ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک بانک شبه‌دولتی هزار خانه خالی را احتکار کرده است

معاون وزیر راه و شهرسازی نام این بانک را فاش نکرد اما گفت که این بانک شبه دولتی یک هزار واحد مسکونی خالی را به بازار عرضه نکرده است.

طرح دو فوریتی دریافت مالیات از خانه‌های خالی برای «اصلاح کارشناسی» به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگردانده شده و مشخص نیست چه زمانی به صحن مجلس برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: یکی از بانک‌های خصوصی- دولتی هزار واحد مسکونی خالی را در اختیار دارد.

مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه - بازار مسکن

در یک دوره ۱۰ ساله – ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵- شمار خانه‌های خالی در ایران ۴ برابر شده و به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده است. معاون وزیر راه و شهرسازی گفته که یک بانک شبه‌دولتی مالک هزار واحد از این واحدهای مسکونی خالی است.

محمود محمودزاده بدون اینکه نام این بانک را فاش کند، گفته که این بانک هزار واحد خالی را به بازار عرضه نکرده است. پیش از این پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته بود که یک نهاد ۱۰۰۰ واحد مسکونی خالی را تحت تملک دارد.

وزارت راه و شهرسازی از تیر امسال سامانه املاک و اسکان را به منظور شناسایی واحدهای مسکونی خالی راه‌اندازی کرد.

۲۸ تیر وزیر راه و شهرسازی مدعی شد که برخی افراد که مالک بیش از ۹۰ واحد مسکونی هستند شناسایی شده‌اند. او و وزارتخانه متبوعش تا به حال هویت هیچ یک از افرادی که در رسانه‌ها خبری از آنها با عنوان «سلطان مسکن» نام برده می‌شود را فاش نکرده‌اند.

دولت پیش از این اعلام کرده بود که از تابستان امسال قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی را اجرا می‌کند. مجلس شورای اسلامی نیز کلیات یک طرح دو فوریتی را به همین منظور تصویب کرد، اما این طرح به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگردانده شده است.

هدف از اجرای قانون مالیات ستانی از واحدهای مسکونی خالی کنترل بازار مسکن و اجاره‌بهاء عنوان شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    وزارت راه و شهرسازی از تیر امسال سامانه املاک و اسکان را به منظور شناسایی واحدهای مسکونی خالی راه‌اندازی کرده است خواهيم ديد كه براي مردم اين فقط يك خبر باقي خواهد ماند ولي خودشان توسط اين سامانه از مالكين اخاذي خواهند كرد،با بودجه وپول مردم راه اندازي شده ومنت هم بر گردن ماست اما اثر و خيرش شامل دزدسالاران.