشد.
هند با ۲۹ هزار و ۱۰۸ مورد ابتلای قطعی در تنها یک روز در جایگاه سوم جهان قرار دارد. آمار واقعی مبتلایان ممکن است دست‌کم ۱۵ برابر آمار رسمی باشد.

آمریکا، هند و آفریقای جنوبی

بیشترین مورد ابتلا در ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی شناسایی شده است. بر اساس آماری که سازمان جهانی بهداشت ارائه داده  سه روز قبل (۱۰ ژوئیه. ۲۰ تیر) ۲۲۸ هزار و ۱۰۲ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده بود که در آن زمان بالاترین میزان ابتلا به بیماری در یک روز بود.

ایالات متحده آمریکا با ۵۳ هزار و ۶۶۹ مورد قطعی ابتلا در فقط یک روز در صدر جدول کانون‌های شیوع قرار دارد. در آمریکا در پنج روز گذشته هر روز بیش از ۶۰ هزار ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هنگام بازدید از بیمارستان نظامی «والتر رید» در خارج از واشنگتن برای نخستین بار به صورتش ماسک زد. ترامپ در این بیمارستان با خبرنگاران گفت‌وگو نکرد اما پیش از آنکه از کاخ سفید خارج شود، گفته بود: «من هرگز با پوشیدن ماسک مخالف نبودم اما معتقدم که ماسک زمان و مکان خاص خودش را دارد.»

برزیل با ۲۳ هزار و ۸۶۹ مورد قطعی ابتلا از نظر شدت همه‌گیری در جایگاه دوم و هند با ۲۹ هزار و ۱۰۸ مورد ابتلای قطعی در جایگاه سوم قرار دارد. روسیه با ۶ هزار و ۶۱۵ مورد ابتلا در روز، پرو با ۳ هزار و ۶۱۶ مورد و شیلی با ۳ هزار و ۱۲ مورد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آفریقای جنوبی با ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای قطعی در روز از نظر شدت همه‌گیری در جایگاه نهم جهان قرار دارد. احتمال می‌رود که در این کشور آفریقایی محدودیت‌های اجتماعی اعلام شوند. دولت سیریل رامافوزا هنوز در این مورد به تصمیم نرسیده است.

ایران، لبنان و اسرائیل

ایران با ۲ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا در روز یکشنبه از کانون‌های مهم شیوع کووید ۱۹ در جهان بود. از هر یک میلیون ایرانی ۱۵۳ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند. این نسبت در ایالات متحده آمریکا ۴۱۶ نفر و در برزیل ۳۳۹ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است.

در لبنان تا پایان روز یکشنبه ۱۰۰ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شد که این میزان بالاترین میران ابتلای قطعی به بیماری در یک روز بود. بیشترین کسانی که در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند کارگران یک موسسه نظافت بودند. ۷۵ درصد مبتلایان با این کارگران در ارتباط بودند. به گفته حامد حسن، وزیر بهداشت لبنان قرار است از ۸۰۰ کارگر این موسسه تست کرونا گرفته شود. هزار کارگر در دو کارخانه دیگر لبنان هم مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ هستند.

در اسرائیل نیز به سبب افزایش همه‌گیری کرونا نارضایتی‌ها از دولت ائتلافی نتانیاهو بالا گرفته است. صاحبان کسب و کارهای کوچک شنبه گذشته در اعتراض به کسادی بازار در تل‌آویو گردهمایی بزرگی برگزار کردند. ۱۰ نفر بازداشت شدند. معترضان می‌گویند دولت به سلامت مردم بی‌توجه است. دولت نتانیاهو برای کمک به صاحبان کسب و کارها ۲۳ میلیارد دلار اختصاص داده است.  

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز آمریکا تا پایان روز یکشنبه ۱۳ میلیون نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که این میزان ابتلا نمایانگر شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان به شمار می‌آید. از آغاز همه‌گیری در زمستان سال گذشته در استان ووهان چین تاکنون در مجموع ۵۶۶ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.