ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد مبتلایان به کرونا در برزیل از دو میلیون نفر فراتر رفت

هر روز بیش از هزار نفر در این کشور آمریکای جنوبی جان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست می‌دهند. کارشناسان رئیس جمهوری راست‌گرا را مسئول این کشتار می‌دانند.

از همه‌گیری ویروس کرونا در برزیل سه ماه می‌گذرد. در این مدت هر روز بیش از هزار نفر این کشور در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد تعداد مبتلایان از دو میلیون نفر هم فراتر رفته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در برزیل از دو میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس همه‌گیری در شهرهای بزرگ برزیل تا حدی مهار شده اما ویروس در شهرها و روستاهای این کشور وسیع آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده. کارشناسان جايير بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل را که از همان آغاز همه‌گیری در مه/ اردیبهشت سال جاری در تلاش بود بیماری کووید ۱۹ را در حد یک سرماخوردگی ساده جلوه دهد، مسئول کشتار کرونا در این کشور می‌دانند. بولسونارو که بارها به تأکید با اعمال محدودیت‌های اجتماعی و حفظ فاصله فیزیکی مخالفت کرده بود خودش هم به کووید ۱۹ مبتلا شد.

لوئیز انریکه ماندتا، وزیر سابق بهداشت برزیل در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت:

«مردم نسبت به کشتار کرونا بی‌تفاوت شده‌اند. اگر به آن‌ها بگویی دیروز ۱۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، پاسخ می‌دهند بسیار خوب. پس تعداد فوتی‌ها تغییر نکرده. دیروز هم ۱۳۰۰ نفر مردند.»

بعد از ایالات متحده آمریکا، برزیل با دو میلیون ابتلای قطعی شناسایی شده دومین کشور جهان از نظر همه‌گیری ویروس کرونا است. به دلیل فقدان کیت‌های تشخیص کافی کارشناسان تعداد واقعی مبتلایان را بسیار بیشتر از آمارهای رسمی و تا حتی ۱۰ میلیون نفر تخمین می‌زنند.

در ریودوژانیرو و در آمازون ویروس کرونا کشتار بزرگی به راه انداخت. در مانائوس، بزرگ‌ترین شهر ناحیه آمازون جانباختگان را در گورهای جمعی به خاک می‌سپردند.

در دو هفته گذشته از ۱۶ ایالت برزیل ۱۰ ایالات در وضعیت بحرانی همه‌گیری قرار دارند. در ایالت‌های جنوبی تعداد جانباختان به میزان دو برابر افزایش یافته است. کامپیماس در ایالت سائوپولو برزیل با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در برزیل است. محدویت‌های اجتماعی در این شهر دو هفته قبل لغو شد و تعداد مبتلایان سه برابر افزایش یافت. در سائو پائولو، بزرگ‌ترین شهر برزیل روند ابتلا اما دیگر صعودی نیست. علاوه بر این موارد حاد ابتلا به کووید ۱۹ در این شهر هم رو به کاهش گذاشته است و اکثر مبتلایان علایم خفیف بیماری را بروز می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.