ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود موسوی مجد به اتهام جاسوسی اعدام شد

موسوی مجد ۱۸ مهر ۹۷ بازداشت شد و به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا و موساد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و ۳ شهریور ۹۸ به اعدام محکوم شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که محمود موسوی مجد سحرگاه دوشنبه ۳۰ تیر اعدام شد. رسانه‌های ایران از او به عنوان «جاسوس سیا و موساد» یاد می‌کنند.   

محمود موسوی مجد به اتهام جاسوسی اعدام شد
محمود موسوی مجد به اتهام جاسوسی اعدام شد

موسوی مجد  ۱۸ مهر ۹۷ بازداشت شد و به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا و موساد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و ۳ شهریور ۹۸ به اعدام محکوم شد. با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشت و دادگاه بار دیگر در ۴ اسفند ۹۸ حکم اعدام او را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.  

موسوی مجد در سوریه با نیروی قدس سپاه پاسداران همکاری می‌کرد. قبل از آنکه او را اعدام کنند، مرکز رسانه قوه قضائیه شرح حالی از او را منتشر کرده بود بر این اساس که موسوی مجد نه پاسدار جان بر کف بود و نه جزو مدافعان حرم، بلکه در سوریه بزرگ شده بود، و به سبب آشنایی و تسلطش بر زبان فارسی به عنوان مترجم در خدمت سپاه قدس درآمده بود. او متهم بود به لودادن محل رفت و آمد قاسم سلیمانی و برخی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران اما این اتهام را از پرونده او برداشتند. در آن زمان موسوی مجد با انتشار یک فایل صوتی به زبان‌های عربی و فارسی از داخل زندان گفته بود که هنگام ترور قاسم سلیمانی در زندان بوده. مجد در ادامه گفته بود:

«کسانی بنا دارند با اعدام زودهنگام بنده برخی منافع شخصی خود را محفوظ نگه دارند.»

کاظم موسوی مجد، پدر متهم هم در نامه‌ای نوشته بود:  

«فرزندم قبل از بازگشت و تسویه حساب با سپاه گزارش‌هایی درباره گروهی فاسد به حفاظت سپاه داده بود که در آن از تخلفات مالی، اخلاقی و مواد مخدر اشخاصی که از قضا آقازاده بودند، گزارش داده بود.»

مرکز رسانه قوه قضاییه یک روز قبل از اعدام موسوی مجد در گزارشی که به طور زنجیره‌ای در رسانه‌های داخلی منتشر شد او را به کافه‌گردی و خوشگذارنی و پول‌دوستی و استفاده از مواد مخدر متهم کرده بود.  

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ۲۴ تیر خبر داد که حکم اعدام «رضا عسگری»، یکی از کارمندان بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعاتی سیا اجرا شده است.

هفته آخر اردیبهشت سال جاری سید جمال حاجی زواره، از کارمندان سابق هوافضای سپاه پاسداران در مکانی نامعلوم در تهران اعدام شد. اتهام او «جاسوسی برای کشور متخاصم آمریکا» بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • باربد

    دوران "پاسداران سابق" و امید بستن به کودتایی دیگر و "حرکت" از درون نیروهای امنیتی خیلی وقت است که به سر رسیده است. دیماه ۹۶, آبانماه ۹۸, دیماه ۹۸ و حرکت های همین هفتهء پیش نشان دهنده این واقیعت است که تنها نیروی اساسی که قادر به تغییر کیفی و نهادی جامعهء ایران میباشد, فقط و فقط مردم ایران هستند و بس. هر گونه "نظر" پردازی که چنین حقیقتی را نادیده گرفته و امیدش را به نیروهای امنیتی ج.ا. ببندد هیچ هدفی ندارد غیر از باز تولید و تکرار روابط و جنایات ج.ا., اما اینبار به نام "سکولار" و با فکل کراوات.

  • آگاه از درون و شناسا

    این بیچاره مثل بسیاری که در سانحه های هوائی و زمینی و سقوط در دره یا به تیر غیب رهبری و روحانیت و مداحین اهل بیت و اسلام و تشیع کشته شدند با این نظام در اپوزیسیون بوده. اگر برای زهر چشمگرفتن از بقیه نبود او را به تیر غیبی می کشتند و حتا برایش عزا هم میگرفتند و شهیدش هم می نامیدند. اما وضع خیلی بد است و باید همه را ترساند و ترسانید!

  • پاسدار سابق از تهران

    خبرگزاری های ایراننوشته اند که محمود موسوی مجد اعدام کرده اند. خبرش را امروز دوشنبه انتشار داده اند. اما موسوی مجد از همان نیروهايئی بود که در نظر پیشین نوشتم و گفتم که در بدنه سپاه و بخش مهمی از بسیج در صدد کارهای بزرگی هستند. از چندصد فدائی رهبر که هم حاضرند بکمشند و هم حاضرند کشته شوند که بگذریم همه در پی موقعیتی هستند تا این حکومت ضد بشر را سرنگون کنند. بزودی شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود. در اینجا یاد آوری این مسئله مهم است که # اعدام نکنید هیچ ربی نه تنها به سازمان مجاهدین ندار بلکه آرزوی مریم رجوی و کادر بالای آنها بود تا این سه جوان پاک را هم در لیست سیاه و زشت خود بگنجانند . در ایران ما خانواده هائی را می شناسیم که زجه می زنند که بچه پانزده شانزده هفده و... ساله ی ما اصلا مجاهد نبوده اما مجاهدین درستکار نام این بچه ها را آنها را در لیست خود نوشته اند. مسعود رجوی خیال می کرد لیست جنایات حکومت و جنایت خودش و سازمانش حساب پس انداز است و این قربانیان جنایت حکومت وجه است که به این حساب بانک بیشرفی دوجانبه ریخته می شود. من البته در برابر کشته ها و فریب خورده های مجاهدین که آلت دست سازمان شدند سر تعظیم فرود می آورم اما یادمان باشد که چه کسانی اولین ترورها و خصوصا اولین ترورهای آمریکائي ها را به ثمر رساندند و هنوز آثار افتخاراتشان در آرشیوه روزناتمه مجاهد پیدا و هویدا ست. در هر حال خبرگزاری های ایران از اعدام محمود موسوی مجد به عنوان جاسوس اسرائيل و آمریکا در بامداد دوشنبه خبر دادند. اما این جوان جزو زاویه داران با این حکومت بود و به قول آیت الله ها هاشمی رفسنجانی و دری نجف آبادی برای رو کم کنی و بازدارندگی او را کشتند. تا نظرهای بعدی.