ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام ایرانی: تهدید حمله سایبری یک تهدید جنگی است

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل از یک طرف گفت زیرساخت‌های جمهوری اسلامی تهدید شده‌اند، از طرف دیگر تلاش کرد احساس امنیت خدشه‌دار نشود.

ابتدا شمار زیادی از جنگل‌ها و مراتع ایران طعمه حریق شدند، سپس یکی از سوله‌های تأسیسات هسته‌ای نظنز به یک روایت منفجر شد و به یک روایت آتش گرفت و از آن پس انواع حوادث خرد و کلان در سراسر ایران روی می‌دهد. رئیس سازمان پدافند غیر عامل در مصاحبه با خبرگزاری «خانه ملت» ادعای متناقضی را مطرح کرد. غلامرضا جلالی از یک طرف گفت زیرساخت‌ها تهدید شده‌اند، از طرف دیگر تلاش کرد «احساس» امنیت را خدشه‌دار نکند.   

یکشنبه ۲۹ تیر کارخانه چاپ سلفون در جاده تبریز آذرشهر دچار آتش‌سوزی شد.علت این آتش سوزی و میزان خسارت وارده هنوز اعلام نشده است.
یکشنبه ۲۹ تیر کارخانه چاپ سلفون در جاده تبریز آذرشهر دچار آتش‌سوزی شد. علت این آتش سوزی و میزان خسارت وارده هنوز اعلام نشده است.

تازه‌ترین مورد از مجموعه حوادث زنجیره‌ای در سراسر ایران صبح یکشنبه ۲۹ تیر اتفاق افتاد: ترانس جریان پست ۲۳۰ کیلو ولت برق نیروگاه حرارتی عباسپور اصفهان دچار انفجار شد. این نیروگاه در درچه قرار دارد و برق اصفهان را تامین می‌کند. شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، اعلام کرد این حادثه به سبب فرسودگی ترانس برق اتفاق افتاد. چند ساعت بعد خبر رسید که کارخانه چاپ سلفون در جاده تبریز آذرشهر دچار آتش‌سوزی شد.علت این آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده هنوز اعلام نشده است. با این حال حریق چنان وسیع بود که چهار نفر از آتش‌نشانان در این حادثه مصدوم شدند.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل شامگاه یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «خانه ملت» ادعا کرد که «زیرساخت‌های پدافندی» جمهوری اسلامی ایران از «امنیت کافی» برخوردار است. جلالی اما با اشاره به دستور محرمانه‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی برای حمله سایبری به ایران، از شورای عالی امنیت ملی خواست که به این موضوع ورود کند:

«زیرساخت‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت امنیت نسبی و مناسب برخوردار است اما تهدید ارتش آمریکا تهدید جنگی است که در لایه‌های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد. آمریکایی‌ها خود این نوع تهدید حمله به زیرساخت‌های کشور را حملات جنگی محسوب می‌کنند و در راهبردهایی عملیاتی خود آنها را دنبال می‌کنند لذا شورای عالی امنیت ملی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و پاسخ جدی به آنها دهد.»

و با این‌حال جلالی در بخش دیگر سخنانش آشکارا در تلاش بود که احساس امنیت در جمهوری اسلامی ایران مخدوش نشود. رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها گفت:

«اکثر این آتش سوزی‌ها در حوزه ایمنی رخ داده است. لذا حمله سایبری اتفاق نیفتاده  و به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی شاهد چنین حوادثی بودیم. ریشه هیچ کدام از این حواد امنیتی نبوده است.»

در هفته گذشته مجتمع آلومینیوم لامرد در استان فارس؛ یک کارخانه شناورسازی در بوشهر؛ همین‌طور فاز دوم پتروشیمی تندگویان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و نیروگاه زرگان (مدحج) اهواز دچار آتش‌سوزی شدند. ماه گذشته نیز خرداد پرحادثه‌ای بود: نیروگاه حرارتی تبریز آتش گرفت و فعالیت نیروگاه متوقف شد. در اثر آتش‌سوزی در پست برق خیابان امیرکبیر شیراز، برق مناطق وسیعی از این شهر بزرگ قطع شد. مقامات دولتی همواره در همه این حوادث، به استثنای حادثه نظنز، احتمال خرابکاری را رد کرده‌اند.

جلالی در ادامه مصاحبه با «خانه ملت» یادآوری کرد که حادثه نظنز از سایر حوادث مجزاست اما دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هنوز درباره آن به جمع‌بند نرسیده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی اعلام کرده است که علت حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز مشخص شده،‌ اما به دلیل «برخی ملاحظات امنیتی» بعداً به اطلاع عموم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.