ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر نخست‌وزير بريتانيا به افغانستان

<p>نخست&zwnj;وزير بريتانيا در سفر به افغانستان با ابراز اطمينان از کسب توانايی نيروهای امنيتی اين کشور از برنامه خروج حدود نيمی از نظاميان بريتانيايی از افغانستان حمايت کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>ديويد کامرون روز پنج&zwnj;شنبه ۳۰ آذرماه (۲۱ دسامبر) در يک سفر از پيش اعلام نشده از دو پايگاه نظاميان اين کشور در ولايت هلمند در جنوب افغانستان بازديد و با سربازان بريتانيايی ديدار نمود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی از طرح اين کشور که مطابق با آن قرار است شمار نظاميان بريتانيا طی سال آينده ميلادی از حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن به پنج هزار و ۲۰۰ تن کاهش يابد، دفاع کرد و گفت کاهش سربازان بر اساس &quot;موفقيت&zwnj;های به&zwnj;دست آمده صورت می گيرد و نه ناکامی.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ديويد کامرون گفت: &quot;تصميم به تهاجم نظامی به افغانستان برای جلوگيری از تبديل شدن اين کشور به پناهگاه تروريست&zwnj;ها، تصميمی درست بوده و اکنون اوضاع بهتر از زمانی است که ما اين&zwnj;جا آمديم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>طی ۱۱ سال گذشته ۴۳۸ تن از نظاميان بريتانيا در افغاسنتان کشته شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به&zwnj;گفته نخست&zwnj;وزير بريتانيا، نيروهای امنيتی افغانستان در حال کسب توانايی برای به&zwnj;دست گرفتن امنيت کشور خود هستند و بهتر از آن&zwnj;چه که انتظار می&zwnj;رفت، کار می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مطابق با توافق دولت افغانستان وناتو، مسئوليت تأمين امنيت مناطق مختلف اين کشور تا پايان سال ۲۰۱۴ به نيروهای امنيتی اين کشور سپرده خواهد و تا آن زمان نظاميان ناتو نيز به&zwnj;طور تدريجی افغانستان را ترک خواهند کرد اما برخی از کشورها از جمله&nbsp; کانادا، هلند، فرانسه و استراليا اين برنامه را پيش از موعد تعيين شده انجام داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بريتانيا اما اعلام کرده است که به حضور نظامی خود تا زمان مورد توافق ناتو و افغانستان در اين کشور ادامه خواهد داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بريتانيا حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی در جنوب افغانستان به&zwnj;ويژه ولايت هلمند دارد؛ بر اساس اطلاعات سايت icasualties که تلفات جنگ در افغانستان را منتشر می کند طی ۱۱ سال گذشته ۴۳۸ تن از نظاميان اين کشور در اين مأموريت کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

نخست‌وزير بريتانيا در سفر به افغانستان با ابراز اطمينان از کسب توانايی نيروهای امنيتی اين کشور از برنامه خروج حدود نيمی از نظاميان بريتانيايی از افغانستان حمايت کرد.

ديويد کامرون روز پنج‌شنبه ۳۰ آذرماه (۲۱ دسامبر) در يک سفر از پيش اعلام نشده از دو پايگاه نظاميان اين کشور در ولايت هلمند در جنوب افغانستان بازديد و با سربازان بريتانيايی ديدار نمود.

وی از طرح اين کشور که مطابق با آن قرار است شمار نظاميان بريتانيا طی سال آينده ميلادی از حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن به پنج هزار و ۲۰۰ تن کاهش يابد، دفاع کرد و گفت کاهش سربازان بر اساس "موفقيت‌های به‌دست آمده صورت می گيرد و نه ناکامی."

ديويد کامرون گفت: "تصميم به تهاجم نظامی به افغانستان برای جلوگيری از تبديل شدن اين کشور به پناهگاه تروريست‌ها، تصميمی درست بوده و اکنون اوضاع بهتر از زمانی است که ما اين‌جا آمديم."

طی ۱۱ سال گذشته ۴۳۸ تن از نظاميان بريتانيا در افغاسنتان کشته شده‌اند

به‌گفته نخست‌وزير بريتانيا، نيروهای امنيتی افغانستان در حال کسب توانايی برای به‌دست گرفتن امنيت کشور خود هستند و بهتر از آن‌چه که انتظار می‌رفت، کار می‌کنند.

مطابق با توافق دولت افغانستان وناتو، مسئوليت تأمين امنيت مناطق مختلف اين کشور تا پايان سال ۲۰۱۴ به نيروهای امنيتی اين کشور سپرده خواهد و تا آن زمان نظاميان ناتو نيز به‌طور تدريجی افغانستان را ترک خواهند کرد اما برخی از کشورها از جمله  کانادا، هلند، فرانسه و استراليا اين برنامه را پيش از موعد تعيين شده انجام داده‌اند.

بريتانيا اما اعلام کرده است که به حضور نظامی خود تا زمان مورد توافق ناتو و افغانستان در اين کشور ادامه خواهد داد.

بريتانيا حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی در جنوب افغانستان به‌ويژه ولايت هلمند دارد؛ بر اساس اطلاعات سايت icasualties که تلفات جنگ در افغانستان را منتشر می کند طی ۱۱ سال گذشته ۴۳۸ تن از نظاميان اين کشور در اين مأموريت کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.