ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از شش ماه، پروازهای هواپیمایی امارات به تهران از سر گرفته شد

هواپیمایی امارات جمعه ۲۷ تیرماه/۱۷ ژوئیه پروازهای خود به تهران را پس از ۶ ماه توقف، از سر گرفت. این درحالی است که سازمان ایمنی هوانوردی اروپا به هواپیماهای مسافربری که از مسیر هوایی ایران عبور می کنند، به دلیل حضور سامانه‌های متعدد پیشرفته ضدهوایی توصیه کرده که احتیاط را رعایت کنند.

هواپیمایی امارات جمعه ۲۷ تیرماه/۱۷ ژوئیه پروازهای خود به تهران را پس از ۶ ماه توقف، از سر گرفت. این درحالی است که سازمان ایمنی هوانوردی اروپا به هواپیماهای مسافربری که از مسیر هوایی ایران عبور می‌کنند، به دلیل حضور سامانه‌های متعدد پیشرفته ضدهوایی توصیه کرده که احتیاط را رعایت کنند.

هواپیمایی امارات

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، شرکت هواپیمایی امارات از روز ٢٧ تیرماه یک پرواز روزانه در مسیر تهران – دبی – تهران با هواپیمای بوئینگ ٧٧٧ انجام خواهد داد.

روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی بین‌المللی خمینی اعلام کرد که «با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و بهبود شرایط کنترل بیماری کرونا عملیات پروازی شرکت‌های هواپیمایی به تدریج به شرایط عادی باز می‌گردد.»
هواپیمایی امارات نیز برنامه خود برای از سرگیری پروازها به تهران را اعلام کرد و نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی پس از ۶ ماه امروز درفرودگاه بین‌المللی خمینی به زمین نشست.

بر اساس اعلام هواپیمایی امارات، این شرکت پروازهای خود به آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، اسلو، پایتخت نروژ و همچنین شهر گوانژو در جنوب چین را نیز دوباره انجام خواهد داد.

در همین حال سازمان ایمنی هوانوردی اروپا اخطاری منتشر کرده که در آن آمده «هواپیماهای مسافربری که از آسمان ایران عبور می‌کنند با خطر شلیک پدافند هوایی این کشور به دلیل «شناسایی نادرست» روبرو هستند.» این سازمان روز پنجشنبه ۱۶ ژوئيه/۲۶ تیر اعلام کرده بود که «به دلیل وضعیت خطرناک امنیتی، و هماهنگی ضعیف میان بخش عملیات نظامی و هوانوردی غیرنظامی، خطر شناسایی نادرست هواپیماهای غیرنظامی وجود دارد.»

سازمان ایمنی هوانوردی اروپا، وابسته به اتحادیه اروپا، که مقر آن شهر کلن آلمان است «خطر پرواز در ارتفاع کمتر از ۲۵ هزار پا» در آسمان ایران را بالا ارزیابی کرده، اما گفته است که اخطار و توصیه صادر شده الزامی نیست.

عمده توقف استفاده از آسمان ایران به عنوان یک مسیر پروازی پس از آن روی داد که هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸، ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، شش دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه خمینی توسط پدافند موشکی سپاه ساقط شد و همه ۱۷۶ سرنشینان آن کشته شدند.

در همین حال جمعه ۲۷ تیر مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شروع مجدد و افزایش تدریجی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به ایران خبر داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.