ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹۵ مرگ دیگر در ایران: بیش از یک ماه از سه‌رقمی شدن آمار روزانه جانباختگان کرونا می‌گذرد

بیش از یک ماه از سه‌رقمی شدن آمار روزانه جانباختگان کووید ۱۹ میگذرد و تعداد مبتلایان هنوز به شکلی پایدار در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای دو هزار و ۳۱۶ تن دیگر به ویروس کرونا و فوت ۱۹۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. بیش از یک ماه از سه‌رقمی شدن آمار روزانه جانباختگان کووید ۱۹ می‌گذرد و تعداد مبتلایان هنوز به شکلی پایدار در حال افزایش است.

قبرهای آماده شده برای کشتگان کرونا، گورستان
قبرهای آماده شده بر جانباختگان کرونا

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از سیما سادات لاری، «در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۸ مورد بستری شدند.»

طبق آمارهای رسمی تا ظهر شنبه، ۴ مرداد/ ۲۵ ژوئیه، ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ تن در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند، اما کارشناسان می‌گویند تعداد واقعی مبتلایان بسیار بیشتر است.

معاون وزیر بهداشت گفته است که از تعداد تایید شده مبتلایان تا کنون ۲۵۱ هزار نفر بهبود یافته یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همزمان با فوت ۱۹۵ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان به ۱۵ هزار و ۴۸۴ تن رسید.

به گفته سیما سادات لاری، استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد نیز با وضعیت هشدار مواجه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «۱۳ استان کشور در وضعیت هشدار و نگران‌کننده هستند و اگر مردم در این استان‌ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و مسئولان نظارت جدی در اجرای این پروتکل‌ها نداشته باشند و محدودیت‌ها را اعمال نکنند، ممکن است در هفته‌‌های آینده شاهد افزایش موارد فوت و ابتلای کرونا در این استانها باشیم.»

لاری وضعیت پارسیان و کیش درا نگران‌کننده خواند و از مردم خواست از سفر به کیش خودداری کنند.

وزارت بهداشت در گزارشی تعداد واقعی مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایران را ۲۵ میلیون نفر برآورد کرده است.

رئیس جمهوری ایران گفته که احتمال ابتلای ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در ماه‌های اینده وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.