ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه‌های دولتی ایران: یک یا دو جت جنگنده به شکل تهدیدآمیزی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز سوریه نزدیک شده‌اند

منابع خبری وابسته به حکومت ایران می‌گویند که عامل تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز لبنان اسرائیلی بوده است. آنها به صورت مبهمی به دو جنگنده اشاره می‌کنند.

منابع خبری وابسته به حکومت ایران می‌گویند که عامل تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز سوریه اسرائیلی بوده است. آنها به صورت مبهمی به دو جنگنده اشاره می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم در ابتدای خبر خود در این باره از یک جنگنده و در ادامه از دو جنگنده حمله‌بر به سوی هواپیمای مسافربری ایرانی که مقصدش بیروت بوده، نام برده است.

 تسنیم نوشته است:

«هویت دو جنگنده‌ها هنوز بطور کامل مشخص نیست و برخی منابع از آمریکایی یا اسرائیلی بودن آن خبر می‌دهند. درعین حال، طبق گفته خبرنگار صداوسیما که در این پرواز حضور داشته، جنگنده ها با هویتی اسراییلی بودند. به گفته برخی منابع، ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیلی بودن جنگنده ها را رد کرده است.»

هواپیمای مسافربری به صورت اضطراری درلاذقیه (سوریه) فرود می‌آید. تسنیم و خبرگزاری‌های دیگر نوشته‌اند که برخی از مسافران آن مجروح می‌شوند.

در ادامه خبر خبرگزاری تسنیم آمده است:

« به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دو جنگنده‌ای که این هواپیما را در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند آمریکایی بوده‌اند. در گفت‌وگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است، آن‌ها خود را آمریکایی معرفی کرده‌اند.»

تسنیم این عکس را با خبر "تهدید هواپیمایی ماهان" منتشرکرده، اما مشخص نکرده که مربوط به خود رخداد است یا از آرشیو است:

منابع اسرا‌ئیلی و عربی، از جمله هاآرتص و عرب‌نیوز، این خبر را عینا از منابع خبری رسمی ایران نقل کرده‌اند. تا پاسی از نیمه شب ایران گذشته، خبر مستقل دیگری در این باره منتشر نشده است.

خبرگزاری فارس در خبری منتشر شده در ساعت ۱:۱۱ بامداد جمعه گفته است که «هواپیمای مسافری ماهان که ساعتی پیش مورد تهدید و مزاحمت جنگنده های ناشناس واقع شده بود پس از سوختگیری در فرودگاه بیروت به تهران بازگشت.» این خبرگزاری افزوده است: « روابط عمومی ماهان به فارس گفت که روز آینده در این باره بیانیه رسمی خواهد داد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.