ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"افزايش زندگی‌های مجردی دختران و پسران در تهران"

<p>مرتضی طلايی، عضو شورای شهر تهران می&zwnj;گوید: &quot;تشکيل زندگی&zwnj;های مجردی توسط دختران و پسران دانشجو &nbsp;در تهران افزايش يافته است.&quot;</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">رئيس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، امروز يکشنبه ۱۰ دی به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: &quot;&zwnj;گزارش&zwnj;هايی مبنی بر تشکيل زندگی&zwnj;های مجردی در شمال شهر تهران داريم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زير يک سقف زندگی می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">طلايی از اين موضوع به عنوان يک &quot;آسيب اجتماعی&quot; نام برده که به گفته او &quot;پيامدهای خطرناکی دارد.&quot;وی گفت درباره اين نوع زندگی&zwnj;ها آمار رسمی در دست نيست.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">آخرين گزارش&zwnj;های سازمان ملی جوانان حاکی از افزايش تمايل جوانان به زندگی مجردی&zwnj; است به&zwnj; گونه&zwnj;ای که در کلان&zwnj;شهرهايی مثل تهران، شيراز، مشهد، اصفهان، تبريز و اهواز ۳۰ درصد جوانان زندگی مجردی دارند.۶۰ درصد زنان ۱۵ تا ۲۵ ساله و ۲۱ درصد زنان ۲۵ تا ۳۵ ساله مجرد هستند و تعداد پسران مجرد از دختران مجرد در هر رده سنی بيشتر است.&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">طلایی:گزارش&zwnj;هايی مبنی بر تشکيل زندگی&zwnj;های مجردی در شمال شهر تهران داريم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زير يک سقف زندگی می&zwnj;کنند &quot;&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">اين عضو شورای شهر تهران در بخش ديگری از سخنانش &quot;زنان ويژه&quot; را از &quot;معضلات اجتماعی&quot; دانست و گفت: &quot;برخی از زنان از اين محل ارتزاق می&zwnj;کنند، البته افراد دو جنسه نيز در اين گروه هستند.&quot; وی ادامه داد: &quot;نمی&zwnj;شود با اين زنان برخورد قهری کرد تا مشکل&zwnj;شان حل شود.&quot; زنان ويژه در ادبيات رسمی دولتی ايران به زنانی گفته می&zwnj;شود که &quot;روسپی&quot; هستند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مرتضی طلايی کاهش سن روسپيگری در ايران به ۱۳ سال را رد کرده اما گفته است: &quot;من اين حرف را قبول ندارم، شايد موردی اين مساله وجود داشته باشد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مسعودی فريد، مدير کل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستی تيرماه امسال اعلام کرد دو شهر تهران و مشهد بيشترين تعداد &quot;زنان خيابانی&quot; را نسبت به ساير شهرهای ايران دارند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته فرید سن روسپيگری در ايران پايين آمده و بيشتر اين زنان، بين٢٠ تا ٢٩ سال سن دارند.&nbsp;</p>

مرتضی طلايی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید: "تشکيل زندگی‌های مجردی توسط دختران و پسران دانشجو  در تهران افزايش يافته است."

رئيس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، امروز يکشنبه ۱۰ دی به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "‌گزارش‌هايی مبنی بر تشکيل زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران داريم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زير يک سقف زندگی می‌کنند."

طلايی از اين موضوع به عنوان يک "آسيب اجتماعی" نام برده که به گفته او "پيامدهای خطرناکی دارد."وی گفت درباره اين نوع زندگی‌ها آمار رسمی در دست نيست.

آخرين گزارش‌های سازمان ملی جوانان حاکی از افزايش تمايل جوانان به زندگی مجردی‌ است به‌ گونه‌ای که در کلان‌شهرهايی مثل تهران، شيراز، مشهد، اصفهان، تبريز و اهواز ۳۰ درصد جوانان زندگی مجردی دارند.۶۰ درصد زنان ۱۵ تا ۲۵ ساله و ۲۱ درصد زنان ۲۵ تا ۳۵ ساله مجرد هستند و تعداد پسران مجرد از دختران مجرد در هر رده سنی بيشتر است. 

اين عضو شورای شهر تهران در بخش ديگری از سخنانش "زنان ويژه" را از "معضلات اجتماعی" دانست و گفت: "برخی از زنان از اين محل ارتزاق می‌کنند، البته افراد دو جنسه نيز در اين گروه هستند." وی ادامه داد: "نمی‌شود با اين زنان برخورد قهری کرد تا مشکل‌شان حل شود." زنان ويژه در ادبيات رسمی دولتی ايران به زنانی گفته می‌شود که "روسپی" هستند.

مرتضی طلايی کاهش سن روسپيگری در ايران به ۱۳ سال را رد کرده اما گفته است: "من اين حرف را قبول ندارم، شايد موردی اين مساله وجود داشته باشد."

مسعودی فريد، مدير کل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستی تيرماه امسال اعلام کرد دو شهر تهران و مشهد بيشترين تعداد "زنان خيابانی" را نسبت به ساير شهرهای ايران دارند.

به گفته فرید سن روسپيگری در ايران پايين آمده و بيشتر اين زنان، بين٢٠ تا ٢٩ سال سن دارند. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    بابا این چه عنوانیه ....دختران و پسران در تهران.....یاد دوران دبستان می افتم .......خرس گنده 20 و 25 ساله کجاش پسره و یا پسر بچه س ؟ و اون دحتر بچه که تمامی آلبومهای خوننده های زن رو بعلاوه فرم گوش و بینی و گوشی مبایلش برات یکی یکی میگه...اون یه دوشیزه س .....و یا یه بانوی نوجوان بی تجربه...پس در عنوان باید تغییر داده بشه..

  • سارا

    ببخشیدها..ولی من فکر میکنم این متن توهین بارزی رو در خودش نسبت به زنان مجرد داره ! میشه بگین چرا یکهو از موضوع زنان و مردان مجرد به موضوع " زنان ویژه" که همون روسپی ها رو منظورش بود جهش کرد؟؟؟ و حتی ختم مطلب هم با موضوع زنان روسپی بود؟ نکنه قراره این تفکر بیمار جابیفته که زنان با زندگی مجردی روسپی های بالقوه هستن؟؟ این چنین توهینی دیگه قابل تحمل نیست. هرآدمی حق انتخاب مسیرزندگی خودش رو داره و به کسی هم کیفیت زندگی شخصی ش مربوط نیست

  • ل

    اتفاقا برای برخی این نوع زندگی خیلی هم بهتره...

  • حمید احمدی

    به نظر من قوانین مهریه، طلاق ، نفقه، اجرت المثل و حضانت بچه ها بایستی تغییرات جدی کنند، آنها هم اکنون با شرایط امروزی اجتماع ایران سازگار نیستند. اکنون یک دادگاه طلاق به همراه مهریه و اجرت المثل و نفقه و حضانت بچه ها تا پنج سال طول می کشد. مرد بایستی از هستی ساقط و یا پشت میل زندان برود. شما نگاه کنید به اخبار دو هفته پیش که مهندس جوانی برای مهریه دو سال زندان بود و پس از آن کلیه اش را فروخت که مهریه زنش را پرداخت کند. بهرحال من از آیات عظام استدعا دارم که لطف خود را همچنان دریغ نفرمایند و قوانین را بصورتی تعدیل کنند که با شرایط جامعه سازگار باشد.

  • مهمان: بنده خدا وکیل دادگستری

    عجیب و غریب است که آقای مرتضی طلائی عضو شورای شهر تهران است و هنوز از قانون مدنی ایران حاکم بر روابط افراد با یکدیگر خبر ندارد و یااینکه خبردارد ولی میخواهد بصورت انقلابی این قانون اسلامی حاکم را نا دیده بگیرد همانطوریکه در سی سال گذشته بعد از انقلاب خیلی از قوانین اسلامی ببهانه انقلابی بودن نادیده گرفته شد. قانون مدنی ایران صراحتا اعلام میدارد که ازدواج دو نوع است دائم و موقت و در تفسیر این قانون مانند همه قوانین اسلامی دیگر باید به فقه شیعه مراجعه نمود . فقه شیعه هم روشن و صریح است که یک مرد وزن (زن از سن 9 سالگی و پسر از سن 15سالگی البته اگر قبل از این سن بالغ نشده باشند) میتوانند توافق کنند که باهم ازدواج کنند و خود با قرانت صیغه عقد و نیز تعیین مهریه معلوم و لو یک مبلغ مالی ناچیز مثلا یک هزار ریال و یا یک سکه طلا خود را به عقد موقت همدیگر برای یک ساعت و یا 60 سال و بیشتر یا کمتر در بیاوردند . در ازدواج دائم هم تعیین مهریه و مدت لازم نیست که در اینصورت بعد ها با توجه به عرف جامعه میتوان آنرا تعیین نمود و اگر بسبب این ازواج اعم از موقت یا دائم همسر حامله و فرزند دار شود عین بقیه افراد جامعه اسلامی فززندش حلال زاده ومحترم میباشد. البته بعضی از فقهاء احتیاط کرده اند و فتوا داده اند که رضایت پدر دختر در صورتیکه دوشیزه باشد شرط است بعضی از فقهای دیگر هم گفته اند اگر دختر مستقل نباشد و پدرش از نظر مالی سرپرشت اوست این رضایت پدر لازم است بعضی دیگر هم مثل مرحوم آیت الله بهجت فتوا داده اند که مستحب است که اجازه پدر دختر دوشیزه گرفته شود. ولی با همه این تفاوت نظر بین فقهاء در مورد واجب یا واجب نبودن گرفتن اجازه پدر دختر اگر از آنها سئوال شود که اگر دختر باکره ای با مردی بدون اجاز پدر خودش ازدواج موقت یا دانم کند و بعدا بر اثر همین ازواج صاحب فرزند شوند آیا فرزند مذکور حلال زاده و مشروع خواهد بود یا حرام زاده و نا مشروع .همه خواهند گفت این نوع فرزند مشروع است یعنی یا فرزند ناشی از ازدواج صحیح و یا ناشی از نکاح به شبه میباشد که خود این دلیل شرط اصلی نبودن رضایت پدر دختر میباشد . و این امر انسان را به یاد فرمایش امام صادق علیه السلام میاندازد که فرمودند اگر عمر خلیفه دوم این سنت اسلامی ازدواج موقت را منع نمیکردند قطعا در امت اسلامی کسی مرتکب زنا نمیشد . و این نشان میدهد که اسلام اصیل قبل از 14 قرن قبل این اجازه را به همه مردم خصوصا جوانان داده است که زندگی با آرامش و بدون فشارهای غریزه جنسی داشته باشند همانطوریکه دز محیط غرب دز 40 تا 50 سال اخیر به این نکته رسیده اند . اکنون جا دارد در ایران مسنولین مملکت به قوانین فقهی همیشه مدرن و مترقی شیعه بر گردند و این همه به مردم خصوصا جوانان عزیز فشار نیاورند. بنده خدا وکیل دادگستری.