ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ کارگر ماهشهری بر اثر گرمازدگی در شیفت کاری ۱۲ ساعته

ابراهیم عرب‌زاده کارگر شرکت پیمانکاری «تهران جنوب» در بندر ماهشهر بود. فرماندار ماهشهر می‌گوید از این شرکت قبلاً هم شکایت شده بود.

ابراهیم عرب‌زاده، یک کارگر ماهشهری بر اثر گرمازدگی حین کار طاقت‌فرسا درگذشت. عرب‌زاده کارگر شرکت پیمانکاری «تهران جنوب» بود، اما این شرکت بی‌توجه به مقررات و در میانه بحران کرونا، شیفت‌های کاری ۱۲ ساعته زیر آفتاب داغ تابستان جنوب ایران را تا پس از انتشار خبر مرگ عرب‌زاده کاهش نداده بود.

تصویری از یک کارگر ماهشهری ــ عکس: خبرگزاری بازار

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ابراهیم عرب‌زاده، کارگر شرکت پیمانکاری «تهران جنوب» که در زمینه تأسیسات مخازن و ذخیره‌سازی بندر ماهشهر فعال است، بر اثر «گرمای شدید» جانش را از دست داد.

محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهر مرگ این کارگر بر اثر گرمازدگی را تأیید کرد و به انتقاد از «تهران جنوب» به خاطر عدم رعایت مقررات پرداخت:

«پیش از این نیز از شرکت تهران جنوب نیز به علت عدم تامین امکانات درمانی و کمک‌های اولیه از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شکایت شده بود، با این وجود مسئولان شرکت نسبت به این موضوع بی‌توجه بودند.»

دمای هوا امروز چهارشنبه ۸ مرداد در ماهشهر به ۴۴ درجه سانتیگراد رسید. تهران جنوب اما کارگران‌اش را در شیفت‌های ۱۲ ساعته در این دمای بالا و با وجود بحران سلامت عمومی کووید‌ـ‌۱۹ به کار می‌گیرد.

بیرانوند مدعی است که کمیته بحران استان «بر کاهش ساعت کاری تأکید کرده بودند» اما کارگران شرکت پیمانکاری تهران جنوب «۱۲ ساعت در روز را در محل کار با تحمل گرمای طاقت فرسا حضور پیدا کرده‌اند که بدون شک با اهمال‌کاران نسبت به این مسئله برخورد خواهد شد.»

پس از آن بود که مهران مشکین‌فام، معاون کارگاه شرکت تهران جنوب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری محلی «خورنا» از تصمیم این شرکت برای کاهش ساعت کاری کارگران در روزهای گرم خبر داد.

این نخستین بار نیست که مرگ کارگران در جنوب بر اثر گرمازدگی خبرساز می‌شود. هر هفته دست‌کم چند کارگر بر اثر گرمازدگی روانه بیمارستان‌ها می‌شوند و شماری از آنها نیز جان‌شان را از دست می‌دهند. گزارش سال گذشته «زمانه» درباره این معضل را در زیر بخوانید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.