ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر بهداشت: یک پنجم مرگ‌های روزانه در ایران ناشی از کروناست

روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد یک پنجم کسانی که روزانه در ایران می‌میرند، مبتلایان به کووید ۱۹ هستند.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت

از سه‌شنبه ۲۴ تیر محدودیت‌های اجتماعی به ۱۰ شهر ایران که در وضعیت قرمز قرار دارند بازگشت. تهران در وضعیت هشدار قرار دارد اما به دلیل کمبود تخت‌های بیمارستانی و تراکم جمعیت در فهرست این شهرها قرار گرفته است. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه در سفر به همدان، در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:

«یک پنجم فوتی‎‌های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطری جدی و نگران کننده ‌است. روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند. هر چند بیشتر فوتی‌های ویروس کرونا را افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تشکیل می‌دهند اما در صورت نبود این ویروس این طیف از افراد تا چندین سال دیگر عمر می‌کردند. امید به زندگی در کشور بالای ۷۰ سال است و کسی که به سن ۶۰ سال می‌رسد ۲۲ سال دیگر امید به زندگی دارد.»

حریرچی درباره عوامل موثر در بروز کرونا گفت:

«یکی از عوامل ابتلا به کرونا مسافرت‌ها است که طبق بررسی‌های صورت گرفته ساکنان استان‌های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می‌روند.این قبیل مسافرت‌ها به مثابه بمب ساعتی است چرا که این افراد بیشتر استان‌های سفید را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.»

استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار.

به گته معاون وزیر بهداشت، در کنار درگیری‌های معیشتی، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عزا و عروسی از مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا در ایران است:

« ۴۱ درصد ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و ۵۱ درصد مابقی نیز مربوط به خانواده‌هایی است که از بیرون بیماری را به داخل خانه راه داده‌اند.»

به گفته معاون وزیر بهداشت دورهمی‌ها سبب شده است که ویوس کرونا به درون خانواده‌ها راه پیدا کند. نیمی از زنانی که در ایران به کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند در این دورهمی‌ها و در مجالس خانوادگی شرکت داشته‌اند.

حریرچی هشدار داد:

«طبق بررسی های صورت گرفته ویروس کرونا از پیچیدگی و هوش بالایی برخوردار است و نگرانی ما استان هایی است که موفق عمل کردند چراکه ابتلا کم بود و یک اشتباه باعث افزایش بالای شمار مبتلایان می‌شود.»

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت اعلان کرده است که تا دوشنبه ۲۳ تیر ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.