ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رحيمی: مشکل دارويی در کشور نداريم

<p>در حالی که ايران در بحران تهيه دارو قرار دارد و حتی از هند دارو وارد می&zwnj;کند، محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور ايران گفت مشکل دارويی در کشور وجود ندارد و هم&zwnj;اکنون ۹۷ درصد داروهای مورد نياز کشور در داخل توليد می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحيمی عصر روز گذشته، پنج&zwnj;شنبه ۱۴ دی&zwnj;ماه، در حاشيه بازديد از مراحل ساخت يک بيمارستان در شهر تنکابن از تشکيل کارگروهی در دولت با مسئوليت وزير امور اقتصادی و دارايی برای تأمين کالاهای اساسی مردم در شرايط تحريم خبر داد و گفت: &quot;هم&zwnj;اکنون نيازهای اساسی مردم تأمين شده و در اين زمينه کمبود نداريم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رحيمی با بيان اين&zwnj;که به اندازه کافی دارو در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، افزود: &quot;هم&zwnj;اکنون داروهای مورد نياز کشور در داخل توليد می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين در حالی است که سايت دارويی هندی فارمابيز، در گزارشی از ورود هند به بازار داروی ايران به علت تحريم&zwnj;ها و مسئله کمبود دارو در اين کشور خبر داد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>عزت&zwnj;الله رشيديان، فرمانده مرزبانی استان کردستان خبر داد که در مدت يک ماه اخير ۳۷۵ هزار و ۲۰۰ قلم داروی قاچاق در مرز کشف شده است</p> </blockquote> <p>منابع هندی گفته&zwnj;اند وزارت بهداشت ايران، به&zwnj;تازگی در جريان سفر يک هيئت هندی به تهران موافقت خود را با واردات ۲۸ نوع دارو شامل قرص، کپسول، محلول و مواد تزريقی از اين کشور بيان کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هند در ماه دسامبر سال گذشته، به&zwnj;منظور افزايش فرصت&zwnj;های صادراتی دارويی به ايران، ۲۶ نماينده به تهران فرستاد و در نتيجه اين سفر توافق&zwnj;هايی ميان تهران و دهلی&zwnj;نو در زمينه واردات دارو صورت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>واردات کالای دارويی از هند در قبال دريافت ارز حاصل از فروش نفت ايران به هند، صورت می&zwnj;گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محصولات شرکت&zwnj;های هندی به پيشنهاد مقام&zwnj;های دارويی ايران از بازرسی معاف خواهند بود و تنها محصولات دارويی شرکت&zwnj;هايی که مجوز COPP (گواهی محصولات دارويی) دارند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ماه&zwnj;های اخير در شرايطی که بحران دارويی در ايران هر روز گسترش می&zwnj;يافت محصولات دارويی از کشور چين تأمين می&zwnj;شد اما به دليل کيفيت پايين اين مواد، واردات آن قطع شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موضوع واردات دارو از هند در حالی صورت می&zwnj;گيرد که ترخيص داروهای انبار شده در گمرک، سرانجام يک هفته پس از عزل مرضيه وحيددستجردی، وزير بهداشت سابق به نتيجه رسيد و قرار است دولت با تخصيص ارز مرجع، اين داروها را از گمرک ترخيص کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سوی ديگر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) امروز جمعه ۱۵ دی&zwnj;ماه به&zwnj;نقل از عزت&zwnj;الله رشيديان، فرمانده مرزبانی استان کردستان خبر داد که در مدت يک ماه اخير ۳۷۵ هزار و ۲۰۰ قلم داروی قاچاق در مرز کشف شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جمهوری اسلامی ايران کمبود دارو و بحران کالاهای دارويی را ناشی از تحريم&zwnj;های کشورهای غربی عليه برنامه هسته&zwnj;ای خود می&zwnj;داند در حالی که کشورهای غربی تحريم دارو عليه ايران را رد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در حالی که ايران در بحران تهيه دارو قرار دارد و حتی از هند دارو وارد می‌کند، محمدرضا رحيمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران گفت مشکل دارويی در کشور وجود ندارد و هم‌اکنون ۹۷ درصد داروهای مورد نياز کشور در داخل توليد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحيمی عصر روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه، در حاشيه بازديد از مراحل ساخت يک بيمارستان در شهر تنکابن از تشکيل کارگروهی در دولت با مسئوليت وزير امور اقتصادی و دارايی برای تأمين کالاهای اساسی مردم در شرايط تحريم خبر داد و گفت: "هم‌اکنون نيازهای اساسی مردم تأمين شده و در اين زمينه کمبود نداريم."

رحيمی با بيان اين‌که به اندازه کافی دارو در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، افزود: "هم‌اکنون داروهای مورد نياز کشور در داخل توليد می‌شود."

اين در حالی است که سايت دارويی هندی فارمابيز، در گزارشی از ورود هند به بازار داروی ايران به علت تحريم‌ها و مسئله کمبود دارو در اين کشور خبر داد.

عزت‌الله رشيديان، فرمانده مرزبانی استان کردستان خبر داد که در مدت يک ماه اخير ۳۷۵ هزار و ۲۰۰ قلم داروی قاچاق در مرز کشف شده است

منابع هندی گفته‌اند وزارت بهداشت ايران، به‌تازگی در جريان سفر يک هيئت هندی به تهران موافقت خود را با واردات ۲۸ نوع دارو شامل قرص، کپسول، محلول و مواد تزريقی از اين کشور بيان کرده است.

هند در ماه دسامبر سال گذشته، به‌منظور افزايش فرصت‌های صادراتی دارويی به ايران، ۲۶ نماينده به تهران فرستاد و در نتيجه اين سفر توافق‌هايی ميان تهران و دهلی‌نو در زمينه واردات دارو صورت گرفت.

واردات کالای دارويی از هند در قبال دريافت ارز حاصل از فروش نفت ايران به هند، صورت می‌گيرد.

محصولات شرکت‌های هندی به پيشنهاد مقام‌های دارويی ايران از بازرسی معاف خواهند بود و تنها محصولات دارويی شرکت‌هايی که مجوز COPP (گواهی محصولات دارويی) دارند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

در ماه‌های اخير در شرايطی که بحران دارويی در ايران هر روز گسترش می‌يافت محصولات دارويی از کشور چين تأمين می‌شد اما به دليل کيفيت پايين اين مواد، واردات آن قطع شد.

موضوع واردات دارو از هند در حالی صورت می‌گيرد که ترخيص داروهای انبار شده در گمرک، سرانجام يک هفته پس از عزل مرضيه وحيددستجردی، وزير بهداشت سابق به نتيجه رسيد و قرار است دولت با تخصيص ارز مرجع، اين داروها را از گمرک ترخيص کند.

از سوی ديگر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) امروز جمعه ۱۵ دی‌ماه به‌نقل از عزت‌الله رشيديان، فرمانده مرزبانی استان کردستان خبر داد که در مدت يک ماه اخير ۳۷۵ هزار و ۲۰۰ قلم داروی قاچاق در مرز کشف شده است.

جمهوری اسلامی ايران کمبود دارو و بحران کالاهای دارويی را ناشی از تحريم‌های کشورهای غربی عليه برنامه هسته‌ای خود می‌داند در حالی که کشورهای غربی تحريم دارو عليه ايران را رد کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانh;fv

    آقای رحیمی راست میگوید چون تاکنون به داروخانه نرفته که ببینه چه خبره بخاطر اینکه اگه خدای نکرده ایشان وخانواده مریض شدن هم بهترین پزشک وداروهای ایشان همگی بسته بندی شده درب منزل تحویل میشود ازدردمردم آگاه نیستند