ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ‌۸۸ دلال بازار سکه و ارز در تهران

<p>سرهنگ عباس&zwnj;علی محمديان، رئيس پليس آگهی تهران از بازداشت ۸۸ تن از &quot;دلالان بازار سکه و ارز&quot; خبر داد.</p> <!--break--> <div> &nbsp;</div> <p dir="RTL">وی، امروز يکشنبه ۱۰ دی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: &quot;از ساعت هشب شب گذشته طی عملياتی، ۸۸ تن از فروشندگان و دلالان سکه و ارز که به صورت غيرمجاز و مجرمانه اقدام به خريد و فروش سکه و ارز کرده بودند، بازداشت شدند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته وی اين افراد در راستای اجرای طرح برخورد با &quot;فروشندگان غيرمجاز، دستفروشان و دلالان سکه و ارز&quot; دستگیر شده&zwnj;اند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">رئيس پليس آگهی تهران &nbsp;گفت که اين افراد با &quot;سوءاستفاده از فرصت&zwnj;های پيش آمده، اقدام به فروش سکه&zwnj;های تقلبی، وجوه نقد مشتريان و توزيع دلارهای جعلی و سکه&zwnj;های با عيار پايين کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">چندی پيش نيز نمايندگان مجلس ايران گفتند در بازار ايران پنج ميليارد دلار تقلبی توزيع شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">رئيس پليس آگهی تهران:دلالان بازداشت شده با سوءاستفاده از فرصت&zwnj;های پيش آمده، اقدام به فروش سکه&zwnj;های تقلبی، وجوه نقد مشتريان و توزيع دلارهای جعلی و سکه&zwnj;های با عيار پايين کرده&zwnj;اند&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته محمديان، افراد بازداشت&zwnj;شده، پس از انجام تحقيقات و تکميل پرونده به حضور مقام قضايی معرفی شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نرخ ارز از اواخر شهريور در ايران با نوسانات شديدی روبرو شد که در پی آن مقام&zwnj;ها قضايی در چند نوبت اقدام به بازداشت شماری از فروشندگان ارز کردند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">برخی نمايندگان مجلس ايران می&zwnj;گويند دولت به طور &quot;عمد&quot; بازار ارز را &quot;آشفته نگه می&zwnj;دارد&quot; تا از اين طريق کمبود نقدينگی خود را جبران کند. اين اتهام از سوی دولت رد شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در همين حال به دليل گسترش تحريم&zwnj;ها عليه ايران نقل و انتقال ارز از خارج کشور به داخل ايران با مشکلاتی مواجه شده است. کاهش ذخاير ارزی ايران باعث افزايش نرخ انواع ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ايران شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;کارشناسان اقتصادی می گويند نرخ غيررسمی ارز در ايران طی چهار سال گذشته ۱۰۰ درصد افزايش يافته است، در حالی که ارزش ريال در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است. در سه ماهه نخست سال ۸۸ نرخ دلار در ايران ۹۹۲ تومان بود که در چند ماه اخير به سه هزار و ۵۰۰ تومان رسيد. &nbsp;</p>

سرهنگ عباس‌علی محمديان، رئيس پليس آگهی تهران از بازداشت ۸۸ تن از "دلالان بازار سکه و ارز" خبر داد.

وی، امروز يکشنبه ۱۰ دی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "از ساعت هشب شب گذشته طی عملياتی، ۸۸ تن از فروشندگان و دلالان سکه و ارز که به صورت غيرمجاز و مجرمانه اقدام به خريد و فروش سکه و ارز کرده بودند، بازداشت شدند."

به گفته وی اين افراد در راستای اجرای طرح برخورد با "فروشندگان غيرمجاز، دستفروشان و دلالان سکه و ارز" دستگیر شده‌اند.

رئيس پليس آگهی تهران  گفت که اين افراد با "سوءاستفاده از فرصت‌های پيش آمده، اقدام به فروش سکه‌های تقلبی، وجوه نقد مشتريان و توزيع دلارهای جعلی و سکه‌های با عيار پايين کرده‌اند."

چندی پيش نيز نمايندگان مجلس ايران گفتند در بازار ايران پنج ميليارد دلار تقلبی توزيع شده است.

به گفته محمديان، افراد بازداشت‌شده، پس از انجام تحقيقات و تکميل پرونده به حضور مقام قضايی معرفی شدند.

نرخ ارز از اواخر شهريور در ايران با نوسانات شديدی روبرو شد که در پی آن مقام‌ها قضايی در چند نوبت اقدام به بازداشت شماری از فروشندگان ارز کردند.

برخی نمايندگان مجلس ايران می‌گويند دولت به طور "عمد" بازار ارز را "آشفته نگه می‌دارد" تا از اين طريق کمبود نقدينگی خود را جبران کند. اين اتهام از سوی دولت رد شده است.

در همين حال به دليل گسترش تحريم‌ها عليه ايران نقل و انتقال ارز از خارج کشور به داخل ايران با مشکلاتی مواجه شده است. کاهش ذخاير ارزی ايران باعث افزايش نرخ انواع ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ايران شده است.

 کارشناسان اقتصادی می گويند نرخ غيررسمی ارز در ايران طی چهار سال گذشته ۱۰۰ درصد افزايش يافته است، در حالی که ارزش ريال در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است. در سه ماهه نخست سال ۸۸ نرخ دلار در ايران ۹۹۲ تومان بود که در چند ماه اخير به سه هزار و ۵۰۰ تومان رسيد.  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.