ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار رسمی: افزايش ۲۰۲ هزار نفری بيکاران در ايران

<p>انتشار آمارهای رسمی دولت در حوزه اشتغال از سال ۸۴ تا ۹۰، نشان می&zwnj;دهد که تعداد بيکاران کشور از دو ميليون و ۶۷۴ هزار نفر سال ۸۴ به ۲ ميليون و ۸۷۷ هزار نفر در سال گذشته افزايش يافته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>افزايش ۲۰۲ هزار نفری تعداد بيکاران در حالی است که مقام&zwnj;های دولتی به&zwnj;ويژه محمود احمدی&zwnj;نژاد بارها مدعی ريشه کن کردن پديده &quot;بيکاری&quot; در کشور تا پايان سال ۱۳۹۱ شده&zwnj; بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی روند تغييرات نرخ بيکاری کشور در هفت سال گذشته طبق آمارهای رسمی دولت نشان می&zwnj;دهد که از زمان آغاز به کار دولت&zwnj;های نهم و دهم، نرخ بيکاری همچنان در وضعيت دو رقمی باقی مانده و از ۱۱.۵ درصد در سال ۸۴ به ۱۲.۳ در سال گذشته در نوسان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نرخ بيکاری در ايران در سال ۱۳۸۰ حدود ۱۴ درصد اعلام شده بود که سپس تا حدود ۱۱ درصد کاهش يافت و آمار اخير نشان می&zwnj;دهد که در حال حاضر ايران بالا&zwnj;ترين آمار بيکاری در ۱۰ سال اخير را داشته&zwnj; است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس آمار&zwnj;ها، حدود ۱۰ درصد يا دو ميليون نفر از شاغلان نيز اشتغال ناقص دارند، يعنی کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می&zwnj;کنند و آمادگی دارند بيشتر کار کنند اما فرصتی وجود ندارد. حدود ۹ ميليون نفر از شاغلان هم بيش از حد معمول کار می&zwnj;&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>افزايش شمار بيکاران بيانگر آن است که برنامه&zwnj;های وعده داده شده توسط دولت&zwnj;های نهم و دهم با شکست مواجه شده است</p> </blockquote> <p>اين در حالی است که به گفته دبيرکل خانه کارگر، آمار بيکاران تا ۲۵ سال بالای ۲۵درصد است، اما دولت تنها به ۱۱ درصد بيکاری عامه اشاره می کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزايش شمار بيکاران بيانگر آن است که برنامه&zwnj;های وعده داده شده توسط دولت&zwnj;های نهم و دهم با شکست مواجه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;&zwnj;نژاد، رئيس دولت&zwnj;های نهم و دهم ايران در سال ۱۳۸۴ و پس از به قدرت رسيدن با اجرای طرح &quot;بنگاه&zwnj;های زودبازده&quot; تلاش کرد آمار بيکاری را کاهش دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمدی&zwnj;نژاد مدعی شد که دولت &zwnj;دهم در سال ۸۹، يک ميليون و ۶۰۰ هزار شغل ايجاد کرده و در سال ۹۰ نيز قصد دارد دو ميليون و ۵۰۰ هزار شغل در اختيار متقاضيان قرار دهد و وعده داد که تا پايان سال ۹۱ بيکاری به&zwnj;طور کلی در ايران ريشه &zwnj;کن می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری مهر هفته گذشته نيز گزارشی منتشر کرده بود که در آن با استناد به آمارهای رسمی نشان می&zwnj;داد که &quot;نرخ بيکاری در ۱۴ استان در يک &zwnj;سال اخير افزايش يافته، در هفت استان از تک رقمی، دو رقمی شده و در هشت استان نيز بالای ۱۴ درصد است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همه اين ارقام برگرفته از آمارهای رسمی&zwnj;ای است که در جمهوری اسلامی ايران منتشر می&zwnj;شوند، در حالی که صاحب&zwnj;نظران نرخ بيکاری در ايران را بيشتر از اين آمار می&zwnj;دانند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در يک سال اخير خبرهای بسياری از تعطيلی واحدهای توليدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است. محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران وضعيت اقتصادی کشور را به تحريم&zwnj;های جهانی عليه جمهوری اسلامی نسبت می&zwnj;دهد اما مخالفان او، سياست&zwnj;های اقتصادی دولت دهم را عامل نابسامانی اقتصادی کشور می&zwnj;دانند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

انتشار آمارهای رسمی دولت در حوزه اشتغال از سال ۸۴ تا ۹۰، نشان می‌دهد که تعداد بيکاران کشور از دو ميليون و ۶۷۴ هزار نفر سال ۸۴ به ۲ ميليون و ۸۷۷ هزار نفر در سال گذشته افزايش يافته است.

افزايش ۲۰۲ هزار نفری تعداد بيکاران در حالی است که مقام‌های دولتی به‌ويژه محمود احمدی‌نژاد بارها مدعی ريشه کن کردن پديده "بيکاری" در کشور تا پايان سال ۱۳۹۱ شده‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی روند تغييرات نرخ بيکاری کشور در هفت سال گذشته طبق آمارهای رسمی دولت نشان می‌دهد که از زمان آغاز به کار دولت‌های نهم و دهم، نرخ بيکاری همچنان در وضعيت دو رقمی باقی مانده و از ۱۱.۵ درصد در سال ۸۴ به ۱۲.۳ در سال گذشته در نوسان بوده است.

نرخ بيکاری در ايران در سال ۱۳۸۰ حدود ۱۴ درصد اعلام شده بود که سپس تا حدود ۱۱ درصد کاهش يافت و آمار اخير نشان می‌دهد که در حال حاضر ايران بالا‌ترين آمار بيکاری در ۱۰ سال اخير را داشته‌ است.

بر اساس آمار‌ها، حدود ۱۰ درصد يا دو ميليون نفر از شاغلان نيز اشتغال ناقص دارند، يعنی کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند و آمادگی دارند بيشتر کار کنند اما فرصتی وجود ندارد. حدود ۹ ميليون نفر از شاغلان هم بيش از حد معمول کار می‌‌کنند.

افزايش شمار بيکاران بيانگر آن است که برنامه‌های وعده داده شده توسط دولت‌های نهم و دهم با شکست مواجه شده است

اين در حالی است که به گفته دبيرکل خانه کارگر، آمار بيکاران تا ۲۵ سال بالای ۲۵درصد است، اما دولت تنها به ۱۱ درصد بيکاری عامه اشاره می کند.

افزايش شمار بيکاران بيانگر آن است که برنامه‌های وعده داده شده توسط دولت‌های نهم و دهم با شکست مواجه شده است.

محمود احمدی‌‌نژاد، رئيس دولت‌های نهم و دهم ايران در سال ۱۳۸۴ و پس از به قدرت رسيدن با اجرای طرح "بنگاه‌های زودبازده" تلاش کرد آمار بيکاری را کاهش دهد.

احمدی‌نژاد مدعی شد که دولت ‌دهم در سال ۸۹، يک ميليون و ۶۰۰ هزار شغل ايجاد کرده و در سال ۹۰ نيز قصد دارد دو ميليون و ۵۰۰ هزار شغل در اختيار متقاضيان قرار دهد و وعده داد که تا پايان سال ۹۱ بيکاری به‌طور کلی در ايران ريشه ‌کن می‌شود.

خبرگزاری مهر هفته گذشته نيز گزارشی منتشر کرده بود که در آن با استناد به آمارهای رسمی نشان می‌داد که "نرخ بيکاری در ۱۴ استان در يک ‌سال اخير افزايش يافته، در هفت استان از تک رقمی، دو رقمی شده و در هشت استان نيز بالای ۱۴ درصد است."

همه اين ارقام برگرفته از آمارهای رسمی‌ای است که در جمهوری اسلامی ايران منتشر می‌شوند، در حالی که صاحب‌نظران نرخ بيکاری در ايران را بيشتر از اين آمار می‌دانند.

در يک سال اخير خبرهای بسياری از تعطيلی واحدهای توليدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است. محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران وضعيت اقتصادی کشور را به تحريم‌های جهانی عليه جمهوری اسلامی نسبت می‌دهد اما مخالفان او، سياست‌های اقتصادی دولت دهم را عامل نابسامانی اقتصادی کشور می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>یعنی میگویید این ***نمیتوانند چهار تا بیل و کلنگ و فورقون و تبر و اهن بر دس مردم بدهند تا زمین های بایر را اباد کنند و زیر کشت اورند ***</p>

  • haghighatgo

    الله اکبر به حق چیزهای خنده دار...فقط کنار خیابون نشسته ها و گداها بیکارن ؟..بله دیگه ....چه خوب .....بقیه ایران نشینان محترم همشون مشغله دارن و یا یه جورهائی مشغله دارن ....!! اگر چینی ها نفت مفت از ایران رو نمی بردن و ذباله هاشون رو تو کشتی ها خالی نمی کردن و پاسدارچی ها همون کشتی ها رو هل نمی دادن و مشغله های کاذب برای سرگرمی در ایران تولید نمی شد ...اونوقت مشخص میشد که چند صد هزار نفری از هفتاد میلیون نفر که مشغله دارن کی ها هستن....