ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با وجود کرونا: عاشورا تعطیل‌بردار نیست

نگرانی از بدتر شدن وضعیت همه‌گیری کرونا در ایران شدت یافته اما حسن روحانی بر اهمیت ویژه مراسم عاشورا تأکید می‌کند.

در حالی که بر اساس آمارهای روز جمعه سوم مرداد ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و نگرانی نسبت به بدتر شدن وضعیت این همه‌گیری شدت یافته است. حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بر اهمیت ویژه مراسم سوگواری عاشورا تاکید کرد و گفت به دلیل بهره‌های فراوان معنوی آن برای جامعه، نمی‌توان از آن چشم پوشید.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه سوم مرداد درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گفت از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است. با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا نیز به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

با وجود این آمارها، رییس جمهوری ایران گفته:

« توسل به ائمه و به خصوص بهره‌مندی‌های معنوی مردم از آیین‌های مرتبط با سوگواری محرم یک نیاز روحی غیرقابل انکار و برگزاری آن یک ضرورت قطعی است.»

روحانی با اشاره به تجربه ماه رمضان که آن را «موثر» خواند، گفته باید دستورالعمل‌های مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر طراحی شود:

«قطعا اطلاع‌رسانی و اقناع مردم بر اساس پیوست رسانه‌ای که کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه تهیه می‌کند، موثر خواهد بود.»

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت نیز در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا در استانداری خراسان شمالی گفت بازه زمانی که برای کشف یک واکسن هفت سال است، اما با توجه به شدت این بیماری بازه زمانی ۱۸ ماه تا دو سال در نظر گرفته می‌شود.

حریرچی تاکید کرده تا زمانی که واکسن موثر کشف نشود ناچار به زندگی با این ویروس هستیم و باید ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رساند و به تاخیر انداخت.

معاون کل وزارت بهداشت، پنج‌شنبه ۲ مرداد در گفت‌وگو با شبکه خبر از مردم خواسته بود برای ترویج بیشتر پوشیدن ماسک، در ماه‌های ماه‌های محرم و صفر، ماسک نذر کنند و از مراجع‌ دینی خواست مردم را در این زمینه تشویق کنند.

سلب مسوولیت از دولت

روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا مدعی شده علت موج دوباره شیوع این بیماری در برخی مناطق کشور، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نبوده، بلکه عدم رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها در نتیجه ایجاد این تصور که ویروس ضعیف شده عامل آن بوده است. او همچنین برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و محافلی مثل مراسم ازدواج و مجالس ختم و عزاداری‌ها را عامل موج دوباره کرونا دانسته است.

این در حالی است که شیوع موج جدید ابتلا به کرونا در فاصله کوتاهی پس از برداشتن محدودیت‌های اجتماعی و بازگشایی مشاغل و برقراری مجدد طرح ترافیک، نشان می‌دهد که علاوه بر فراهم نبودن شرایط برای کنترل شیوع بیماری و نبود حمایت‌های دولتی در زمینه رفع بحران‌های اقتصادی ناشی از آن، مردم هم بازگشایی‌ها را به معنای رفع خطر بیماری و کنترل آن گرفته‌اند.

روحانی برنامه ستاد ملی مقابله کرونا برای مبارزه با موج دوم شیوع را دو سیاست اصلی استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی و پرخطر از جمله محل‌های کسب و کار با نظارت دقیق بر اجرای این دستورالعمل‌ها و همچنین ممنوعیت اجتماعات و تجمع‌ها و برگزاری مراسم شادی و عزا و مهمانی‌ها معرفی کرده است. او برنامه‌ای برای برقراری محدودیت‌های بیشتر یا حمایت‌های اقتصادی در صورت اعمال چینین محدودیت‌هایی ارائه نکرده است.

رییس جمهوری ایران همچنین گفته بعد از گذشت یکی دو هفته، ارزیابی‌ها، حکایت از شیب نزولی شیوع در بسیاری از استان‌های کشور دارد و این کاهش نتیجه اجرای گسترده‌تر پروتکل‌ها و استفاده تعداد بیشتری از مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بوده است.

این در حالی است که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، امروز جمعه سوم مرداد، همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۳ استان در ایران هم در وضعیت هشدار قرار دارند. استان کهگیلویه و بویراحمد و استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در کشور، این استان‌ها هیچ خیزی را تجربه نکرده بودند اما اکنون روند بستری در استان‌ها شیب صعودی دارد. در کهگیلویه و بویراحمد میانگین بستری روزانه طی دو ماه گذشته به چهار برابر رسیده و در شهرستان گچساران میزان بستری روزانه ۱۰ برابر شده است.

در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت هشدار دارند. در شهرستان‌های زابل و زاهدان نیز موارد بستری طی هفته گذشته به بیش از پنج برابر رسیده است.

استمرار سفرهای تابستانی با وجود هشدارها

با وجود آمارهای نگران کننده گزارش‌های خبرگزاری‌های رسمی حکایت از استمرار سفرهای تابستانی در استان‌های در معرض خطر یا با وضعیت قرمز دارند.

به دنبال انتشار عکس‌هایی از سفر گردشگران به لرستان، امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفته سعی بر آن بوده تا با کنترل و نظارت بر آژانس‌ها از برگزاری تورها جلوگیری شود و به تمام آژانس‌های مسافرتی اعلام شدع اجازه برگزاری تورهای گردشگری و ورود گردشگران از سایر استان‌ها را ندارند.

همچنین اجازه خروج مسافران از استان داده نمی‌شود، چراکه هر نوع رفت و آمد مسافران در قالب تور و حتی انفرادی به استان و خارج از استان لرستان می‌تواند سبب شیوع بیشتر کرونا شود.

 قاسمی گفته تصاویری که از لرستان و حضور گردشگران در طبیعت و آبشارها منتشر شده، می‌تواند متعلق به هفته‌های گذشته باشد و طی چند روز گذشته که لرستان به عنوان استان قرمز در خصوص شیوع کرونا معرفی شده جلوی برگزاری تورها گرفته شده است.

به گفته قاسمی نمی‌توان جلوی حضور خانواده‌ها و گردشگرانی که به صورت انفرادی می‌آیند را گرفت، زیرا هنوز تردد جاده‌ای به استان لرستان محدود نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک ناشناس

    اعلام شده در مراسم عزاداری شرکت کنید که نگران نباشید من نمیدونم حکومت چی فرض کرده که این خواسته رو از مردم میخواد اگر در بین سیل جمعیتی که هر ساله در بین عزاداران وجود داره فقط دو نفر ناقل باشند کل جمعیت بیمار خواهند شد بدون هیچ شک و شبهه ای و این جمعیت نیز به نوبه خود - یک عده دیگر را بیمار خواهند کرد و همینطور الا آخر این دیگر فرمول اتم نیست کسی متوجه نشه و نفهمه حکومت جهموری اسلامی فقط و فقط بفکر منافع خودشه و مردم در نگاه حکومت یعنی یک عده پشه چون بقای حکومت در برگذاری اینگونه مراسم هست و برای اونها هم بقای خودشون مهمه و نه جان مردم چهل سال با دروغ و فریب حکومت کردند و برخی مردم ساده لوح هم عروسک خیمه شب بازی اونا شدند مردم برای حکومت زمانی ارزشمند هستند که کاری با مردم داشته باشند و گیر مردم باشند مثل انتخابات - جنگ - اینگونه مراسمات و از این دست کارها بعد از اون مردم میشن بیگانه براشون

  • زندیق

    خطاب به امیر اسلام از ابتدای ظهورش آیینی دروغین, خونین, دگماتیک و غیر انسانی بوده است. حال اینکه آخوندها در ایران با دروغ و تزویر چهره ای انسانی از اسلام برای ما اختراع کرده اند و ما نیز به دلایل متفاوت چنین دروغ و تزویری را درونی کرده و خود را گول می زنیم تغییری در ماهیت خونین, جهالت و بربریت اسلامی نمیدهد. قبل از هر چیز از یاد نبرید که "الله" نام یکی از بتهای باستانی عربستان بوده است, که محمد در کمال فرصت طلبی و برای بیشتر جلب کردن پیروان به دین اختراعی خود این نام را برای خدای خود ساخته خویش انتخاب کرد. که البته داستان نام خدا در اسلام مقداری حتی مسخره تر از این حرفهاست و در ابتدای اسلام نام دیگر بتهای عربستان نیز جزو نام خدای اسلامی بود. رجوع کنید به افتضاح "آیات شیطانی" و ماسمالی محمد در توضیح این بازی نام گذاری. و اکنون پس از ۱۴۰۰ قرن مسلمین جهان روزی پنج بار با نام یکی از بتهای قدیمی عربستان عبادت میکنند, و در این مورد ۱۰۰% جزمیت و دگماتیسم خاص مسلمانی خویش را دارند. تا جایی که اگر کسی جرات نموده و این قضیه و ماجرای "آیات شیطانی" را حتی یادآوری کند مجروح و مصدوم و کشته خواهد شد. (در بارهء دگمهای اسلامی بیشتر توضیح داده خواهد شد). گسترش اسلام فقط توسط فتوای "جهاد" امکانپذیر بود. که به زبان ساده مجوزی مذهبی و قانونی برای اعراب و مسلیمن شد در کشتار و غارت ملل و کشورهای دیگر. اما این ساختار "جهاد اسلامی" که قرار بود تضمین کنندهء گسترش اسلام باشد, پس از چندی (به خاطر دعوا بر سر تقسیمات غنایم جنگی بین پیروان اسلام) تبدیل به ویروس و سرطانی درمان ناپذیر مابین خود مسلمین گشت و اکنون ۱۴۰۰ سال است که برادران مسلمان علیه یکدیگر فتوای جهاد میدهند و مشغول کشتار همدیگر میباشند. علاوه بر این هستی شناسی های تاریخی اسلام بر اساس دروغ و تروریزم, سه جزم و دگم اصول پایه ای اسلام را تشکیل می دهند, که بدون این سه دگم و جزم ادامه و حیات اسلام غیر ممکن می باشد. دگم اول: محمد خاتم الانبیا است, و هر پیغمبر دیگری پس از او دروغین و مردود است. دگم دوم: "حقایقی" که محمد آورده است غایت حقیقت است و حقیقت دیگری جز آنها وجود ندارد. دگم سوم : وظیفهء مسلمین نه پرسش و تامل در آموزش های محمد, بلکه فرمانبرداری و پیگیری محض و بدون سوال و شک از تمامی اصول اسلام است. بدین صورت است که می بینیم با ترکیبی از هستی شناسی های تاریخی دروغ و تروریزم اسلامی, بعلاوهء سه جزم و دگم پایه ای اسلام, نتیجهء دیگری غیر از یک دین خویی فاشیستی نمی توان انتظار داشت. در این میان استثنا هایی مانند حافظ و مولوی, بیش از هر چیز استثناهایی می باشند که قائده را اثبات می نمایند. اسلام در ایران طی ۱۴۰۰ سال پیش, چه زمانی که سنی بود و چه زمانی که به زور شمشیر صفویان شیعه شد, چیزی نبوده جز تکرار مکرر این دروغ ها, اعمال خشونت های سازمان یافته و اشاعه تفکری جزم گرا, دگماتیست و اصرار بر اطاعت مطلق از مراجع مذهبی شیعیان. واجبات اسلام؛ ۱) دروغ گویی (که اسلام تنها مذهبی است که رسما و علنا به پیروانش اجازه دروغ گویی میدهد), ۲) تروریزم و حذف فیزیکی مخالفین و ۳) اشاعهء دین خویی و ذهنیتی جزم گرا و دگم بر مبنای پرسش نکردن و نیندیشیدن است. آیا تجربهء ۴۰ سال جمهوری جهنمی اسلامی کافی نیست که خودمان را بیشتر از این گول نزنیم؟ با احترام

  • امیر راست گفتار

    اگر در وصل بودن خامنه ای به لاهوت و ملکوت و عرش اعلا شک وجود دارد و حتی پذیرش حرفهای عادی و خواسته های او در زمانهای انتخابات هم به هیچ گرفته میشود اما نمیتوان ذره ای در کلام زلال اولین امام انقلاب شک روا داشت ! این از نظر ذوب زدگان ولایت علاوه بر مجازات جهنم ان دنیا باید جهنم این دنیا را نیز لمس کرد! امام اول فر موده اند (این عزا داریهاست که اسلام را زنده نگه داشته) این حرف تا حدودی فرق دارد با کلام قران که در ان ادعا شده حافظ دین خدا خود خداست! مثل همون حفظ نظام اوجب واجبات است!در حالیکه در قران امده حفظ کرامت انسانهاست که اوجب واجبات است " در چند ایه ای که که در سوره بقره خداوند اظهار میدارد که تمام کائنات را بپای این موجود دوپا به کرنش و تعظیم وادار کرد. چیزی که نظام حاضر به مذاکره در مورد ان نیست عدم انطباق مبانی با مظاهر اسلام است که حتی این اعتراض را از هم یونیفرمیهای خود نمی پذیرد" از ایات اعظام یا مراجع یا متفکرین اسلامی! هزار و یک مدرک و شاهد وجود دارد که راه پیش گرفته شده بوسیله مدعیان انقلاب اسلامی با راه واقعی دین اسلام فرق دارد اما مگر کسی حریف میشود که انان را حتی برای یکبار رو در روی مخالفان خود قرار دهد ؟ این امکان ندارد و از ان بعنوان بحث انحرافی یاد میشود و مجازات هم دارد! همه چیز خلاصه شده در ظاهر اسلام که به چشم بیاید " یکی حجاب و دیگری عزاداری! اگر یک غیر مسلمان به ایران پا بگذارد باید ده سال اینجا بماند تا از معنویت اسلام سر در بیاورد " اما از همان لحظه اول چادر و روسری را روی سر تمام زنان ایران خواهد دید " نشانه بارزی از اسلام که به چشم می اید " هر زمان که به ایران وارد شوند با اندک جشنهای اسلامی روبرو خواهند بود و در اکثر اوقات سال با عزاداریها! لازم نیست که یاد اور شوم بعضی از عزا داریها ماهانه " بعضی دهه ای و خیلی از انها روزانه است که در سرتاسر سال پخش شده و ما باید هر روز بنوعی در عزا باشیم! اینهم از جمله مظاهر اسلامیست که مو لا درزش نمی رود! اما واقعیت این است که در مورد حجاب تیرشان بسنگ خورده و هر چه که بیشتر سخت میگیرند مقاومت سختتر میشود " الان حجاب در ایران کارش بجائی رسیده که رو سریها تبدیل به تل های پهنی شده که روی سرشان می اندازند و چنان ناز خود را می ارایند که در اروپا حسرتشان را میکشند! این از حجاب! تنها چیز زمختی که باقی مانده عزا داری و مراسم زیارت و مشهد و قم رفتن و گریه و شیون و شیهه کشیدن و نماز جمعه رفتن که خودشان میگویند امارش به عدد واویلا رسیده! کرونا؟ کرونا سگ کی باشه ؟ حفظ نظام اوجب واجبات است اگر کل جمعیت ایران هم رو به قبله باشند باید به این واجب شرعی تن در دهند! مهم نیست که اقای رئیس جمهور قبلا از برگزاری مراسمات عزا و عروسی و تجمعات به هر نحوی انتقاد کرده و مردم را از ان بر حذر داشته " وقتی وقت بزرگترین مراسم عزا داری عمومی میرسد شیوع بیسابقه کرونا و کوید19 مهم نیست " به عزا داریها بروید و کرونا و کوید19 بگیرید ! اگر به ایشان هم یاد اور شویم که اقای محترم عزاداری جزو واجبات نیست میگه ببندید در دهن اون ملعون نامسلمون رو!

  • هوشنگ

    نزدیکترین و مشابه ترین جریان سیاسی به حزب الله در جامعهء آمریکا حزب جمهوریخواه به رهبری ترامپ می باشد. این حزب با مواضع ارتجاعی در مورد زنان, حمایت از مذهبیون افراطی در آمریکا و نفی برخورد علمی به ویروس کرونا تا کنون مسبب ابتلای بیش از چهارمیلیون آمریکایی به ویروس کرونا و قربانی شدن صد و پنجاه هزار آمریکایی می باشد. سه روز پیش در مجلس نمایندگان یک جمهوری خواه افراطی (حزب اللهی منش) با استفاده از الفاظی رکیک, شوونیستی و پدر سالارانه به نمایندهء سوسیالیست از نیویورک که خانم جوانی است توهین کرد, و دیروز پاسخی دندان شکن به حملهء حزب اللهی مانند خویش به زنان دریافت کرد. توجه شما را بدین پاسخ جلب می نامیم: سخنرانی تأثیرگذار اوکاسیو کورتز در برابر فحاشی نماینده مرد مجلس پس از توهین یکی از نمایندگان مرد حزب جمهوری‌خواه مجلس آمریکا به الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده زن حزب دموکرات، او با ایراد سخنرانی تکان دهنده‌ای در صحن مجلس مخالفت خود را با هرگونه توهین و خشونت علیه زنان ابراز کرد. سرانجام الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده جوان حزب دموکرات آمریکا به فحاشی و توهین تد یوهو، نماینده حزب جمهوری‌خواه در مجلس این کشور که او را "عوضی پتیاره" خوانده بود، با ایراد یک سخنرانی برجسته و تکان دهنده پاسخ داد. اوکاسیو کورتز در سخنرانی خود در روز پنچشنبه سوم مرداد (۲۴ ژوئیه) در کنگره آمریکا گفت: «این تنها یک مورد نیست. این نوع برخورد یک فرهنگ است، فرهنگی مصون از مجازات، که در آن خشونت و خشونت کلامی علیه زنان پذیرفته می‌شود و تمامی ساختار قدرت از آن حمایت می‌کند.» اوکاسیو کورتز گفت که در واقع در ابتدا می‌خواست موضوع را مسکوت بگذارد اما نحوه عذرخواهی تد یوهو مانع از این کار شد. موضوع این گونه بود که یوهو و اوكاسیو كورتز در اوایل هفته جاری در پله‌های ساختمان کنگره آمریکا در حال صحبت بودند. در میانه این مکالمه از قرار یوهو سخنان این خانم نماینده دموکرات را "انزجارآمیز" خوانده است. اوكاسیو كورتز در سخنان خود در مجلس گفته بود که بیکاری و فقر ناشی از بحران کرونا می‌تواند به افزایش ارتکاب جرم در شهر نیویورک منجر شود. هنگامی که این دو سیاستمدار از هم جدا شدند، یوهو در حضور یک نماینده دیگر مجلس از اوکاسیو کورتز به عنوان "یک پنیاره عوضی" نام برده است. "دختران و همسرش بهانه هستند" یوهو روز گذشته چهارشنبه ۲۳ ژوئیه، از "نحوه گفت‌وگوی ناگهانی" میان خودش و کورتز عذرخواهی کرد. این نماینده جمهوری خواه همچنین گفت که او پس از ۴۵ سال ازدواج و داشتن دو دختر "از انتخاب واژگان" خود آگاه است. پس از این پوزش اوکاسیو کورتز گفت، یوهو می‌خواست از همسر و دخترانش به عنوان سپر و بهانه‌ای برای رفتار بد خود استفاده کند. اوکاسیو کورتز دو سال از جوان‌ترین دختر یوهو کوچک‌تر است. اوكاسیو كورتز در حالی که صدایش می‌لرزید در سخنان خود گفت: «من هم دختر کسی هستم. خوشبختانه پدر من دیگر زنده نیست که ببیند آقای یوهو با دخترش چگونه رفتار می‌کند.» او افزود اما مادرش بی‌احترامی یوهو در مجلس نمایندگان را در تلویزیون مشاهده کرده است. این زن دموکرات افزود: «و من اینجا هستم زیرا باید به پدر و مادرم نشان دهم که من دختر آنها هستم. و این‌که آنها مرا بزرگ نکرده‌اند تا فحاشی مردان را بپذیرم.»

  • بانی

    دجال قبلی، خمینیِ نجس، در یکی از توصیه‌هایش به نوچه‌ها و برو بچِ لات و جنایت پیشه گفته بود: این محرم است که اسلام (بخوانید نظام) را نگهداشته است! چیزی که این جنایتکاران را نگهداشته نباید تعطیل شود. این مردم ایران هستند که باید آن را تعطیل کنند.

  • Farid

    آشفتگی اقتصادی در نظام: - خبرگزاری فارس(۲۸تیر ۹۹) :«آمارهای رسمی نشان می‌دهد، بدهی دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان شهریور سال ۹۸ از ۱۰۰۰هزار میلیارد تومان(یک تریلیون میلیارد تومان) عبور کرد. بدهی دولت تا پایان شهریورماه سال ۹۸ به ۵۰۰هزار میلیاد تومان رسید. بدهی شرکت‌های دولتی هم به ۵۲۵هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی ۱۰۲۵هزار میلیارد تومان می‌رسد!». -حزب دموکرات اعلام کرد مثل گذشته هدف سرنگونی رژیم ایران را ندارد و سیاست مماشات و ارسال پول را احیا میکند. پلوسی با اعضای حزب الهی حزبش همچنان در نقش دشمن امریکا به حمایت تروریستها ادامه میدهد ودفتر بایدن مثل اوباما در اختیار نایاک قرار خواهد گرفت ! - اقوام وزیر صنعت با اختلاس ۶ میلیارد دلاری براحتی از کشور خارج شدند!در حالیکه هزاران عاشق مردم در زندانهای ویروس زده؛ با زنجیر محبوس شده اند. - حکومت به امید پشتیبانی حزب دموکرات با ارسال ظریف دلال که در مقابا مقامات خارجی دست به سینه تعظیم میکند؛ بدنبال حراج کامل کشور؛ به تمدید۲۰ ساله قرارداد مخفیانه ترکمان پوتین و اجرایی کردن قرارداداستعماری ترکمانچین میباشد! - روشنفکران استمرار طلب همراه با بی بی سی و سی ان ان نیز به طرفداری بایدن و قراردادهای ظریف وثوق الدوله پرداخته و حمله به افراد و گروههای مبارز علیه حکومت ولی فقیه را شدت داده اند!

  • reza

    ظاهرا بدهکاری ایرانیان به اسلام و فرقهء شیعه انتها نداره! الان دیگه همه متوجه شدند که هدف زنده نگداشتن عاشورا؛ به توبره کشیدن خاک ایران بود!